Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا بایرام زاده روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: تعداد کل پروانه‌های صادره گردشگری کشاورزی در استان ۱۴ مورد است که شهرستان اهر با ۶ مورد در صدر این لیست قرار دارد. مجوزهای فعالیت با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی استان برای واحدهایی صادر می‌شود که در کنار فعالیت اصلی کشاورزی امکان ارائه خدمات گردشگری کشاورزی را نیز دارا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری آذربایجان شرقی افزود: در همین راستا پنج پروانه فعالیت گردشگری کشاورزی در شهرستان‌های تبریز، مراغه، مرند و جلفا صادر شد.

او ادامه داد: با توجه به قابلیت‌های منحصربه‌فرد کشاورزی استان، تنوع محصولات تولیدی، رغبت گردشگران و همچنین لزوم بهره‌مندی از این ظرفیت بی‌نظیر و ارزشمند در راستای توسعه گردشگری استان در تلاش هستیم تعداد پروانه‌های بهره‌برداری گردشگری کشاورزی را تا پایان سال به دو برابر ظرفیت کنونی افزایش دهیم.

بایرام زاده اظهار داشت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مطرح در تنوع محصولات کشاورزی است و این امر بستر مناسبی برای جذب گردشگر در فصول مختلف سال و برگزاری جشنواره‌های مختلف محصولات کشاورزی را فراهم کرده است ازجمله مهم‌ترین جشنواره‌ها در این زمینه می‌توان به جشنواره‌های سیب مراغه، هلو شبستر، انگور ملکان، زعفران مرند، زغال‌اخته کلیبر و جشنواره سماق هوراند اشاره کرد. همچنین می‌توان جشنواره گلاب‌گیری گل محمدی در شهرستان اسکو و آذرشهر را نیز از دیگر ظرفیت‌های ارزشمند گردشگری کشاورزی استان عنوان کرد.

کد خبر 5325799

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری تبریز مراغه بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا واکسن کرونا کرمانشاه هفته ناجا خطبه های نماز جمعه عکس استانها شهادت امام رضا ع نیروی انتظامی گرگان هفته نیروی انتظامی شیوع کرونا سیدابراهیم رئیسی گردشگری کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده در حاشیه جلسه کمیته فنی طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعت گردشگری استان گفت: برای افتتاح تعداد ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری در سال جاری با رقم ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تا به امروز دو هزار میلیارد تومان در اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: درصد مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری این پروژه‌ها ۱۰۰ درصد پیش‌بینی شده که از چالش‌های مهم برای تحقق هدف افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی استان، تأمین ۴۰۰ میلیاردتومان تسهیلات بانکی است.

او افزود: همچنین افتتاح ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری در دستورکار قرار گرفته‌است که با بهره‌برداری این سه پروژه، حجم‌سرمایه‌گذاری در بخش زیرساختی گردشگری آذربایجان‌شرقی به رقم ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

حمزه‌زاده اظهار کرد: تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری با صدور موافقت‌های اصولی برای ۵۰ نقطه مستعد سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌شرقی درکنار افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری و ۳ پروژه زیرساختی صنایع‌دستی برای یک هزار و پانصد نفر به‌صورت مستقیم ایجاد اشتغال خواهد داشت.

کد خبر 6088205

دیگر خبرها

  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری