Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اداره کل دامپزشکی استان تهران، مهدی سلوکانه مدیر کل دامپزشکی استان‌ تهران با بیان اینکه تاکنون موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان تهران مشاهده نشده است، گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی واگیردار است که صرفا در نشخوارکنندگان کوچک یا دام سبک شامل گوسفند و بز رخ می دهد، ضمن اینکه خوشبختانه این بیماری، بیماری مشترک یا قابل انتقال بین انسان و دام نبوده و از این بابت جای هیچ گونه نگرانی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این بیماری های ویروسی واگیر که صرفا نشخوارکنندگان را درگیر می کند، درمان ندارد و بهترین راه مقابله با آن پیشگیری با واکسیناسیون به موقع و دقیق است و در همین راستا بالغ بر ۷۳۰ هزار راس دام کوچک در تهران تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته و در نتیجه دام های کوچک استان از سطح ایمنی خوب و بالایی برخوردار هستند.

این مقام مسئول در پایان درباره دام های عشایر در منطقه لار گفت: در تابستان امسال با واکسیناسیون ۲۲۰ هزار راس دام کوچک، دام های عشایر واکسینه شدند و خوشبختانه از سطح ایمنی مناسبی برخوردار هستند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دام عشایر واکسیناسیون دام طاعون نشخوار کنندگان سازمان دامپزشکی نشخوارکنندگان کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود

دریافت 10 MB

به گزارش خبرنگار مهر، یک قلاده پلنگ در نواحی شمالی شهری شاهرود مورد تصویر برداری علیرضا دزیانیان قرار گرفته است این تصاویر اختصاصی خبرگزاری مهر تقدیم شما می‌شود.

کد خبر 6095805

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در جوار شهر شاهرود
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم