Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجموعه‌های آبی و استخر‌های شنا در استان خراسان‌رضوی بعد از ۱۸ماه تعطیلی هم‌زمان با واکسیناسیون گسترده و سیر نزولی مبتلایان به کرونا در مشهد فعالیتشان را آغاز کردند. این مجموعه‌ها فقط با ظرفیت مشخص در هر نوبت و فاصله‌گذاری ۴مترمربع برای هر نفر مجاز به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



باتوجه‌به سیر نزولی کرونا و قرارگرفتن بیشتر شهر‌های استان در وضعیت زرد، فعالیت استخر‌های عمومی شنا با ظرفیت محدود و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است؛ اما به‌گفته فعالان این حوزه ۱۰سال زمان می‌برد سرمایه موجود در این صنعت به بازدهی دل‌خواهشان برسد.

علیزاده، رئیس هیئت‌مدیره یکی از پارک‌های آبی مشهد درباره مشکلات این صنعت گفت: مجموع سرمایه پارک‌های آبی ساحلی آفتاب، موج‌های خروشان و پارک آبی ایرانیان بیش از ۵هزار میلیارد است که در این ۱۸ماه و تحت‌تأثیر کرونا راکد بود. بعد از اجازه بازگشایی پارک‌های آبی در مشهد در دهه آخر صفر، به‌لطف حضور زائران استقبال خوبی از مجموعه‌ها شد، اما بعد از دهه آخر صفر با وجود بازگشایی‌ها دیگر هیچ خبری از مراجعه‌کنندگان نیست.

بیشتر بخوانید

استخر های مشهد بازگشایی شدند

او افزود: از زمان شیوع کرونا تا الان هزینه‌های ما ده‌برابر شده است و این صنعت را رو به نابودی برده است؛ اما به‌نسبت این هزینه‌ها بلیت‌ها با نرخ مصوب و مشخص عرضه می‌شود.

این مسئول پارک آبی مشهد ادامه داد: تقریبا ۷۰درصد کارکنان ما به کارشان برگشتند، اما نتوانستیم بقیه افراد را جذب کنیم، چون هنوز به وضعیت مطلوب در این حوزه نرسیده‌ایم. اگر شاهد موج دیگر کرونا نباشیم و همه‌چیز سیر نزولی داشته باشد، شاید مردم استقبال کنند و وضع بهتر شود.

علیزاده بیان کرد: قیمت بلیت‌ها نسبت به هزینه‌های ما خیلی ارزان است. باید بلیت‌ها حداقل ۳۰۰هزار تومان باشد که این اجازه را به ما نمی‌دهند. ما از قبل کرونا تاکنون قیمت‌ها را دوبرابر کردیم، ولی هزینه‌ها ده‌برابر شده است. تا زمانی که ۸۰درصد جامعه واکسیناسیون نشوند، حضور مردم به‌دلیل ترسشان از سرایت، کم خواهد بود.

او درباره هزینه‌ها تصریح کرد: هزینه فاضلاب مجموعه پارک‌های آبی از قبل کرونا تا الان ده‌برابر شده است، درحالی‌که در این ۱۸ماه با وجود مکاتباتی که انجام دادیم، ریالی حمایت نشدیم.

رئیس هیئت‌مدیره یکی از پارک‌های آبی مشهد تأکید کرد: اکنون در این مجمو‌عه ۵۳۰نیرو داریم و در مجموع با سایر مجموعه‌ها حدود ۱۵۰۰نیرو در این حوزه مشغول‌اند که در این ۱۸ماه بیکار بودند و کار‌های متفرقه انجام می‌دادند. همچنین، مجبور بودیم برای استانداردسازی، تجهیزات را به‌روز نگه داریم و هزینه کنیم. با این اتفاقات، سرمایه این صنعت تا ۱۰سال دیگر هم برنمی‌گردد و با این حجم نیرو، اکنون روزانه ۴۰مراجعه‌کننده داریم که برای ما توجیه اقتصادی ندارد.

منبع: شهرآرا

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارک های آبی مشهد محدودیت های کرونایی دستور العمل های بهداشتی پارک های آبی مجموعه ها آبی مشهد هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۱۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله

مدیرعامل بیمارستان رضوی مشهد ضمن تکذیب خبر منتشر شده مبنی بر فروخته شدن اسناد بیماران در قالب کاغذهای یک رو سفید و باطله، گفت: اسناد حداقل ۱۰ سال در بیمارستان می‌ماند. تاریخ درج شده در برگه انتشار یافته جدید است و ما حق امحای این اسناد را نداریم. امحای اسناد نیز پس از ۱۰ سال و تحت نظارت صورت می‌گیرد و این اسناد به خمیر تبدیل خواهند شد.

به گزارش ایسنا؛ چندی پیش و در فضای مجازی اخباری مبنی بر فروخته شدن اسناد بیماران در قالب کاغذهای یک رو سفید و باطله با عنوان صورت هزینه درمان بیمه دی و بیمارستان رضوی که حاوی اطلاعات بیماران بود انتشار یافت و حواشی‌ای را ایجاد کرده بود. در متنی که به همراه تصویر اطلاعات بیمار منتشر شده بود، آمده بود: «برای پرینت‌های حسابداری کاغذ یک‌رو سفید خریدم، ۹۰۰هزار تومان، ۳۵ کیلو کاغذ باطله. شوکه شدم وقتی دیدم همه کاغذها اطلاعات بیماران یکی از معروف‌ترین بیمارستان‌های مشهده!!! حریم خصوصی مریض چه‌قدر بی‌ارزشه؟ از اطلاعات دقیق بیماری تا شماره ملی و آدرس کاربر، پزشک.»

در همین راستا و باتوجه به حساسیت موضوع، ایسنا با مدیرعامل بیمارستان رضوی گفت‌وگویی انجام داد.

دکتر محسن محور، ضمن تکذیب خبر منتشر شده، اظهار کرد: بخشی از پرونده بیمارانی که بستری می‌شوند، در بیمارستان مانده و بخشی دیگر به بیمه‌ها ارجاع می‌شود. آنچه در بیمارستان می‌ماند، باید حداقل ۱۰ سال در محل بیمارستان بایگانی شود و پس از این مدت امحای این اسناد تحت نظارت سازمان اسناد و کتابخانه‌های کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه ممکن است بعضی اسناد مثل IVF و اسناد نگهداری جنین سال‌ها در بیمارستان بماند، یادآور شد: ما حق امحای این پرونده‌ها را نیز نداریم.

مدیرعامل بیمارستان رضوی با تاکید بر اینکه آن برگه به هیچ وجه از بیمارستان رضوی خارج نشده است، گفت: بیمارستان رضوی یکی از بیمارستان‌های پرهزینه کشور است؛ هزینه این بیمارستان فقط در اسفندماه ۲۱۰ میلیارد تومان بوده است. بیمارستان رضوی در حال ساخت یک مرکز ناباروری بوده و برای این مرکز چیزی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. همچنین ما در دهه کرامت ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح خواهیم کرد؛ بنابراین بیمارستان رضوی با این هزینه‌کرد بالا آنقدر مشکل ندارد که بخواهد کاغذ را به صورت کیلویی بفروشد.

محور ضمن تکذیب خبر منتشر شده مبنی بر فروخته شدن اسناد بیماران در قالب کاغذهای یک رو سفید و باطله، خاطر نشان کرد: اسناد حداقل ۱۰ سال در بیمارستان می‌ماند. تاریخ این برگه جدید است و ما حق امحای این اسناد را نداریم. امحای اسناد نیز پس از ۱۰ سال و تحت نظارت صورت می‌گیرد و این اسناد به خمیر تبدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه بیمه دی نیز نمی‌تواند چنین اقدامی را انجام دهد، تصریح کرد: در این راستا نیز به جهت روشن شدن کامل وضعیت جلسه‌ای با بیمه دی خواهیم داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • کاهش هزینه حفاظت پارک کبودوال از ۱۳۰ به ۳۲ میلیارد تومان
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • اندر احوالات وضعیت نامشخص بیرانوند
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله