Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@21:23:31 GMT

تحول در ۱۰۰ روز اول

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۰۷۰۴

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: امروزه متاسفانه اعتماد به رفتار مسوولان در نگاه افکار عمومی خدشه‌دار شده است، ولی اقدامات رئیس قوه قضاییه در جامعه در صورت استمرار امیدآفرین خواهد بود.

خبرگزاری میزان _ روزنامه جهان صنعت نوشت: از همان وقتی که روحانی آمد و قول داد که در صد روز نخست از دوره ریاست‌جمهوری خود چنین و چنان می‌کند، ارزیابی مسوولان در بازه زمانی صد‌روزه هم مد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا شاهدیم که رسانه‌های مختلف در روز‌های اخیر عملکرد حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رییس جدید دستگاه قضا را که تقریبا سه ماهی می‌شود، قاضی‌القضات شده زیر ذره‌بین گذاشته‌اند.

عملکردش نیز این طور که به نظر می‌رسد مقبول سیاسیون و اهالی رسانه افتاده است؛ تعریف پشت تعریف و امیدواری‌های بسیار که بی‌راه هم نمی‌گویند. هرچه باشد او از راه نرسیده شروع کرد به بازدید‌های سرزده و تلاش برای سامان دادن به وضعیت زندان‌ها. حتی زندانی‌های امنیتی را هم از قلم نینداخت و نادیده نگرفت. پرونده‌هایی را که چند سال بود خاک می‌خورد بیرون کشید و حالا شخصا هفته‌ای ۱۰ پرونده را رسیدگی می‌کند.

خط مبارزه با فساد را که آیت الله رییسی دنبال می‌کرد، پی گرفته و تلاش می‌کند که قوه تحت امرش را برازنده نام «عدلیه» کند.

قابل توجه آنکه برخورد جناحی ندارد و در همان بدو امر سعی کرد طی تماس‌هایی با برخی حقوقدانان منتقد، ریشه مشکلات و عیب و ایراد‌های کار دستگاه قضا را بیابد. از همین رو است که شاهدیم اغلب تحلیلگران سیاسی در صد روز اول از عملکرد او در قوه قضاییه امیدوار شده و گمان می‌کنند روز‌های بهتری در راه است.

محمدصادق جوادی‌حصار سخنگوی حزب اعتماد ملی از جمله سیاسیونی است که عملکرد صدروزه حجت الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای را در دستگاه قضا مثبت ارزیابی می‌کند. او در این رابطه گفت: «طی مدت ریاست آقای محسنی‌اژه‌ای در قوه قضاییه، می‌بینیم که نگاه افکار عمومی به دستگاه قضا منفی نیست. نمی‌توان گفت قوه قضاییه خیلی متحول شده است، ولی جامعه تغییر و تحول در قوه قضاییه را حس می‌کند.»

جوادی‌حصار تاکید کرد: «امروزه متاسفانه اعتماد به رفتار مسوولان در نگاه افکار عمومی خدشه‌دار شده است، ولی اقدامات ایشان در جامعه در صورت استمرار امیدآفرین خواهد بود.» وی با اشاره به اینکه اقدامات رییس دستگاه قضا، نقطه امیدی در جامعه ایجاد کرده است، گفت: «خیلی‌ها که منتقد قوه قضاییه بودند، وقتی اقدامات رییس جدید دستگاه قضا را می‌بینند دچار ابهام می‌شوند که واقعا چنین اراده‌ای وجود دارد؟»

وی با تاکید براینکه مردم این انتظار را دارند تا این اقدامات شو تبلیغاتی نباشد، افزود: «قطعا امیدواریم پشت این اقدامات ایمان و باور قوی به احقاق حقوق عامه و مردم وجود داشته باشد؛ بی‌شک توجه به عدم بازداشت یک فرد با نبود دلایل مستند کافی، رضایت‌مندی مردم را به همراه دارد و امیدواریم این امر محقق شود.»

جوادی‌حصار با اشاره به اینکه این اقدامات یک شبه به نتیجه نمی‌رسد و باید استمرار داشته باشد، افزود: «ان‌شاءالله طی ریاست پنج ساله ایشان در قوه قضاییه، شاهد هموار‌سازی این مسیر با تقویت زیرساخت‌های لازم باشیم.»

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اظهار کرد: «پیشنهاد داریم که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با کمک و تحت پوشش قوه قضاییه کانون‌هایی ایجاد شود که افراد در آن بتوانند گفت‌و‌گوی انتقادی با مسوولان داشته باشند و از طرفی هم این اشخاص از تعرضات مصون بمانند و قوه قضاییه ضمانت اجرایی این کار را برعهده بگیرد. این اتفاق حجم کار این قوه را کاهش می‌دهد.»

احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملت هم در گفت‌وگو با «پارسینه» از عملکرد رییس جدید قوه قضاییه تعریف کرده و گفته است: «آقای اژه‌ای با تجربه خود از سال‌های طولانی کار در قوه قضاییه، دست روی نقاط و مشکلاتی گذاشتند که مهم هستند و گره‌های زیادی را بازمی‌کنند. یکی از این موارد، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی است.»

به گفته او، «نکته مثبت دیگر عملکرد رییس دستگاه قضا، حضور در میان مردم و نیز سرکشی به مراکز قضایی و زندان‌هاست که رویکرد مثبت، امیدوارکننده و حرکت رو به جلو در قوه قضاییه را نشان می‌دهد.»

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه‌ای اقدامات حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای در ۱۰۰ روز اخیر را مثبت ارزیابی کرده و ضمن استقبال از تاکیدات وی در خلوت کردن زندان‌ها، گفته: «چنین رویکردی در کنار احقاق حقوق اجتماعی زندانیان مهم و قابل تقدیر است.»

امیدواری به عملکرد حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای و نگاه مثبت به دستگاه قضا در بین فعالان رسانه‌ای و مطبوعاتی نیز افزون شده است.

شاهد آنکه همین دیروز مهدی رحمانیان، مدیرمسوول روزنامه «شرق» به «اعتمادآنلاین» گفته: «بنده طی این مدت ۱۰۰ روز که از ریاست آقای محسنی‌اژه‌ای در قوه‌قضاییه می‌گذرد شاهدم که منتقدان ایشان نگاه مثبت به عملکرد رییس دستگاه قضا دارند و آن را تایید می‌کنند.»

بیشتر بخوانید: واکنش روزنامه‌ها به عملکرد ۱۰۰ روزه رئیس دستگاه قضا

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: رئیس قوه قضاییه حجت الاسلام اژه ای

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رئیس قوه قضاییه حجت الاسلام اژه ای قوه قضاییه حجت الاسلام محسنی اژه ای دستگاه قضا ۱۰۰ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۰۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه گفت: صهیونیست‌ها در کمتر از هفت ماه بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه در غزه را به خاک و خون کشیدند و بیش از ۷۰ هزار تن را مجروح کردند؛ امروز در سراسر دنیا نفرتی بی‌سابقه از رژیم منحوس صهیونیستی ایجاد شده است.

وی با گرامیداشت روز معلم گفت: نقش معلم در جامعه نقش پیامبری است و معلمی در سازندگی کشور و نیرو‌های انسانی جامعه نقشی بی‌بدیل دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به روز کارگر بر تلاش همه‌جانبه برای رفع مسائل و مشکلات معیشتی و شغلی کارگران کشور تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری هرمزگان دستور داد تا کارگروه ویژه‌ای را برای رفع مجموعه مسائل و مشکلات کارکنان قضایی و قضات این استان تشکیل دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مراسم تجلیل از 100 تن از معلمان خانواده های قضایی گفت: مجموعه قضایی استان در ابتکار، خلاقیت، مدیریت جهادی، مدیریت میدانی و تعامل برای هم‌افزایی دستگاه‌ها، پیشتاز و نمونه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خطاب به کارکنان، قضات و مسئولان قضایی هرمزگان افزود: چنانچه شما به صورت شبانه‌روزی برای گره‌گشایی از کار مردم تلاش می‌کنید و بعضاً با ناملایماتی مواجه می‌شوید، این را بدانید که خانواده شما نیز در اجر و ثواب خدمت جهادی شما شریک هستند.

بیشتر بخوانید؛ لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

رئیس کل دادگستری هرمزگان هم در این مراسم گفت: با ورود بموقع دستگاه قضایی در حل مشکل عدالت اجتماعی و اجرای صحیح قوانین تنها در دو سال اخیر ۷ هزار و۲۰۰ میلیارد تومان با انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ، به عنوان عوارض و سهم، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

قهرمانی افزود: پس از دستور رئیس قوه قضاییه برای رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجموعه قضایی استان هرمزگان، هیچ ایرانی بدون شناسنامه‌ای در این استان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: از دو سال اخیر تاکنون فروش پنج هزار و۱۰۰ میلیارد تومان کالای متروکه، تعیین تکلیف چهار هزار و۲۰۰ پرونده متروکه شامل۱۰ هزار و۶۰۰ کانتینر در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های قضایی صورت گرفته است.

قهرمانی افزود: در اجرای طرح فروش اموال تملیکی ۲۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه موجود در پارکینگ‌های راهنمایی و رانندگی به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد تومان به فروش رسید.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در دو سال اخیر رفع تصرف از زمین‌های دولتی در ۴۷۳ فقره پرونده به میزان هزار و ۶۳۴ هکتار و به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان، حدنگاری صددرصدی اراضی ملی و ۶۷ درصدی اراضی کشاورزی استان و صدور۹۰ تا صددرصد اسناد حریم دریا، شهرک‌های صنعتی و جنگل‌های مانگرو انجام شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران
  • سند تحول بنیادین مجموعه اقدامات برای خوشبختی فرزندان است
  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان
  • بررسی عملکرد شعب محاکم عمومی و انقلاب استان کرمانشاه
  • کار ترانشه حاجی آباد به دستگاه قضا رسید
  • راهکار‌های رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • راهکارهای رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • عملکرد مطلوب و رو به رشد محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان