Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:44:44 GMT

نشان فداکاری به شهید حمید آگاه تعلق گرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۰۷۷۴

نشان فداکاری به شهید حمید آگاه تعلق گرفت

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام؛ «حمید آگاه» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید حمید آگاه در سال ۱۳۳۷ در شهرستان دره گز از توابع استان خراسان شمالی دیده به جهان گشود. وی به دلیل علاقه وافر به تکاوران نیروی دریایی، در سال ۱۳۵۴ به صف تکاوران دریادل نیروی دریایی پیوست. پس از گذراندن موفقیت‌آمیز دوره‌های تکاوری دریایی، برای دوره‌های تخصصی ویژه دریایی انتخاب و این دوره‌ها را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت.

وی از جمله تکاوران عملیات دفاع ۳۴ روزه در خرمشهر بوده و با رشادت و دلیری در برابر نیروهای متجاوز بعثی ایستادگی کرد. حماسه ایستادگی تکاوران دریایی در خرمشهر را شهیدانی چون «حمید آگاه، محمدعلی صفا» و سایر هم‌رزمانشان نغمه‌سرایی کردند. حماسه‌ای که برای همیشه در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود.

در طرح‌ریزی عملیات مروارید با توجه به اهمیت عملیات و موقعیت سکوهای نفتی دشمن بعثی، بکارگیری تکاوران زبده و باتجربه بسیار احساس بود و با توجه به راهبردهای موجود و سابقه درخشان و توانایی‌های شهید آگاه، وی برای این عملیات خطیر برگزیده شد و با موفقیت مسئولیت‌های محوله را با موفقیت به انجام رساند.

سرانجام این شهید والامقام در تاریخ ۷ خردادماه ۱۳۶۰ در منطقه عملیاتی «خرمشهر – آبادان» طی درگیری با نیروی‌های بعثی به مقام شامخ شهادت نائل آمد.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران خرمشهر دفاع مقدس مقام معظم رهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران دانشگاه افسری امام علی خراسان شمالی ایران آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران خرمشهر دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران خرمشهر دفاع مقدس مقام معظم رهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران دانشگاه افسری امام علی خراسان شمالی ایران آبادان جمهوری اسلامی ایران حمید آگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۰۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند

فرماندار سنندج گفت: معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند و نسل آینده کشور مدیون تلاش، کوشش و فداکاری آن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری سنندج، حسن عسکری امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در آئین نمادین بزرگداشت مقام معلم و استاد شهید مطهری در شهر سنندج اظهار کرد: شهید مطهری یک معلم مخاطب‌شناس به تمام معنا بود و آثار این شهید فرزانه پس از سه دهه برای مخاطبان کاربردی است.

وی آموزش و پرورش را مهم‌ترین رکن جامعه با رسالت تربیت انسان‌ها دانست و افزود: فرهنگ در هر جامعه‌ای زیربنای رشد و توسعه پایدار است و خط مشی پیشرفت را مشخص خواهد کرد.

فرماندار سنندج با اشاره به اینکه معلم با تعلیم و نشر علم، انسان‌ها را به سوی کمال سوق می‌دهد، خاطرنشان کرد: معلم، نقش راهبری و تربیت نسلی را برعهده دارد که در آینده‌ای نه‌چندان دور عهده‌دار مسئولیت‌های مهم آن جامعه می‌شوند.

عسکری گفت: معلمان معمار اصلی شخصیت افراد جامعه بوده و نسل آینده کشور مدیون تلاش، کوشش و فداکاری آن‌ها است.

کد خبر 751378

دیگر خبرها

  • هیئت علمی و پژوهشی ارتش به قطب جنوب اعزام می‌شود
  • اعزام هیئت علمی ـ پژوهشی نیروی دریایی ارتش به قطب جنوب
  • معلمان معمار ساختار فرهنگی جامعه هستند
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • جزئیات مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش | سپاه اطلاعیه داد
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش فردا برگزار می‌شود
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود