Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، چند ماه پیش، اخباری از  ممنوعیت واردات برخی مدل‌های پرتقاضای موبایل  از جمله شیائومی به علت مشکل عدم مسیریابی صحیح سرشماره‌های اضطراری، منتشر شد و انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی طی نامه‌ای، درخواست تجدیدنظر در ممنوعیت مجوز ثبت سفارش این برندها را داشت و اعلام کرد که درصورت اجرای این ممنوعیت، مشکلاتی را در عرضه و تقاضا و تامین گوشی مورد نظر کاربران ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا عالیان -سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل- درباره این موضوع  گفته بود : از ویژگی‌های شیائومی این بود که هم فناوری‌های روز دنیا را برای مصرف‌کننده به ارمغان می‌آورد، چون استراتژی این برند این بوده و هم نسبت به قابلیت‌هایی که داشت، مقرون به صرفه بود. در زمان مشابه سال گذشته سهم بازار شیائومی ۷ درصدی بود و اکنون به ۳۰ درصد رسیده است. اقبال مصرف‌کننده ایرانی به شیائومی به دلیل برخورداری از فناوری روز دنیا و قیمت مناسب بود و با این اقدام ما این حق را از مصرف‌کننده ایرانی هم ضایع می‌کنیم که بتواند کالایی با این قابلیت‌ها و قیمت مناسب داشته باشد.

همان زمان پیشنهادهایی در راستای حل این مشکل به جای ممنوعیت واردات ارائه کرده است، از جمله دریافت تعهد از بازرگانان برای نصب برچسب روش شماره‌گیری صحیح سرشماره‌های اضطراری و اطلاع‌رسانی مناسب در شبکه‌های فروش و شبکه‌های اجتماعی شرکت‌ها برای آگاه‌سازی مصرف‌کنندگان و همچنین مذاکره و تعامل با سامانه همتا و تصویب کمیته راهبری رجیستری برای ارسال پیامک اطلاع‌رسانی به مصرف‌کننده پس از فعال‌سازی مدل‌های مذکور با هدف آگاه‌سازی مردم از روش شماره‌گیری صحیح این شماره‌ها تا زمان لغو تحریم‌ها.

در این راستا انجمن واردکنندگان موبایل به‌تازگی اعلام کرد با تلاش و پیگیری‌های شرکت‌های واردکننده و در خواست از کمپانی شیائومی، پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری هفت مدل از گوشی‌های شیائومی، ممنوعیت آن‌ها طی روزهای آینده برداشته خواهد شد. طبق اطلاعات اعلامی، مدل‌ Redmi note 8، مدل Poco x3 gt، مدل Poco m3pro 5G، مدل Mi 11 i، مدل Redmi 9a، مدل Redmi note 10 و مدل Redmi note 10 5G رفع ممنوعیت شده‌اند. دیگر مدل‌های ممنوعه نیز طی هفته‌های آتی پس از به‌روزرسانی، رفع ممنوعیت می‌شوند.

پربیننده ترین آغاز سال تحصیلی عامل کندی سرعت اینترنت! آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان تا پایان امروز اینترنت هدیه اساتید، معلمان، طلاب و دانشجویان همراه اولی فعال شد سند الزامات سامانه‌ های الکترونیکی آموزش و پرورش و شبکه شاد ابلاغ شد مجلس به دنبال مسدودسازی اینستاگرام، واتس‌اپ و گوگل نیست / حضور نمایندگان منتقد طرح صیانت در کمیسیون مشترک

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واردات گوشی مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!

تسنیم نوشت: ماجرای واردات محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی غیرقابل مصرف ‌در قالب ۳ محموله به کشور حواشی زیادی را ایجاد کرده است. براساس اخبار منتشر شده؛ بیش از ۴۷ هزار تن روغن مایع مسموم و تاریخ گذشته در دولت ابراهیم رئیسی توزیع شده است

بیش از ۹۱ هزار تن روغن مایع در مرداد ۱۴۰۰ توسط «شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران» از دو کشور ترکیه و آرژانتین وارد ایران شد که بنا به گزارش‌های صریح سازمان غذا و دارو مسموم به سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها بودند.

این محموله از مرداد ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۲ در گمرک شهید رجایی نگهداری می‌شد و طی ۴ مرحله نمونه‌برداری و آزمایش آن در آزمایشگاه‌های مختلف «غیر قابل ترخیص» و «غیر قابل مصرف انسانی» شناخته شد.

علیرغم‌ گزارش‌های رسمی درباره‌ مسموم بودن این محموله در اردیبهشت ۱۴۰۲ ؛ یک کمیته فنی نتایج به‌دست آمده در نمونه‌گیری‌ها را «غیر قطعی» دانست و دستور به ترخیص ۴۷ هزار تن از این روغن‌ها را صادر کرد که اکنون وارد بازار ایران شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این خصوص اعلام کرد: یک محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی غیرقابل مصرف به ارزش ۷۰ میلیون یورو ‌در قالب ۳ محموله وارد بندر شهید رجایی وارد شده است.

دو مورد از این محموله‌ها مربوط به یک شرکت ترکیه‌ای و یک محموله مربوط به یک شرکت آرژانتینی است که وارد کننده این روغن‌ها شرکت بازرگانی دولتی است.

برای مدیران مربوطه، پرونده کیفری تضیع اموال عمومی تشکیل شده ‌و این پرونده در بازپرسی دادسرای بندرعباس در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • قیمت گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو + مشخصات Redmi note 12 pro 5g (۱۷ اردیبهشت)
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه / کدام برندها حاوی فلزات سنگین هستند؟
  • شیائومی پوکو F۵ + مشخصات، دوربین، قیمت و بررسی گوشی Xiaomi Poco F۵
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند
  • گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ + بررسی مشخصات و دوربین Xiaomi Redmi Note 11 (۱۶ اردیبهشت)
  • اندروید یا iOS ؟ کدام سیستم عامل امن‌ترین قلمرو را دارد؟
  • مصوبه شورای عالی انرژی درباره ممنوعیت تبلیغ کولرهای پرمصرف