Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا فلاح نژاد روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: از این ۲۸ حادثه طبیعی حوادثی نظیر سیل ، زلزله ،رانش زمین،بهمن ، ریزش کوه ، فرونشست زمین و آلودگی هوا بیشترین فراوانی را دارد.

وی با اشاره به آغاز هفته کاهش بلایای طبیعی ادامه داد:  با توجه به حادثه خیز بودن استان البرز ، به منظورآگاه سازی همگانی ،آموزش و ایجاد آمادگی در برابرحوادث احتمالی و افزایش ظرفیت تاب آوری جامعه و کاهش اثرات و تبعات ناشی از آن  اقدامات موثری درحال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلاح نژاد گفت: برنامه ریزی و برگزاری مانورهای آمادگی (لحظه صفر، دور میزی، عملیاتی) ، اجرای برنامه های همگانی جهت ارتقاء سطح آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی، تولید و پخش برنامه های آگاه سازی جامعه از طریق رسانه های مکتوب از جمله نکات مهم و مورد تاکید دراین زمینه به شمارمی رود.

وی بیان داشت: برگزاری کارگاه های آموزشی وتوجیهی برای پرسنل ومراجعه کنندگان بصورت حضوری و مجازی و انجام اقدامات لازم برای افزایش و ارتقاء ضریب نفوذ بیمه حوادث از دیگر موارد مهمی است که به منظور پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از حوادث باید مورد توجه قرار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز همچنین درخصوص حوادث اخیر انفجار گاز در کرج نیز افزود: این نوع حوادث از سوی مدیریت بحران در دست پیگیری است و با هماهنگی دستگاه های اجرای مرتبط بارها اجرای طرح پیشگیری از بروز آنها از جمله آموزش نصب بخاری و دودکش گوشزد شده است.

وی یادآور شد: سال گذشته چندین حادثه انفجار گاز در مناطق ماهدشت، کلاک  وحیدرآباد داشتیم که تخریب نانوایی ها و واحدهای تجاری را در برداشت بطوریکه پنج نفر جان خود را از دست دادند.

۲۰ لغایت ۲۵ مهرماه به عنوان هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری شده است.

برچسب‌ها حوادث طبیعی کرج مدیریت بحران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوادث طبیعی کرج مدیریت بحران حوادث طبیعی کرج مدیریت بحران مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۱۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید فعالیت سامانه بارشی در تهران / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی گفت: از اواخر وقت امروز تا پایان اواخر وقت فردا شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد یزدی مهر امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در جمع اصحاب رسانه از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: این هشدار با تأکید بر هشدار زرد صادره طی روز گذشته به تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادی و عضو ستاد، ابلاغ شده و مدیریت بحران به حالت آماده‌باش کامل در آمده است.

وی با بیان اینکه طبق اعلام سازمان هواشناسی از اواخر وقت امروز تا پایان اواخر وقت فردا شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خواهیم بود، افزود: مخاطره مذکور با رگبار باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه و وزش باد شدید به ویژه در نیمه شمالی و در نواحی مستعد یعنی نیمه جنوبی استان با گردوخاک همراه خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اینکه در اثر این مخاطره، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، اختلال در سفرها و کاهش دید را خواهیم داشت، گفت: از تمام مردم به ویژه شهروندان استان تهران درخواست می‌شود ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری، از اتراق در حاشیه رودها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

یزدی مهر با تاکید بر ضرورت اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد نداشتن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها ادامه داد: افراد از حضور در نواحی مرتفع پرهیز و ذی‌نفعان نسبت به استحکام سازه‌های موقت، بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی اطمینان حاصل کنند.

وی با تاکید بر لزوم لایروبی کانال‌ها و آب‌روها اظهار کرد: با توجه به اینکه در نواحی کوهستانی، احتمال سقوط سنگ مورد انتظار است، به تمام کسانی که قصد تردد در این مسیرها را دارند توصیه می‌شود در صورت نبود ضرورت، طی مدت مذکور در این نواحی تردد نکنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به احتمال رخداد تگرگ و بروز خسارت به محصولات زراعی و باغی تصریح کرد: از کشاورزان و باغداران درخواست می‌شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارت را مد نظر داشته باشند.

کد خبر 751147

دیگر خبرها

  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در تهران / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر
  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران/ باد شدید در راه است
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران
  • اعلام آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی البرز در پی اعلام هشدار هواشناسی
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران / باد شدید در راه است
  • آخرین جزئیات خسارت بارش‌ها در اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب