Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@02:02:35 GMT

ستاد کرونا: روزانه ۵۰ تا ۶۰ فوتی در تهران داریم

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۰۳۴۶

ستاد کرونا: روزانه ۵۰ تا ۶۰ فوتی در تهران داریم

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در پایتخت، بر لزوم اصلاح شاخص‌های اعلام رنگبندی‌های کرونایی تاکید کرد و گفت: رنگبندی شهر‌ها بر اساس ابتلای بیمارستانی است و خیلی از شهر‌ها از نظر جمعیتی، بیمارستان به تعداد کافی ندارند؛ بنابراین ممکن است رنگبندی دچار خدشه شود و عملا رنگبندی نمی‌تواند کمک خیلی زیادی در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشد و بعد از قرنطینه هوشمند نیاز به بازبینی و بررسی بیشتر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، نادر توکلی، درباره وضعیت کرونا در استان تهران، گفت: بر اساس آخرین آمار تقریبا روزانه نزدیک ۱۰۰۰ بستری کرونایی جدید در بیمارستان‌ها داریم و آمار تجمیعی کلی بستری در تهران حدود ۵۰۰۰ نفر است که نسبت به موقعیت پیک آمار، حدود ۷۰ درصد کاهش داشته است. تعداد فوتی‌های روزانه ناشی از کرونا در تهران نیز حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر است. در بخش‌های بستری ویژه نیز حدود ۱۴۰۰ نفر بستری هستند که یعنی ۲۵ تا ۳۰ درصد از موارد بستری در بخش‌های مراقبت ویژه هستند.

وی با اشاره به اینکه بیماری روند رو به کاهش دارد و تهران در شیب نزولی پیک پنجم است، تاکید کرد: البته هنوز با میزان کاهشی مد نظرمان فاصله داریم، اما خوشبختانه روند واکسیناسیون گسترش خوبی داشته است و امیدوارمان کرده است.

توکلی با بیان اینکه فعلا وضعیت آرامی از نظر کرونایی داریم، تصریح کرد: بروز پیک ششم قابل پیش‌بینی نیست، اما تجارب پیک‌های قبلی در پایتخت نشان داده است که بزرگترین چالش در مورد تهران رفت و آمد زیاد برون شهری و درون شهری است و چیزی که در این میان می‌تواند کمک کننده باشد اجرای قرنطینه هوشمند و پیگیری مبتلایان بیماری است که ایزوله بمانند تا شیوع بیماری بیشتر نشود.

وی درباره اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا، تاکید کرد: باید به حد بالایی از پوشش واکسیناسیون کرونا یعنی چیزی حدود ۸۰ درصد برسیم تا این طرح را انجام دهیم، اما افرادی که واکسینه شدند در این نوع مدیریت هوشمند می‌توانند از خدمات شهری و اجتماعی استفاده کنند و کسی که واکسینه نشده باشد امکان استفاده از امکانات نام برده شده را ندارد.

توکلی درباره رنگبندی‌های کرونایی شهر‌ها نیز گفت: موضوعی که با آن مشکل داشتیم همین رنگ‌بندی‌ها بود. رنگبندی شهر‌ها بر اساس ابتلای بیمارستانی است و خیلی از شهر‌ها از نظر جمعیتی به تعداد کافی بیمارستان ندارند، مثلا شهر ملارد در اطراف تهران بیمارستان ندارد و، چون موارد بستری در آن محاسبه نمی‌شود ممکن است رنگبندی دچار خدشه شود؛ بنابراین عملا رنگبندی نمی‌تواند کمک خیلی زیادی در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشد و بعد از قرنطینه هوشمند نیاز به بازبینی و بررسی بیشتر دارد.

او درخصوص وضعیت بروز قارچ سیاه در تهران، گفت: امکان ابتلا به قارچ سیاه به عنوان یک عارضه عفونی در هر بیماری که دارای نقص سیستم ایمنی است، وجود دارد. بیشترین احتمال ابتلا به قارچ‌سیاه در افراد دیابتی است که دارو‌های سرکوب کننده سیستم ایمنی مانند کورتون در طول ابتلا به کرونا مصرف کرده‌اند و دچار قارچ سیاه و استقرار عفونت در سینوس‌ها، اطراف چشم و صورت شده‌اند. با طرح ارجاعی که در استان تهران برقرار کردیم و مراکز منتخبی که تعیین کردیم و با تامین داروی بیماران و فراهم شدن امکان جراحی برخی از مبتلایان به قارچ سیاه، اکنون ابتلا به این بیماری در وضعیت پایداری قرار گرفته است.

وی در خاتمه تاکید کرد: تاکنون هیچ ردی از سویه‌های جدید لامبدا و مو در تهران شناسایی نشده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا در ایران فوتی های کرونا قارچ سیاه شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۰۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ با تاکید بر اینکه به‌روزرسانی سیستم‌های نظارتی و زیرساخت‌های موجود در استادیوم‌های ورزشی یک امر مهم و حیاتی در برقراری و تامین امنیت در ورزشگاه های کشور است، گفت: نصب دوربین‌های هوشمند توسط پلیس در ورزشگاه‌ها کمک شایانی در رسیدن به این هدف مهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، سردار احمد نورعلی در دیدار با محسن مزجی، رئیس حراست کل وزارت ورزش و جوانان با تقدیر از همکاری نزدیک کارکنان این وزارت با کارکنان تیپ ویژه تهران در برقراری نظم و امنیت مسابقات ورزشی در استان تهران اظهارکرد: همکاری و همیاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در طول برگزاری مسابقات ورزشی در طول سال باعث ایجاد محیطی امن و عاری از هرگونه تنش بر روی سکوها برای شهروندان عزیز تهرانی شده و پلیس نیز تمام توان و همکاری خود را برای دستیابی به این امر مهم انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه برقرای امنیت و آرامش بر روی سکوهای ورزشگاه‌ها یک کار بسیار تخصصی است افزود: امروزه با پیشرفت علم و فناوری، پلیس نیز در مسیر هوشمندسازی قرار گرفته و در اکثر نقاط نظارت‌های خود را هوشمندانه و سیستمی کرده است که این خود باعث سهولت در رفت و آمد و رضایت کامل شهروندان شده است و از طرفی نیز کیفیت کار پلیس را نیز ارتقاء بخشیده است.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ ادامه داد: به روزرسانی سیستم‌های نظارتی و زیرساخت‌های موجود در استادیوم‌های ورزشی یک امر مهم و حیاتی در برقراری و تامین امنیت در ورزشگاه‌های کشور بوده و نصب دوربین‌های هوشمند توسط پلیس در ورزشگاه‌ها  کمک شایانی در رسیدن به این هدف مهم می‌کند.

نورعلی صبر و بردباری نیروهای پلیس و دستگاه های اجرایی و نظارتی را در برقراری امنیت در ورزشگاه ها بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ورزشگاه بزرگ آزادی با شرایط خاص خود و مسابقات پر تماشاگر خود در طول سال نیازمند حضور پررنگ کارکنان تیپ ویژه تهران بزرگ بوده و در همین راستا کارکنان این فرماندهی از ساعات اولیه قبل از شروع مسابقات در ورزشگاه آزادی حضور یافته و برقراری امنیت را به دست می‌گیرند.

مزجی، مدیرکل وزارت ورزش و جوانان استان تهران ضمن تقدیر از حضور فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ در این وزارتخانه؛ گفت: امنیت، الفبای برگزاری مسابقات ورزشی در جهان است و امروز شاهد برگزاری مسابقات مختلف در استادیوم های ورزشی سراسر کشور هستیم و امنیت این ورزشگاه ها را مدیون حضور پررنگ و همیشگی کارکنان فرماندهی یگان های ویژه انتظامی کشور هستیم.

وی در ادامه این دیدار از حضور همیشگی و به موقع کلیه کارکنان فرماندهی یگان های ویژه انتظامی کشور در برقراری امنیت ورزشگاه های کشور تشکر کرده و گفت: تعاملات خوبی بین فرماندهی تیپ ویژه تهران بزرگ و وزارت ورزش وجود دارد که نتیجه این قبیل ارتباطات نزدیک، منجر به برگزاری هرچه بهتر مسابقات و برقرای امنیت و در نهایت رضایت تماشاگران شده است.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: قهرمانان واقعی در همه عرصه ها شهدای عزیزمان هستند و امروز هر چه داریم از برکت خون پاک این عزیزان بوده و باید نام و یاد شهدا را به عنوان یک فعالیت فرهنگی به جوانان بیاموزیم زیرا این جوانان، اگر در مسیر درست و فرهنگ سازی دینی قرار بگیرند رهروان حقیقی همان شهدا هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • وضعیت حقوق بشر در ایران برای اولین بار به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • وعده رییس اتحادیه بارفروشان برای قیمت پیاز/یک کیلو پیاز چند؟
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید