Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، محمدرضا بختیاری مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران در حاشیه صحن شورای شهر در مورد وضعیت آب تهران اظهار داشت: سال آبی گذشته در تهران و کشور بسیار سخت بوده و در 50 سال اخیر سال آبی این چنینی را تجربه نکرده بودیم.

وی با اشاره به کاهش 37 درصدی نزولات جوی در سال آبی گذشته گفت: این میزان معادل با 350 میلیون مترمکعب کسری مخازن آب سدها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت تهران از بهمن سال گذشته کمیته تنش آب در شرکت آب و فاضلاب و وزارت نیرو تشکیل شد، گفت: تمهیدات لازم را برای تأمین آب تهران انجام دادیم .

بختیاری گفت:‌امسال علیرغم شیوع کرونا و افزایش 3 درجه‌ای میانگین دمای هوا نه تنها افزایش مصرف آب نداشتیم بلکه 0.3 درصد هم کاهش مصرف آب گزارش شد.

وی اعلام کرد:‌امسال در شهر تهران حتی یک ساعت قطعی ناشی از نبود آب نداشتیم و همکاری خوبی بین مردم، وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب انجام شد.

مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران تصریح کرد: مردم برای تأمین آب خیالشان راحت باشد ما هم سناریوها را برای تأمین آب برنامه‌ریزی کرده‌ایم ولی از شهروندان خواهش می‌کنیم در مصرف بهینه آب کوشا باشند.

وی ادامه  داد: 10 درصد کاهش مصرف یعنی 30 مترمکعب آب و معادل تأمین آب برای 1.5 میلیون نفر است.

بختیاری درباره کیفیت آب تهران گفت: به گواه همه دستگاه‌های ناظر اعم از وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست کیفیت آب تهران بسیار بالا است و هیچ نقطه‌ای در تهران وجود ندارد که آب آن آلوده باشد.وضعیت سلامت آب کاملا مطمئن است و این در حالی بوده بسیاری از شهرهای دنیا از جمله پاریس در شرایط کرونا پساب کرونا وارد آب آنها شد و ما در این زمینه کوچک‌ترین مشکلی نداشتیم.

مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب تهران اعلام کرد: 0.8 میلی‌گرم کلر در هر لیتر آب شرب تهران استفاده می‌شود که بالاترین میزان استانداردها در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که شما در صحن امروز شورا به یکی از اعضا گفتید اگر جمعیت تهران افزایش یابد نمی‌توانید آب مورد نیاز آنها را تأمین کنید گفت:‌به هر حال تهران یک حدی از جمعیت را می‌تواند داشته باشد ما برای پوشش سالانه افزایش 2.5 میلیون جمعیت پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم ولی اگر افزایش جمعیت بیش از این میزان باشد باید در سطح کلان برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدرضا بختیاری کیفیت آب شرب تهران برای تأمین آب آب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۲۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وضعیت آب و هوای تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران از از روز پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه) و کاهش محسوس دما طی روز پنجشنبه خبر داد.

به گزارش مشرق، برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی روزهای آینده آسمان کمی ابری همراه با افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به فعالیت سامانه بارشی از روز پنجشنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه) علاوه بر افزایش ابر، وزش باد شدید، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق در سطح استان مورد انتظار است.

شایان ذکر است طی روز پنجشنبه کاهش محسوس دما پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید به با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری تا ابری، از بعد از ظهر بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق، در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/ وزیر کشور: «زمان می برد اما می رسند»
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/برای ورود واگن‌ها عقب ماندگی نداریم
  • پیش بینی وضعیت آب و هوای تهران
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال
  • وضعیت کیفیت هوای پایتخت امروز سه شنبه
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است