Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با توجه به اینکه فصل کاشت نهال در استان از اواخر آذر ماه تا پایان اسفند ماه است، مراحل توزیع نهال معمولا از بهمن ماه آغاز می‌شود.

او افزود: نهال گلدانی در تمام فصول سال و به صورت محدود تولید و تنها برای واکاری پروژه‌های منابع طبیعی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصرآبادی اظهار کرد: بخشی از نهال‌های جنگلی که در ۳ نهالستان بیرجند، درمیان و طبس تولید می‌شوند صرفا در پروژه‌های اداره کل جنگل کاری استفاده می‌شوند، اما بخش زیادی از نهال‌های تولید شده مانند سنجد، زبان گنجشک، انواع سرو، کاج، زیتون تلخ، ارغوان، اقاقیا، آسمان دار و بادام در اسفند ماه بین مردم، دستگاه‌های اجرایی و خصوصی توزیع می‌شوند.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پارسال حدود ۲۴۲ هزار اصله نهال بین مردم و دستگاه‌های اجرایی توزیع شده است تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۲۵۴ هزار اصله نهال در اسفند ماه توزیع و همچنین ۲۳۶ هزار اصله نهال در نهالستان‌های استان کشت شود تا در سال‌های آینده توزیع شود.

او با اشاره به اینکه معمولا در سنوات گذشته در هفته منابع طبیعی نهال توزیع می‌شده است ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا توزیع نهال در نهالستان‌ها با دریافت درخواست صدور حواله و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

انتهای پیام /  ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری کاشت نهال هزار اصله نهال منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیمای استان گفت: سال گذشته یک‌میلیون و ۳۵۹ هزار تن سیمان در خراسان جنوبی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد افزایش داشته است.


آریافر افزود: سال ۱۴۰۲ نیز یک میلیون ۲۷۱ هزار تن سیمان در دو کارخانه سیمان قاین و باقران تولید شد.

وی گفت: در کارخانه‌های سیمان استان تاکنون برای حدود ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان افزود: سیمان استان علاوه بر تأمین نیاز داخل، به کشور افغانستان نیز صادر می‌شود.

آریافر افزود: سال گذشته ۵۰۲ هزار تن سیمان به ارزش ۱۵ میلیون دلار صادر شده است.

همچنین در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کاری و واحد‌های نمونه خراسان جنوبی، واحد کارگری سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان معرفی شد.

در این جشنواره از شرکت سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان تقدیر شد.تولید سیمان در خراسان جنوبی ۷ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • صعود نمایندگان لارستان و خراسان جنوبی به لیگ دسته یک هندبال بانوان
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی