Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیقات معتبر نشان می‌دهد خانم‌های باردار بیشتر در معرض ابتلا به نوع شدید کرونا و عوارض ناشی از آن هستند.

به گزارش برنا؛ از دسامبر سال ۲۰۲۰ که واکسن‌ در دسترس قرار گرفت، پزشکان به شدت خانم‌های باردار را تشویق کردند که هرچه زودتر خود را در برابر کووید۱۹ ایمن کرده تا نه تنها از خود، بلکه از نوزادان خود نیز محافظت نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج تحقیقاتی معتبر و قابل اعتماد نشان می‌دهد که افراد باردار در مقایسه با افراد غیر باردار بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های شدید و عوارض ناشی از COVکووید۱۹ هستند.افراد بارداری که واکسینه نشده‌اند، در مقایسه با باردارهایی که واکسینه شده اند، نیز بیشتر در معرض زایمان زودرس قرار داشته و پیامدهای بدتری در زایمان دارند.

یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه نیویورک (NYU) مزایای دیگری از واکسیناسیون را اثبات کرد: نوزادانی که مادران آنها واکسن دریافت کرده، دارای سطح بالایی از آنتی بادی‌ها بودند. این یافته‌ها درست در حالی است که سازمان غذا و دارو (FDA) و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) به افراد باردار واجد شرایط توصیه کردند دوز واکسن تقویت کننده(بوستر) را دریافت کنند. تعداد مادران باردار مبتلا به کرونا در هفته‌های اخیر افزایش یافته که این امر به دلیل پایین بودن میزان واکسیناسیون در میان آنها و افزایش گسترش نوع بسیار مسری دلتا است.

بهترین خبر این است که وقتی یک زن باردار واکسینه می‌شود، نوزاد دارای آنتی‌بادی‌های محافظ در برابر کووید است. دریافت واکسن کووید برای مادر و نوزاد یک برد محسوب می‌شود. شاید برای خیلی از افراد سوال باشد که چگونه واکسیناسیون به طور بالقوه از نوزادان محافظت می کند. گزارش جدید NYU سطح آنتی بادی را در ۳۶ نوزاد تازه متولد شده که مادران آنها یکی از واکسن‌ها را دریافت کرده بودند، اندازه گیری کرد. محققان دریافتند همه این نوزادان دارای آنتی‌بادی بالایی هستند. نوزادان متولد شده از مادرانی که طی ۱۳ هفته پس از زایمان واکسینه شده بودند، در مقایسه با نوزادانی که مادران آنها بیش از ۲۰ هفته قبل از زایمان تزریق واکسن شده بودند، سطح آنتی بادی بیشتری داشتند.

دکتر دانیل روشن، پزشک امور مادر و جنین مستقر در نیویورک، در این خصوص می گوید: مصونیت از طریق بند ناف به جنین منتقل می‌شود. به گفته محققان، داده‌های بیشتری برای درک میزان محافظت نوزادان و تأثیر زمان آنها بر میزان مصونیت نوزادان متولد شده مورد نیاز است. محققان به این نتیجه رسیدند که این یافته‌ها به لیست مضاعف دلایل واکسیناسیون افراد باردار در برابر کووید۱۹ می افزاید.

زنان باردار در مقایسه با مردم عادی با افزایش عوارض ناشی از کرونا روبرو هستند. کارشناسان می‌گویند: از آنجا که بارداری وضعیت ایمنی بدن را کاهش می‌دهد، توصیه می‌شود واکسن را در هر سه ماهه این دوره دریافت کنید. مطالعات نشان داده که زنان باردار مبتلا به عفونت SARS-CoV-2 بیشتر در معرض بستری شدن، لوله‌گذاری، پره اکلامپسی، زایمان زودرس و مرگ مادر هستند.

به گفته منابع موثق، در هفته‌های اخیر و با انتشار نوع بسیار مسری دلتا، تعداد بیشتری از افراد باردار به کرونا مبتلا شده اند. میزان واکسیناسیون در میان افراد باردار نسبتاً پایین است. با توجه به افزایش خطر ابتلا به نوع شدید بیماری و عوارض آن برای افراد باردار، CDC از آنها می‌خواهد واکسینه شوند. پزشک مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در این زمینه تصریح کرد: با دریافت واکسن کووید در دوران بارداری ، عوارض بیماری قابل پیشگیری هستند.

البته این عوارض ناباروری یا سقط جنین نیست که برخی به اشتباه، اینگونه تصور می‌کنند. شواهد نشان می‌دهد که انواع واکسن در افراد باردار به همان اندازه ایمن و موثر هستند که در افراد غیر باردار.

یک مطالعه جدید نشان داده که نوزادانی که مادران آنها واکسن دریافت کرده بودند دارای سطح بالایی از آنتی‌بادی‌ها بودند که مزایای دیگر واکسیناسیون را در افراد باردار اثبات می کند. افراد باردار بیشتر در معرض ابتلا به بیماری شدید یا عوارض ناشی از COVID-19 هستند. با توجه به گسترش روزافزون نوع دلتا و نرخ بیشتر موارد ابتلا به کووید۱۹ در افراد باردار طی هفته‌های اخیر، مقامات بهداشتی از خانم‌های باردار می‌خواهند که در اسرع وقت واکسینه شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بارداری زایمان نیویورک واکسیناسیون سازمان غذا و دارو نوزاد پزشک زنان مرگ سقط جنین ابتلا به بیماری واکسیناسیون افراد باردار بیشتر در معرض ابتلا مادران آنها عوارض ناشی افراد باردار آنتی بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند

دکتر رضا همایونفر با بیان این که حدود ۲۱۰۰ نفر از مردم تهران به صورت انتخاب تصادفی وارد این مطالعه شدند، درباره جزئیات این طرح پژوهشی گفت: این مطالعه با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی فسا و دانشگاه علوم پزشکی بهشتی انجام گرفت و طی آن، وضعیت کبد چرب و سطح ویتامین دی در افراد مورد مطالعه، بررسی شد.

وی افزود: نتایج این پژوهش نشان می‌دهد در جمعیت مورد بررسی، حدود ۳۴ درصد دارای کبد چرب هستند. این نتیجه تقریبا نتایج مطالعات دیگر را تایید می کند. مطالعات مشابه انجام شده در میان ایرانیان و کشورهای منطقه شیوع کبد چرب غیرالکلی را بین ۳۰ تا ۴۰ درصد می‌دانند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا با بیان این که در این پژوهش، سطح ویتامین دی نمونه مورد بررسی قرار گرفت، افزود: بررسی‌ها نشان داد که سطح ویتامین دی افراد مورد مطالعه وضعیت نامناسبی دارد. در کل جمعیت مورد بررسی، هیچکس سطح ویتامین دی کافی را نداشت و همه با درجات مختلف کمبود ویتامین دی داشتند.

همایونفر ادامه داد: اگر میزان ویتامین دی در خانم‌ها کمتر از ۱۸ نانومول بر لیتر و اگر برای آقایان کمتر از ۲۱ نانو مول بر لیتر باشد خطر ابتلا به کبد چرب در این افراد بیشتر می‌شود. نتیجه‌گیری‌که ما کردیم این بود که حفظ سطح ویتامین دی در حدود ۲۰ الی ۲۵ نانومول بر لیتر برای مردان و زنان در جمعیت ایرانی می‌تواند از ابتلا به کبد چرب پیشگیری کند.

وی با اشاره به اهمیت ویتامین دی اظهار کرد: ویتامین دی از موضوعاتی است که اخیرا خیلی جذاب شده و مطالعات زیادی در خصوص آن انجام گرفته؛ مثلا تاثیر ویتامین دی بر کنترل قند خون یا خطر ابتلا به سرطان در پژوهش‌ها بررسی شده است. مطالعات نشان داده گیرنده ویتامین دی با بیان حدود ۲۰۰ ژن از ژن‌های مربوط به متابولیسم بدن ارتباط دارد و به همین دلیل، گستره وسیع بیماری‌هایی که تحت تاثیر کمبود ویتامین دی قرار می‌گیرند کاملا قابل توجیه است.

به گفته‌ این پژوهشگر، یکی از مهم‌ترین چیزهایی که می‌تواند در بحث کبد چرب غیرالکلی و ارتباطش با ویتامین دی مورد بررسی قرار بگیرد این است که تحقیقات نشان داده کمبود ویتامین دی سطح التهاب را در بدن افزایش می‌دهد و التهاب یکی از قوی‌ترین ارتباط‌ها را با کبد چرب غیرالکلی دارد به همین دلیل محققان این پژوهش، احتمال می‌دهند کمبود ویتامین دی ریسک ابتلا به کبد چرب را بیشتر کند.

همایونفر در ادامه با بیان این که مصرف مداوم مکمل‌ها برای افزایش سطح ویتامین دی بدن از لحاظ پزشکی چندان جایز نیست، گفت: به جای مصرف مداوم مکمل‌ها پیشنهاد می‌کنیم افراد دچار کمبود ویتامین دی سبک زندگی خود را تغییر دهند و سعی کنند مواجهه خود را با نور آفتاب که اصلی‌ترین منبع ویتامین دی می‌تواند باشد افزایش دهند. در حد 10 دقیقه تا یک ربع در معرض آفتاب قرار گرفتن فرد را دچار آفتاب‌سوختگی نمی‌کند اما باعث می‌شود ویتامین دی مورد نیاز بدن ساخته شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899947

دیگر خبرها

  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟