Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر کره‌شمالی خواستار تقویت قابلیت‌های نظامی کشورش برای مقابله با آنچه "نیروهای متخاصم" علیه پیونگ‌یانگ خواند، شد اما گفت این اقدام برای تدارک جنگی علیه کره‌جنوبی یا ایالات متحده نیست.

 به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این اظهارات کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز دوشنبه طی سخنانی در یک نمایشگاه توسعه دفاعی به مناسبت هفتاد و ششمین سالروز تاسیس حزب حاکم کارگران مطرح شد و در آنجا او از سئول و واشنگتن بابت مانورهای نظامی مشترک و توسعه تسلیحاتی انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیم جونگ اون گفت: ایالات متحده مکرراً اعلام کرده است که با کشور ما دشمنی ندارد، اما هیچ زمینه رفتاری وجود ندارد که باور کنیم چنین نیست. برای فرزندانمان باید قوی باشیم. ما ابتدا باید قوی باشیم.

این اظهارات کمتر از دو هفته پس از آن مطرح شد که کره شمالی یک موشک ضد هوایی جدید آزمایش کرد و به عبارتی چهارمین پرتاب موشکی صرفا در ماه سپتامبر را انجام داد.

رهبر کره شمالی گفت: تهدیدات نظامی پیش روی کشور ما، نسبت به آنچه ما ۱۰ سال، پنج سال یا حتی سه سال پیش دیدیم، متفاوت است. تنشها در شبه جزیره کره به آسانی حل و فصل نخواهد شد و علت آن آمریکاست.

او سئول را به "دورویی و استانداردهای دوگانه" متهم کرد، چون مرتبا اقدام به تقویت قابلیتهای نظامی خود میکند اما حرف از "صلح، همکاری و شکوفایی" میزند. کیم با ابراز تاسف گفت اگر کره جنوبی به "نقض حقوق ما در دفاع از خود" ادامه دهد، کره شمالی با "اقدامات شدید" پاسخ خواهد داد.

با این حال رهبر کره شمالی با تاکید بر اینکه ارتقای قابلیتهای نظامی کشورش علیه کره جنوبی نیست، گفت "تاریخ وحشتناک" درگیری در میان مردمان همسان نباید "در این سرزمین" تکرار شود. کیم گفت: دشمن ما خود جنگ است، نه کشور خاصی یا نیروهایی مانند کره جنوبی و ایالات متحده. اما تلاش های خارجی ما برای صلح به هیچ وجه به معنای واگذاری حقوق ما برای دفاع از خود نیست.

/ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رهبر کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی +فیلم

رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب در منزل شهید زاهدی حضور یافت.

به گزارش مشرق، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا با حضور در منزل شهید زاهدی اظهار کرد: حضرت آقا امر فرمودند که «از طرف من بروید خدمت خانواده عزیز شهید و سلام من را به ایشان برسانید و ان‌شاالله فرصتی بشود که این عزیزان را ببینم.»

هم‌زمان با ایام شهادت امام صادق (ع)، سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از سرداران و امیران سپاه و ارتش با خانواده سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی دیدار داشتند.

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • (ویدئو) چرا همه عاشق آهنگی درباره کیم جونگ اون شده‌اند؟
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • از بتن‌ریزی در اراک تا بتن‌ریزی برای ساخت جزیره هسته‌ای
  • ببینید | حضور رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا در منزل شهید زاهدی برای ابلاغ سلام رهبر انقلاب
  • ابلاغ سلام رهبر انقلاب به خانواده شهید زاهدی +فیلم
  • چالش اصلی اسرائیل با حزب الله لبنان چیست؟
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد