Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل ضمن تاکید بر عملی شدن وعده‌های طالبان درباره زنان و دختران افغانستان گفت که نهادهای سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی بشردوستانه در این کشور به کمک طالبان به مناطق دور دست دسترسی پیدا کردند و امنیت آنها نیز تامین شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری با اشاره به بحران بشری رو به رشد در افغانستان اظهار داشت که نیمی از جمعیت این کشور از این بحران متاثر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که نهادهای سازمان ملل و سازمان‌های غیر دولتی بشردوستانه در افغانستان به کمک طالبان به مناطق دوردست دسترسی پیدا کردند و در زمان مورد نیاز نیز امنیت آنها تامین شده است.

گوترش با تاکید بر ضرورت رساندن کمک‌های بشری به مردم افغانستان گفت که اگر اقتصاد این کشور سقوط کمک کند کمک‌ها مشکلی را حل نخواهد کرد بنابراین «باید هر چه در توان داریم را برای جلوگیری از سقوط اقتصادی افغانستان انجام دهیم».

دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد: پیش از تسلط طالبان اقتصاد شکننده افغانستان که طی 20 سال گذشته با کمک‌های خارجی سرپا نگه داشته شده بود، تحت تاثیر خشکسالی و کرونا قرار گرفته بود و در حال حاضر نیز با مسدود شدن دارایی‌ها و توقف کمک‌های توسعه‌ای، اقتصاد در حال فروپاشی است. بانک ها در حال بسته شدن هستند و خدمات ضروری چون مراقبت‌های پزشکی در بسیاری از مناطق به حالت تعلیق در آمده است.

طالبان: گزارشگر سازمان ملل برای افغانستان بی‌طرفانه عمل کندیوناما: سازمان ملل در بخش‌های مختلف آماده همکاری با افغانستان استسازمان ملل درباره وقوع بحران انسانی در افغانستان هشدار داد

وی با اظهار اینکه تلاش برای جلوگیری از فروپاشی اقتصاد افغانستان بدون نقض قوانین بین‌المللی، افزود: من از جهان می‌خواهم تا وارد عمل شود و برای جلوگیری از فروپاشی اقتصاد افغانستان به آن وجه نقد تزریق کنند.

گوترش با تاکید بر اینکه طالبان مسئول بهبود شرایط است، ادامه داد: طالبان از زمانی که مسلط شده است، وعده‌های مختلفی به مردم افغانستان داده‌ اما من به ویژه از عملی نشدن وعده‌هایی که طالبان به زنان و دختران افغان داده بود، نگران هستم. وفا نکردن به وعده‌ها منجر به از بین رفتن رویاهای زنان و دختران افغانستان می‌شود.

دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت که 80 درصد اقتصاد افغانستان غیررسمی است و به طور مشخص نقش زنان در آن غالب است. بدون آنها هیچ راهی برای بهبود اقتصاد و جامعه افغانستان وجود ندارد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل اخبار افغانستان سازمان ملل اخبار افغانستان دبیرکل سازمان ملل سازمان ملل وعده ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۰۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟