خودکشی پزشک زنان پس از سقط مرگبار جنین
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۱۲۹۱
آفتابنیوز :
مدتی پس از مرگ زن باردار هنگام عمل غیرمجاز سقط جنین، خانم دکتر که در برابر اتهام قتل شبهعمد قرار گرفته بود در اقدامی دردناک به زندگی خود پایان داد.
مدتی پس از مرگ زن باردار هنگام عمل غیرمجاز سقط جنین، خانم دکتر که در برابر اتهام قتل شبهعمد قرار گرفته بود در اقدامی دردناک به زندگی خود پایان داد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مدتی قبل به بازپرس جنایی تهران خبر رسید که خانم دکتری با خوردن تعدادی قرص به زندگی خود پایان داده است. جسد این زن جوان در مطبش در غرب تهران پیدا شده بود و وقتی مأموران کلانتری در محل حاضر شدند، با انجام بررسیها پی بردند که وی خودخواسته، به زندگیاش پایان داده است.
بررسیها حکایت از این داشت که این زن پزشک زنان و زایمان بوده است اما هنوز علت خودکشی او معلوم نبود تا اینکه در ادامه تحقیقات، سرنخ مهمی درباره انگیزه وی بهدست آمد.
جراحی مرگبار
ماموران متوجه شدند که زمستان سال گذشته، زن جوانی در مطب این پزشک جانش را از دست داده بود. در آن زمان وقتی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران، به دستور قاضی حبیبالله صادقی، بازپرس جنایی پایتخت خود را به این مطب رساندند.
متوفی زنی جوان بود که پیکر بیجانش در یکی از اتاقهای مطب به چشم میخورد. بررسیها حکایت از این داشت که او به همراه شوهرش به مطب پزشک زنان و زایمان مراجعه کرده بود تا جنین 14هفتهای خود را سقط کند اما هنگام عمل جانش را از دست داده بود.
شوهر این زن در تحقیقات به کارآگاهان گفت: همسرم در هفته چهاردهم بارداری بود که در سونوگرافی به ما گفتند بچه دچار مشکل ژنتیک است. یک روز قبل یعنی 29بهمنماه از منزلمان در کرج به مطب خانم دکتر مراجعه کردیم که پس از معاینه قرار شد روز بعد یعنی سیام بهمن به مطب برویم تا عمل سقط جنین را انجام بدهد.
وی ادامه داد: من و همسرم روز حادثه به مطب خانم دکتر رفتیم و همسرم به همراه پزشک و منشی به اتاق عمل رفتند اما لحظاتی بعد به من خبر دادند که حال همسرم بد شده و لحظاتی بعد هم گفتند که او و جنینش جانشان را از دست دادهاند.
با این اطلاعات بازپرس جنایی تهران دستور انتقال جسد زن جوان را به پزشکی قانونی صادر کرد تا علت اصلی مرگ وی مشخص شود. از سوی دیگر بازپرس پرونده برای پزشک زنان و منشی مطب پزشک نیز قرار قانونی صادر کرد، چرا که در بازرسی از مطب وی، وسایل و لوازمی کشف شد که نشان میداد او دست به سقط جنین غیرقانونی در مطبش میزده است.
پرونده مرگ زن باردار در دادسرا تحت رسیدگی بود و پزشکی قانونی علت مرگ وی را شوک ناشی از سقط جنین اعلام کرد.
در این شرایط بود که بازپرس جنایی دستور احضار خانم پزشک که مجوز قانونی برای انجام سقط جنین در مطب را نداشت، صادر کرد. اما تنها چند روز بعد از صدور این دستور بود که خانم پزشک با خوردن قرص در مطبش به زندگی خود پایان داد.
با خودکشی این پزشک، احتمال میرود که وی پس از عمل سقط جنین مرگبار روی بیمارش بهشدت متاثر و دچار عذاب وجدان شده بود.
همچنین وی بهخاطر اتهامی که در برابر آن قرار گرفته و میبایست در دادسرای جنایی تهران حاضر میشد، دچار استرس زیادی شده بود و همه اینها میتوانست انگیزه او برای پایان دادن به زندگیاش باشد.
با مرگ خانم دکتر تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد چرا که خانواده زن جوانی که در مطب او فوت شده پیگیر ماجرا هستند و از مقصران مرگ دخترشان شکایت دارند.
منبع: روزنامه همشهریمنبع: آفتاب
کلیدواژه: خودکشی سقط جنین زندگی خود پایان بازپرس جنایی خانم دکتر پزشک زنان سقط جنین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
متن پیام حضرت آیتالله نوی همدانی به اختتامیه همایش ملی «هویت عصری زنان در آئینه قرآن و حدیث» به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا و نبینا ابی القاسم المصطفی محمد و علی اهل بیته الطیبین الطاهرین سیما بقیه الله فی الارضین.
با سلام و تحیت به آن مجمع محترم؛
موضوع «جایگاه و موقعیت بانوان» از دیرباز مورد گفتمان اندیشمندان و صاحب نظران بوده و نویسندگان و نظریه پردازان در این زمین دیدگاههای گوناگونی ارائه داده و هر یک از آنان برداشت و تحلیلی داشته و طبق جهان بینی خود آن را ابراز داشتهاند. که این موضوع مطالعه تاریخ اقوام و ملل روشنتر میشود.
در این میان مکتب حیات بخش اسلام که کاملترین ادیان است با توجه به نظر واقع بینانه به انسان و وظایف و تکالیف او، موقعیت بانوان را به نحو اصولی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و با عنایت به ساختار زنان به تبیین حقوق آنها پرداخته است که با نگرش دقیق و خالی از اغراض باید گفت: در هیچ مکتب و گرایشی اینگونه حریم و حقوق زنان مورد حمایت قرار نگرفته و شأن و منزلت آنان مصونیت پیدا نکرده است.
مگر نه این است که پیش از ظهور اسلام با زنان در همه نقاط جهان به بدترین نوع برخورد میشده و از کمترین حقوق اجتماعی محرومشان داشته بودند.
که در آن فضای مسموم حضرت رسول اکرم (ص) رفعت مقام و شأن بالای بانوان را با کمال صراحت اعلام و قوانینی بر اساس فطرت انسان مقرر داشت.
و مگر نه این است که با استقبال از حضور زنان در عرصههای جهادی و آموزشی و پرورشی و اجتماعی سالهای نخستین ظهور اسلام به عصر طلایی تبدیل شد و بر تارک جبین تاریخ اسلام درخشید.
انسانی در میان دو دیوار بلند تحجر و تمدن کاذب. محبوسی در اعماق دو زندان: زندان جاهلیت و زندان بردگی مدرن. اسیر دو کمند: کمند اوهام و خرافات و کمند تهمت و افترات. مقهور دو فرهنگ، فرهنگ جاهلی و فرهنگ کلمات فریبنده به نام آزادی و به عنوان علم و تمدن و تساوی حقوق. بالاخره فریادگری بدون فریادرس! و مجرمی بدون ارتکاب جرم، مظلومی به ظلم مضاعف و محروم از حقوق زندگی صحیح.
در روزگاری که در تمام فرهنگهای اقوام و ملل جهان «زن» به عنوان یک «موجود پست» و «طفیلی» و انسان درجه دوم مطرح بود و تلخی و محرومیت بر همه ابعاد و زندگی او چه سیاسی، چه فرهنگی و چه اقتصادی سایه افکنده و مورد بدبینیها و آماج تهمتها بود و از هیچ روزنهای بر افق زندگی او روشنایی نمیتابید، و همه درها بر روی او بسته بود، خورشید اسلام طلوع کرد و افق زندگی او را از کران تا کران روشن نمود و ندای عطوفت آمیز پیغمبر رحمت، حضرت محمد (ص) روح نشاط و امید در کالبد او دمید و راه ترقی و تکامل را به روی او از همه جهت باز کرد.
حضرتش موقعیت مهم «زن» در اجتماع بشری و جایگاه بلند او و شایستگیها و استعدادهای فراوانی را که دست آفرینش در وجود این موجود بدیع قرار داده است را گوش زد کرد و آیههایی از قرآن مجید را در رابطه با معرفی مقام مهم زن و ارزش والای او برای مردم بیان نمود. «زن» را به عنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایسته همه کمالات و کرامتهای انسانی است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد.
«من عمل صالحا من ذکر أو انثی و هو مومن فلنحیینه حیاة طیبة ولنجزینهم اجرهم بأحسن ما کانوا یعملون»
«ان المسلمین و المسلمات و المومنین والمومنات والقانتین والقانتات والصادقین والصادقات و الصابرین و الصابرات والخاشعین والخاشعات و المتصدقین و المتصدقات والصائمات والحافظین فروجهم والحافظات والذاکرین الله کثیرا و الذاکرات أعد الله لهم مغفرة و اجرا عظیما»
این نمونهای از آیات قرآن در عظمت زنان است و بر همین اساس همانطور که نمونهای از مردان برای الگوسازی ذکر نمود، از زنان شایسته یز به عنوان الگو معرفی میشود:
«ضرب الله مثلاً للذین کفروا امرأت نوح و امرأت لوط کانتا تحت عبدین من عبادنا صالحین فخانتاهما فلهم یغنیا عنهما من الله شیئا و قیل ادخلا النار مع الداخلین و ضرب الله مثلاً للذین آمنوا امرأت فرعون إذ قالت رب ابن لی عندک بیتا فی الجنه و نجنی من فرعون و عمله و نجنی من القوم الظالمین و مریم ابنت عمران التی احصنت فرجها فنفخنا فیه من روحنا و صدقت بکلمات ربها و کتبه و کانت من القانتین»
و در روایات ما نیز احادیث مختلف و متواتر درباره حقوق و جایگاه بانوان ذکر شده است که توصیه میشود به کتب حدیثی ما مراجعه کرده و با در نظر گرفتن سند احادیث بعضی از مطالب جعلی که با قرآن کریم مطابقت ندارد را استثنا نمود.
امروز نیز دنیای کفر با متهم ساختن اسلام نسبت به حقوق زن آنچه را که خود در عمل انجام میدهد به دین مقدس ما نسبت میدهد در حالی که با این عمل می خواهد پرده سیاه بر حقایق و موقعیت زن در اسلام بپوشاند و عمل ننگین خود را نسبت به بانوان توجیه نماید، اما باید با صدای رسا و بلند اعلام کرد که این دین بزرگترین حامی حقوق زن میباشد.
در پایان از همه حاضرین، خصوصاً از برگزارکنندگان این جلسه محترم و به ویژه نماینده معظم ولی فقیه آیت الله آقای نور مفیدی کمال سپاس و تشکر را دارم و و توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم و ملتمس دعای خیر میباشم.
و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
قم مقدسه
حسین نوری همدانی