Web Analytics Made Easy - Statcounter

«کیم جون اون» رهبر کره شمالی با رونمایی از موشک‌های هسته‌ای و دیگر تسلیحات اعلام کرد که آمریکا و کره جنوبی تنش‌ها را ایجاد می‌کنند.

به گزارش برنا،  اون روز دوشنبه در جریان یک نمایشگاه تسلیحات به نام "دفاع شخصی ۲۰۲۱" گفت که فعالیت‌های ارتش آمریکا از جمله رزمایش‌های مشترک با کره جنوبی خطرات احتمالی بسیاری را ایجاد می‌کند و اضطرار برای تقویت قدرت خودمان را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر کره شمالی وعده داد که برنامه‌های توسعه نظامی ارائه شده در کنگره حزب در ژانویه ۲۰۲۱ که شامل موشک‌های بالستیک میان قاره‌ای جدید، موشک هسته‌ای جدید بر روی زیردریایی و ماهواره شناسایی نظامی می‌شود را انجام می‌دهد.  

وی تاکید کرد: دشمن اصلی ما خود جنگ است نه گروه یا کشور خاصی مانند کره جنوبی یا آمریکا.

کیم جون اون همچنین نسبت به پیشرفت‌های نظامی اخیر کره جنوبی و "تحریک آمیز" خواندن آزمایش موشکی کشورش از سوی سئول، انتقاد کرد.

به دنبال آزمایش موشک بالستیک زیردریایی کره جنوبی در نیمه سپتامبر مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی توسعه موشکی سئول را "بازدارندگی آشکار در مقابل تحریکات کره شمالی" توصیف کرد که این اظهارات با انتقاد اون و دیگر مقامات بلندپایه کره شمالی همراه شد.

کیم روز دوشنبه همچنین کره جنوبی را به تلاش برای محروم کردن پیونگ یانگ از حق توسعه دفاعی ملی متهم کرد و گفت: بار دیگر می‌گویم؛ کره جنوبی هدف قدرت مسلح ما است. تقویت دفاع ملی خود را برای هدف قرار دادن کره جنوبی تقویت نمی‌کنیم.

کیم همچنین اظهار داشت که رفتار سئول "دوگانه و غیر منطقی" است و هشدار داد که کره شمالی "با اقدامات قوی پاسخ خواهد داد و قصد کره جنوبی برای" آسیب رساندن "به حق دفاع شخصی کره شمالی را نخواهد پذیرفت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی ماهواره جنگ کره جنوبی کره شمالی کره جنوبی کره شمالی آمریکا کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ناو سپاه پاسداران وارد نیمکره جنوبی زمین شد /ناو اقیانوس پیما مجهز به موشک بالستیک است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

بنابر روایت خبرگزاری صدا و سیما ،، این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902926

دیگر خبرها

  • تخلیه دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری بجنورد
  • (ویدئو) چرا همه عاشق آهنگی درباره کیم جونگ اون شده‌اند؟
  • همه‌چیز درباره ناو شهید مهدوی؛ ناو مجهز به موشک بالستیکی که وارد نیمکره جنوبی زمین شد
  • این ناو سپاه پاسداران وارد نیمکره جنوبی زمین شد /ناو اقیانوس پیما مجهز به موشک بالستیک است
  • ناو «شهید مهدوی» وارد نیمکره جنوبی زمین شد
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • فیلمی از تست موشک بالستیک Hyunmoo 4 کره جنوبی با برد 800 کیلومتر و دقت هم در فیلم مشخص است
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  • نخستین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی با ناو «شهید مهدوی»