Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@08:44:10 GMT

رفع معضل ترافیک به یکباره ممکن نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۲۶۱۱

رفع معضل ترافیک به یکباره ممکن نیست

یک کارشناس ارشد راه و ترابری گفت: معضل ترافیک و در پی آن آلودگی هوا به خصوص در فصول سرد سال، اولویت اصلی مدیریت شهری باید باشد که حل آن یک شبه ممکن نیست.

مجید عموچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از جمله معضلاتی که هر روزه در شهرهای ما در حال حادتر شدن و گسترش پیدا کردن است، ترافیک است که بر سایر ابعاد شهر به خصوص مسائل زیست محیطی اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این معضل البته همه شهرهای دنیا را در برهه‌ای از زمان درگیر خودش کرده و آنها نیز با در نظر داشتن راهکارها و پیاده سازی آن نسبت به حل مشکل ترافیک خود اقدام کرده‌اند.

این کارشناس ارشد راه و ترابری خاطرنشان کرد: از آنجا که طرح‌ها و برنامه‌های شهری دورنما و چشم اندازی از آینده شهر را بر اساس تدوین ضوابط و مفادی تعیین می‌کنند، لذا اگر قرار است معضلات شهری از جمله ترافیک شهر حل شود، حتماً نیاز است راهکارهایی بر مبنای واقعیت‌های موجود در همین برنامه‌ها در نظر گرفته شود.

عموچی تاکید کرد: متأسفانه مسائل مربوط به حوزه حمل و نقل به خصوص ترافیک چندان در تدوین طرح‌ها و برنامه‌های مورد توجه نیست و صرفاً مشاوری در این حوزه به بیان نظرات خود می‌پردازد و بیشتر مسائل مربوط به حوزه شهرسازی در روند تهیه طرح‌های شهری دخیل است.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی نیاز است حتماً طرح‌های جامع ترافیکی با هماهنگی مشاور اصلی طرح برای هر شهری تهیه شود و سایر روندها و فرآیندهای مرتبط با شهرسازی در هماهنگی با طرح ترافیک به پیش برود تا از هزینه‌های بعدی جلوگیری شده و زمان و منابع کافی برای اجرای طرح‌های ترافیکی در اختیار باشد.

این کارشناس ارشد راه و ترابری گفت: معضل ترافیک و در پی آن آلودگی هوا به خصوص در فصول سرد سال، اولویت اصلی مدیریت شهری باید باشد که حل آن یک شبه ممکن نیست و نیاز است در کنار اعمال طرح‌های ترافیکی به عنوان راهکارهای مسکن و موقت، در فرایند تهیه برنامه‌ها و طرح‌های شهری نیز بازنگری انجام و مسائل مرتبط با حوزه ترافیک بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

عموچی تاکید کرد: با در نظر داشتن راهکارهای بلندمدت و اصلاح نظام برنامه ریزی شهری در سطح کلان و خرد، همچنین اصلاح برخی روندهای کلان در سطح کشور می‌توان به حل معضل ترافیک شهری امیدوار بود.

کد خبر 528320

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر ترافيک طرح ترافیک ترافیک شهری برنامه ریزی شهری طرح شهری آلودگی هوا معضلات شهري نظام برنامه ريزي شهري شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معضل ترافیک برنامه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش معنادار مشاور قالیباف به بازگشت گشت ارشاد

مهدی محمدی، مشاور قالیباف درباره طرح نور هشدار داد: ممکن است شاهد یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشیم.

واکنش‌ها به بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها همچنان ادامه دارد. در جدیدترین واکنش به این موضوع، مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس، در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت.

ضرورت فوری لطمه زدن به تاثیر شگفت عملیات وعده صادق بر افکار عمومی ایران، و سپس آغاز مناقشه برانگیز عملیات پلیس در مقوله حجاب، اجرای یک پروژه جدید روانی برای تحریک جامعه در حوزه زنان را کاملا پیش بینی پذیر کرده بود. قدم بعدی ممکن است یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشد.

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • ‌آبگرفتگی معابر فولادشهر، معضل پس از باران
  • آخرین جزئیات پلیس درباره طرح ترافیک امسال تهران
  • بازسازی خانه‌های ویران شده در غزه ممکن است ۸۰ سال طول بکشد
  • مشارکت «شناسایی خطر» در حوزه شهری ارتقا پیدا کند
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • پیشگویی مشاور قالیباف از گشت ارشاد؛ واقعه فیزیکی جدید کف خیابان؟!
  • واکنش معنادار مشاور قالیباف به بازگشت گشت ارشاد
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • «شهرگاه» فرصتی برای هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری است