Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای  روزنامه گاردین، صدها معترض به رهبری فعالان بومی سراسر آمریکا دیروز دوشنبه در مقابل کاخ سفید تظاهرات کردند و از «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده خواستند تا طرح های سوخت فسیلی را متوقف کرده و بحران آب و هوایی را یک وضعیت اضطراری ملی اعلام کند.

این تظاهرات بخشی از اعتراضات مردم در برابر استفاده از سوخت های فسیلی است که توسط ائتلافی از گروه های موسوم به Build Back Fossil Free سازماندهی شده و از دولت بایدن می خواهند برای کاهش طرح های سوخت فسیلی تولید کربن اقدامات بیشتری انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرات روز دوشنبه در حالی رخ می دهد که همزمان است با تعطیلات فدرال در آمریکا که تا همین اواخر به یاد «کریستوف کلومب» کاشف قاره آمریکا گرامی داشته می شد. اما به تازگی و در پی فراخوان های ملی برای برابری نژادی و استعمارزدایی، به عنوان روز مردم بومی شناخته می شود.

این تظاهرات اگرچه بدون خشونت برگزار شد، اما براساس گزارش ها حضور شمار بسیاری از نیروهای پلیس و ضدشورش توجه کاربران شبکه های اجتماعی را به خود جلب کرد و این سوال مطرح شد که چرا باید در چنین راهپیمایی صلح آمیزی تعداد نیروهای ضدشورش بیشتر از شمار نیروهای پلیس در روز ۶ ژانویه (روز حمله هواخواهان دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین به ساختمان کنگره) باشد.

در این تظاهرات ائتلاف زیست محیطی بومیان (IEN) اتحادیه گسترده ای از قبایل، گروه های حقوق بومی، سازمان های کارگری و دیگر حامیان محیط زیست، بایدن را به دلیل انفعال در جلوگیری از جایگزینی پروژه های نفتی  مورد انتقاد قرار داده اند.

آنها می گویند اگر بایدن متعهد به احترام به معاهدات و تقویت حاکمیت بود، سیاست مشارکت آزاد، آگاهانه و اقدام سریع برای کاهش هرج و مرج آب و هوایی را در پیش می گرفت.  

ائتلاف زیست محیطی بومیان با اشاره به نخستین اظهارات بایدن در روز گرامیداشت بومیان، به امید تمرکز مجدد تعطیلات فدرال برای قدردانی از قبایل بومی اعلام کردند که ما به اندازه کافی حرف های پوچ شنیده ایم.

آنها تاکید کردند: بیانیه ها نمی تواند مقابله پلیس با مردم بومی برای حفاظت از آب و خاکشان را از ذهن ها پاک کند، یا ضرب و شتم و زندانی شدن ما را به خاطر مخالفتمان با خطوط لوله، استخراج، اورانیوم و دیگر صنایعی که به تخریب اکوسیستم می انجامد از یاد ببرد.  

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا ایالات متحده آمریکا کاخ سفید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا ایالات متحده آمریکا کاخ سفید تغییرات آب و هوا ایالات متحده آمریکا کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم

روز‌ها و شب‌های گذشته کف دانشگاه‌های ایالات متحده شاهد صحنه‌های تشنج میان دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی و نیرو‌های سرکوبگر امنیتی و پلیس آمریکا بوده است که در رسانه‌های جهانی بازتاب فراوانی داشته و جامعه جهانی را دچار تحیر کرده است.

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو_ با گذشت ۲۰۴ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای، به سست‌تر شدن پایه‌های این رژیم تروریست دست نشانده غرب منجر شده است، تعداد شهدای مردم مظلوم غزه از ابتدای این عملیات از مرز ۳۴ هزار و ۴۰۰ نفر گذشته است.

بر اساس آمار اعلام شده از وزارت بهداشت غزه، از این تعداد حدود ۲۵ هزار نفر شامل زنان و کودکان می‌شوند که نشان از خوی وحشی‌گری این رژیم غاصب و دروغین دارد.

با وجود جو فوق سنگین سانسور خبری در سرویس‌های خبری غرب، به ویژه ایالات متحده آمریکا که خود را حامی اصلی بی، چون و چرای رژیم تروریست صهیونیست دانسته و از مطرح کردن آن در تریبون‌های عمومی هیچ ابایی ندارد، اما اعتراضات در سرتاسر دنیا من‌جمله در میان مردم خود آمریکا نیز به صورت گسترده و روزانه بروز و ظهور پیدا کرده است.

این اعتراضات به صورت روزانه در حال گسترش است که به مرور زمان از کنترل سیاستمداران خارج می‌شود. یکی از مهمترین اعتراضات صورت گرفته از طرف دانشگاه‌های متعدد آمریکا، در ایالات مختلف این کشور که از مکان‌های بسیار پر اهمیت است در حال انجام است.

روز‌ها و شب‌های گذشته کف دانشگاه‌های ایالات متحده شاهد صحنه‌های تشنج میان دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی و نیرو‌های سرکوبگر امنیتی و پلیس آمریکا بوده است که در رسانه‌های جهانی بازتاب فراوانی داشته و جامعه جهانی را دچار تحیر کرده است.

بیشتر بخوانید: کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟ استقرار تک تیرانداز بر بام برخی از خانه‌ها در اطراف دانشگاه‌های بزرگ آمریکا!

بنا بر تصاویر منتشر شده و گزارش دانشجویان آمریکایی، تک تیراندازان آمریکایی بر بام برخی خانه‌های مشرف به دانشجویان معترض در آمریکا مستقر شده و منتظر دستور برای هدف قرار دادن دانشجویان هستند که این نوع برخورد با اعتراضات مسالمت‌آمیز تعجب برانگیز بوده است.

رصد اعتراضات توسط تک تیراندازان استقرار تک تیراندازها بر بام منازل مشرف به دانشگاه برخوردهای خشونت‌آمیز و فیزیکی با اساتید دانشگاه

تصاویری منتشر شده توسط کاربران فضای مجازی حاکی از فحاشی پلیس آمریکا هنگام دستگیری استاد دانشگاه اموری در اعتصاب و اعتراض به جنگ در غزه در حیاط دانشگاه اموری این کشور دارد. در این ویدئو، پلیس آمریکا با نهایت خشونت، یک پروفسور که استاد دانشگاه اموری آمریکا که بر یک زن  هم است را با فحش‌های رکیک خطاب قرار داده و به شکلی وحشیانه دستگیر می‌کند. این در حالی است که این زن فاقد هرگونه سلاح بوده و هیچگونه خشونتی را در برخورد خود با پلیس آمریکا لحاظ نمی‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

حراست دانشگاه ایندیانا آمریکا طی گزارش کرد: حداقل ۳۳ نفر از دانشجویان معترض به وحوش صهیونیست، پس از خودداری از ترک محل تحصن توسط پلیس و گارد ملی دستگیر شدند.

گزارش‌های دیگر روایت از این دارد که پس از ورود نیرو‌های پلیس و گارد ملی آمریکا به بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا برای پایان دادن به تحصن و اعتراض دانشجویان؛ نیرو‌های نظامی بسیاری از دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار داده و در بسیاری از موارد با سلاح گرم تیراندازی صورت گرفته است.

تک تیراندازها با سلاح‌های پیش رفته برای مقابله با دانشجویان حق طلب

در برخی از محوطه‌های دانشگاهی ایالات متحده، دولت آمریکا تک تیرانداز‌ها را بر روی پشت بام‌ها مستقر کرده است و آماده مقابله با دانشجویانی هستند که آزادی فلسطین را فریاد میزنند.

تردد تک تیراندازان بر فراز بام‌های اطراف دانشگاه اختفای سلاح‌های پیش رفته و مجهز برای هدف قرار دادن دانشجویان و اساتید معترض تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان، نیرو‌های نیابتی ایران هستند!

جاناتان گرینبلات، سیاستمدار و مشاور اوباما در تحلیلی عجیب مدعی شد: ‏همانگونه که ایران نیرو‌های نیابتی نظامی مانند حزب‌الله دارد، گروه‌های دانشجویی یهودی و فلسطینی [حامیان فلسطین] نیز نیرو‌های نیابتی ایران در دانشگاه‌ها هستند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دستگیری‌های پلیس به شیوه آزادی بیان غربی در دانشگاه کلرادو در دنور آمریکا در پخش زنده

در تصاویر به دست آمده از فعالان ضدصهیونیست در دانشگاه‌های کلورادو آمریکا روایتگر آن است که پلیس آمریکا طبق روال معمول و همیشگی با برخوردهای خشونت‌آمیز و هالیوودی و همچنین با فحاشی‌های رکیک به استقبال اعتراضات مسالمت‌آمیز رفته و آنها را دستگیز می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

شواهد حاکی از آن است که این خشونت‌ها بعضاً در حدیست که باعث جراحات سنگین در بین دانشجویان دانشگاه کلورادو شده است. حاضرین در دانشگاه کلورادو اعلام کردند که این دستگیری‌ها به صورت اتوبوسی و گسترده بوده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برخورد خارج از عرف و قانون پلیس آمریکا با دانشجوی مسلمان

در یکی از تصاویر به دست آمده، پلیس آمریکا در برخورد با دانشجوی مسلمان که دستگیر شده است، حتی برای به جای آوردن فریضه نماز دست وی را باز نمی‌کند که این در نوع خود اعمال خشونت علیه مسلمانان محسوب می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی «بگذار نماز بخوانند»

دانشجویان و مردم برای مراقبت از نمازگزاران از دست پلیس وحشی آمریکا زنجیره انسانی تشکیل دادند و شعار «بگذار نماز بخوانند» سر میدادند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی تصرف سالن‌های دانشگاه اموری توسط دانشجویان معترض

در پاسخ به خشونت‌های پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان و اساتید دانشگاه اموری، دانشجویان و اساتید معترض به وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی علیه ساکنین نوار غزه، با در دست داشتن پرچم فلسطین و پلاکارهایی، سالن‌ها را به تصرف خود درآوردند. تصاویر گویای آن است با وجود برخوردهای خوشنت‌آمیز و فیزیکی پلیس آمریکا با معترضین، اما آنها باز هم به اعتراض مسالمت‌آمیز روی آورده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مردم به کمک دانشجویان رفتند

کاربران فضای مجازی نوشتند در حالی که پلیس محل تجمع دانش‌جویان در دانشگاه واشنگتن را محاصره کرده و نمی‌گذارد کسی نزدیک شود مردم در خیابان‌های مقابل تجمع چادر زدند و به اعتراضات دانشجویان علیه جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه پیوستند.

تجمع گسترده مردم در خیابان‌های اطراف دانشگاه واشنگتن برپایی چادر توسط مردم معترض به خشونت پلیس و وحشیگری تروریست‌های صهیونیست   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی اجرای "پسربچه و هواپیما" آهنگ حماسی مارسیل خلیفه در تجمع دانشجویان دانشگاه واشنگتن در حمایت از فلسطین

تصاویر به دست آمده گویای برخوردهای وحشیانه پلیس آمریکا با معترضین به خصوص زنان و دختران در دانشگاه آمریکا دارد. در یکی از این تصاویر مامور پلیس آمریکا برای برهم زدن تجمع معترضان به جنگ در دانشگاه‌های آمریکا برای کنترل دانشجوی معترض؛ موی یک دختر را کشیده و او را بر زمین پرتاب میکند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی حمایت از مردم فلسطین حتی زیر باران!

دانشجویان دانشگاه شیکاگو با وجود بارش باران هم همبستگی خود با مردم غزه را نشان دادند و خواستار توقف جنگ علیه فلسطینان شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی استاد دانشگاه جرج واشنگتن: اشک مرا در آوردید؛ ما در مقابل نسل کشی اسرائیل از دانشجویان حمایت میکنیم فهرست دانشگاه‌های آمریکایی شاهد تحصن و تظاهرات دانشجویی در حمایت از مردم فلسطین

در پی بروز و ظهور اعتراضات در بین دانشجویان، اساتید و کادر دانشگاه‌های آمریکا به جنگ طلبی، نسل‌کشی، وحشیگری، کودک و زن گشی رژیم تروریست صهیونیستی، لیستی از این دانشگاه‌ها منتشر شد. تعدد در بین این لیست نشان از آن دارد که رفته رفته این اعتراضات از در حال خروج از کنترل پلیس و دولتمردان آمریکایی است.

۱- دانشگاه براون - پراویدنس، رود آیلند
۲- دانشگاه ایالتی پلی تکنیک کالیفرنیا - هومبولت، کالیفرنیا
۳- دانشگاه سیتی نیویورک - شهر نیویورک، نیویورک
۴- دانشگاه کلمبیا - شهر نیویورک، نیویورک
۵- کالج امرسون - بوستون، ماساچوست
۶- دانشگاه اموری - آتلانتا، جورجیا
۷- دانشگاه بین المللی فلوریدا - میامی، فلوریدا
۸- دانشگاه ایالتی فلوریدا - تالاهاسی، فلوریدا
۹- دانشگاه جورج واشنگتن - دی سی
۱۰- دانشگاه هاروارد - کمبریج، ماساچوست
۱۱- دانشگاه ایندیانا - دانشگاه پردو - ایندیاناپولیس، ایندیانا
۱۲- دانشگاه نیویورک - شهر نیویورک، نیویورک
۱۳- دانشگاه نورث ایسترن - بوستون، ماساچوست
۱۴- دانشگاه نورث وسترن - ایوانستون، ایلینوی
۱۵- دانشگاه ایالتی اوهایو - کلمبوس، اوهایو
۱۶- دانشگاه پرینستون - پرینستون، نیوجرسی
۱۷- دانشگاه رایس - هیوستون، تگزاس
۱۸- تگزاس A&M - ایستگاه کالج، تگزاس
۱۹- موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، کمبریج، ماساچوست
۲۰- دانشگاه ایالتی میشیگان - ایست لنسینگ، میشیگان
۲۱- مدرسه جدید - شهر نیویورک، نیویورک
۲۲- دانشگاه میشیگان - Ann Arbor، میشیگان
۲۳- دانشگاه تافتز - مدفورد، ماساچوست
۲۴- دانشگاه آریزونا - توسان
۲۵- دانشگاه کالیفرنیا در برکلی - برکلی، کالیفرنیا
۲۶- دانشگاه مریلند - کالج پارک، مریلند
۲۷- دانشگاه میامی - آکسفورد، اوهایو
۲۸- دانشگاه مینه سوتا - مینیاپولیس، مینه سوتا
۲۹- دانشگاه نیومکزیکو - آلبوکرکی، نیومکزیکو
۳۰- دانشگاه کارولینای شمالی در شارلوت - شارلوت، کارولینای شمالی
۳۱- دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل - چپل هیل، کارولینای شمالی
۳۲- دانشگاه پیتسبورگ - پیتسبورگ، پنسیلوانیا
۳۳- دانشگاه روچستر - روچستر، نیویورک
۳۴- دانشگاه کالیفرنیای جنوبی - لس آنجلس، کالیفرنیا
۳۵- دانشگاه تگزاس، آستین - آستین، تگزاس
۳۶- دانشگاه تگزاس در دالاس - دالاس، تگزاس
۳۷- دانشگاه واندربیلت - نشویل، تنسی
۳۸- دانشگاه ییل - نیوهیون، کانکتیکات

دیگر خبرها

  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • دو گزینه کاخ سفید در مقابل اعتراضات دانشجویی
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک‌های دوربرد به اوکراین را تایید کرد