Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا بختیاری با بیان اینکه سال آبی گذشته بدترین سال آبی کشور طی ۵۰ سال قبل بود، گفت: شهر تهران حدود ۱۷ درصد آب شرب کل کشور را مصرف می کند

به گزارش خبرنگار برنا؛ محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران گفت: حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب منابع آب زیر زمینی تهران است و استان تهران سالیانه بیش از ۱۵۰ میلیون مکعب اضافه برداشت از آب زیر زمینی می کند و سال آبی گذشته بدترین سال طی ۵۰ سال گذشته در کشور و تهران داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: وضعیت مخازن سدهای تامین کننده آب شرب  ۴۵۲ میلیون متر مکعب است که بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب کمتر از سال گذشته است.

بختیاری تصریح کرد: برای اولین بار در تاریخ شهر تهران کاهش ۳ دهم درصدی مصرف آب شرب شهروندان تهران داشتیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه امسال یک ساعت قطعی آب ناشی از کمبود آب نداشتیم، اظهار کرد: امیدواریم مصرف آب در تهران با تنش رو به رو نشود.

بختیاری با بیان اینکه در شرایط نرمال ۷۰ درصد از منابع آب سطحی استفاده می شود، گفت: فرونشست در مناطق جنوبی استان داریم و امکان برداشت از آب زیر زمینی نداریم.

او با اشاره به اینکه در سال ۹۷، حدود ۳۰ سانتی متر فرونشست در استان داشتیم، اظهار کرد: نمی توان منابع آب شرب تهران و البرز را جدا کرد. شهر تهران حدود ۱۷ درصد آب شرب کل کشور را مصرف می کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب شورای شهر تهران استان تهران شهر تهران آب و فاضلاب شورای شهر بختیاری آب تهران میلیون متر مکعب شهر تهران سال آبی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب برای دریاچه هامون صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی را که روی این رود وجود دارد، مسدود کنیم و وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد.

در حال تکمیل

کد خبر 6093926

دیگر خبرها

  • کاهش حجم آب سد طالقان علت کاهش حق آبه قزوین
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • صرفه جویی ۳.۹ درصدی مصرف گاز در سال گذشته
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی