Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌های این وزارتخانه برای تقویت و تحول رسانه‌ها سخن گفت.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر روز دوشنبه (۱۹مهرماه) در مراسم تکریم و معارفه معاونان سابق و جدید امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی گفت: با حضور آقایان مهدی‌پور (معاون جدید) و خدادی (معاون سابق و مشاور فعلی وزیر) تلاش می‌کنیم بیشتر به حوزه مدیریت فضای رسانه‌ای ادامه دهیم، در حال حاضر ما چند مفروض در حوزه رسانه‌ای داریم، در گام اول در مواجهه با یک جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای هستیم و در دولت مردمی به این مسئله اعتقاد کامل داریم و همه بازآرایی و آرایش رسانه‌ای به منظور مقابله با این موضوع را به کار خواهیم گرفت، ما معتقدیم درگیر یک تهاجم فرهنگی گسترده هستیم و برنامه ما در حوزه رسانه این است که از حالت پدافندی به آفندی برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بسیاری از استان‌ها به دنبال ایجاد فضای‌هاب رسانه‌ای هستند، گفت: ما به‌دنبال ایجاد یک جریان رسانه‌ای نوین در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی هستیم. از این رو اهمیت حوزه رسانه‌ای هم در تهران و هم در سایر استان‌ها و همچنین در بخش بین‌الملل را مدنظر داریم.

اسماعیلی با بیان دغدغه‌های رسانه‌های مکتوب بیان کرد: ما درگیر موضوعات جدی در حمایت از رسانه‌های مکتوب هستیم، با تغییر آرایش رسانه‌ای که صورت گرفته و تقویت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی طبیعتاً حوزه رسانه‌های مکتوب دچار چالش جدید شده است، در کشور ما کاغذ یک دغدغه برای اهالی رسانه‌های مکتوب است و این موضوع در حال پیگیری است. در این‌باره دو تخلف هم صورت گرفته که از طریق قوه قضائیه در حال پیگیری هستیم. دو مجوزی که برای وارد کردن کاغذ، ارز آن تخصیص پیدا کرده، ولی وارد نشده است.

وی ادامه داد: در گام بعدی به دنبال این هستیم که نیاز به کاغذ را با تخصیص ارز جبران کنیم که در همین راستا دیروز در جلسه با رئیس جدید بانک مرکزی این موضوع مطرح و کار آن در حال انجام است، اما مهم‌تر از همه رسیدن به خودکفایی در این حوزه است. در هفته گذشته تیمی را به خوزستان اعزام کردیم تا از مجموعه کارخانه‌های آنجا بازدید کنند که یک گزارش مبسوط تهیه و ارائه شد، در حال حاضر در تلاش هستیم در جلسه با معاون اول رئیس‌جمهور و همکاری با وزارت صمت موضوع خودکفایی را دنبال کنیم، هدف‌گذاری ما براین است که بخش عمده‌ای از نیاز کاغذ برای اهالی فرهنگ و رسانه را تا آخر دولت به خودکفایی برسانیم. این استعداد در داخل کشور وجود دارد و این از برنامه‌های اصلی بود که به مجلس هم ارائه کردم.

وزیر ارشاد در ادامه ابراز داشت: آقای مهدی‌پور برای انجام این رسالت بزرگ نیاز به همکاری و همراهی همه اهالی رسانه دارد، رئیس‌جمهور محترم نگاه سیاسی ندارند و از همان ابتدا اعلام کردند که رقیب بنده جناح‌های سیاسی نیستند بلکه رقیب من فساد، تبعیض و بی‌عدالتی است. این شعار را در این دولت پیگیری می‌کنیم از این رو در هیچ یک از انتصابات مسائل سیاسی و گروهی را دخیل نکردم.

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاونین وزارت ارشاد وزیر ارشاد رسانه های مکتوب حوزه رسانه رسانه ای رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۵۹۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم

یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به سریال «حشاشین» که با رویکرد سیاسی مغرضانه و تحریف جهان اسلام ساخته شده، گفت: طبیعتاً کشورِ ما که دارای تاریخ غنی و مفاخر جهانی است، مورد طمع کشور‌های دیگر قرار می‌گیرد. کشور‌هایی که چنین سرمایه‌های تاریخی ندارند، مورد طمع قرار نمی‌گیرند. البته توجه کشور‌های مختلف به مفاخر ما اتفاق مثبتی است؛ چراکه منجر به شناساندن آنها می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

احمدوند درباره مصادره کردن مفاخر ایرانی از سوی کشور‌های مختلف گفت: مصادره کردن مفاخر ما نامطلوب است، که بخشی از آن از مجاری رسمی پیگیری می‌شود و گاهی شناساندن آنها نیازمند تلاش‌های فرهنگی است. سال گذشته اتفاقات خوبی برای حکیم نظامی شکل گرفت، تا مشخص شود این حکیم به زبان فارسی شعر سروده است. اما آنقدر تعداد مشاهیرمان زیاد است، که باید کار گسترده‌ای برای معرفی آنها صورت گیرد. تمام این فعالیت‌ها هم به عهده یک معاونت یا وزارتخانه نیست. از طرفی، توجه مردم به چنین مفاخری می‌تواند منجر شود مردم قدرشان را بیشتر بدانند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • برنامه دولت برای تقویت سرود/ انتقاد از مجموعه‌هایی که نیامدند
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • مصائب یک واردات موسیقایی/ رایزنی با ارشاد اقدام با صمت!
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد