Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@19:00:32 GMT

صدری ها در صدر انتخابات عراق

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۰۷۸۸

آخرین نتایج انتخابات عراق نشان می‌دهد که جریان صدر به ۷۳ کرسی در این دوره از انتخابات پارلمانی دست یافته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آخرین نتایج انتخابات پارلمانی عراق از پیشتازی صدری‌ها در این انتخابات حکایت دارد. بر اساس گزارش‌هایی که در این زمینه منتشر شده است، پراکندگی کرسی‌های پارلمانی در عراق طی ۴ سال آینده به شرح ذیل است:

جریان صدر: ۷۳ کرسی

حزب تقدم: ۴۰ کرسی

دولت قانون: ۳۷ کرسی

شخصیت‌های مستقل: ۲۰ کرسی

حزب دموکرات کردستان: ۳۲ کرسی

حزب عزم: ۱۴ کرسی

ائتلاف فتح: ۱۴ کرسی

جنبش امتداد: ۱۰ کرسی

اتحاد اسلامی: ۹ کرسی

الجیل الجدید: ۹ کرسی

اشراقة کانون: ۸ کرسی

جریان‌های حکمت و النصر: ۵ کرسی

علیرغم اینکه پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام نگرانی‌های فراوانی در خصوص ایجاد خلل‌های امنیتی در جریان آن وجود داشت، اما انتخابات در یک فضای کاملاً با ثبات از لحاظ امنیتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نیرو‌های مسلح عراق بودند که موفق شدند امنیت انتخابات را تأمین کنند.

در این میان نباید از نقش پررنگ، مهم و بسزای «حشد شعبی» در تأمین امنیت انتخابات نیز به سادگی عبور کرد. نیرو‌های حشد شعبی حتی به فاصله چند روز مانده به برگزاری انتخابات پارلمانی، طی عملیات‌های مختلف در استان‌های گوناگون تلاش‌های بقایای عناصر تکفیری برای انجام عملیات‌های خرابکارانه در روز انتخابات را ناکام گذاشتند. در طول روز‌های گذشته بسیاری از مسیر‌های ورود تکفیری‌ها به مناطق حساس عراق توسط حشد شعبی ناکام گذاشته شد.

از همین روی، پر واضح است که حشد شعبی یکی از عوامل مؤثر در تأمین امنیت انتخابات پارلمانی عراق بوده است. از سوی دیگر، باید این مسأله را نیز در نظر داشت که شرایط این دوره از انتخابات پارلمانی عراق با ادوار گذشته کاملاً متفاوت بوده است. در این دوره انتخابات نه به صورت استانی که به صورت منطقه‌ای برگزار شد. در این میان، برخی جریان‌ها تلاش کردند تا از فضای جدید انتخابات برای رأی آوری خود استفاده کنند که تلاش آن‌ها با ناکامی مواجه شد. برچسب ها: عراق ، انتخابات ، انتخابات مجلس ، جریان صدر

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: عراق انتخابات انتخابات مجلس جریان صدر انتخابات پارلمانی حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

تبلیغات داوطلبان نمایندگی دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم از یک هفته قبل از تاریخ برگزاری انتخابات انجام خواهد شد.

به گزارش مشرق، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب می‌شوند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • جزئیاتی از مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم