Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا در تذکری درباره موضوع عوارض ساختمانی اظهار داشت: شورای شهر تهران بهمن سال 99 لایحه محاسبه و دریافت عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مرغوبیت املاک در شهر تهران را به تصویب رساند.

وی گفت:‌این موضوع با هدف دریافت عادلانه عوارض از املاک شهری متناسب با متغیرهای واقعی بر اساس مرغوبیت املاک و کاهش تبعیض‌های موجود تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در راستای پیاده‌سازی این ساز و کار تکالیفی برای شهرداری جهت آماده‌سازی زیرساخت‌های اجرایی کردن دریافت عوارض با رویکرد جدید در نظر گرفته شد.

عباسی ادامه داد: یکی از تعهدات شهرداری در مصوبه شورا این است که شهرداری نسبت به پایش و به روزرسانی هر ساله ارزش مکانی املاک اقدام کند و نتایج را به شورا گزارش دهد.

وی ادامه داد: همچنین تهیه دفترچه ارزش معاملاتی در قالب دفترچه الکترونیکی برای املاک شهر تهران و بارگذاری بر روی سامانه‌های مرتبط شهرداری با نظارت نماینده شورا همچنین اعمال ارزش مکانی املاک در سامانه اینترنتی شفافیت شهر تهران از دیگر تکالیف مصوبه شورا بوده است.

عباسی گفت: با توجه به تغییر رویکرد در تعیین و محاسبه عوارض ساختمانی در فرآیند صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی همچنین لزوم تداوم رویکرد جدید تعیین عوارض در سنوات عادی باید اقدامات لازم انجام گیرد همچنین با توجه به نزدیکی اتمام مهلت مقرر در مصوبات جهت انجام تکالیف مربوطه و ارائه گزارش‌ها به شورا باید اجرای مصوبه نحوه محاسبه و دریافت عوارض ساختمانی مبتنی بر مرغوبیت املاک در شهر تهران آماده‌سازی‌های لازم انجام گیرد.

این عضو شورای شهر تهران گفت: از علیرضا زاکانی شهردار تهران درخواست دارم تا بر اساس بند 3 ماده 80 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران همچنین اصلاحات بعدی آن در خصوص تسریع در انجام تکالیف مربوط به مصوبه نحوه محاسبات عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک در شهر تهران اقدامات لازم را انجام و پیگیری‌های مورد نظر را صورت دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران املاک ساختمانی عوارض ساختمانی مبتنی املاک در شهر تهران ارزش مکانی املاک شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۱۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها

قناعت استاندار خراسان جنوبی در همایش استانی شورا‌ها با تاکید بر این که اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا اقدامات جهش زا انجام دهند؛ گفت: اعضای شورا‌ها می‌توانند با شناسایی سرمایه گذاران و بهره گیری از ظرفیت آنان در منطقه جهش اقتصادی ایجاد کنند و عمران و آبادانی منطقه را به بار بیاورند.

وی بر تسلط هر چه بیشتر اعضای شورا‌ها بر قوانین و مقررات تاکید کرد و افزود: اعضای شورا‌ها وحدت و انسجام شان را حفظ کنند و منافع عمومی مردم را در نظر گیرند.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم گفت: از ظرفیت شورا‌ها باید به نحو مطلوب استفاده کرد و با توجه به شعار سال از توانمندی آنان در امور اقتصادی بهره برد.

همچنین اعضا شورا‌های اسلامی شهرستان‌ها به نمایندگی مشکلات شهرستان‌ها و روستا‌ها را بیان کردند.

قدردانی از شورا‌های برتر استان هم از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • عوارض نامشخص قلیان اکسیژن
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است