Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اتاق خبر، بنا بر اطلاعیه مایکروسافت، «مرکز اطلاعات تهدیدات مایکروسافت» دسته تهدیدات جدید را که «دی‌ای‌وی-۰۳۴۳» عنوان شده است، برای نخستین بار در اواخر ژوئیه ۲۰۲۱ شناسایی و رصد آن را آغاز کرد.

مایکروسافت می‌گوید که این هکرها همچنین روی مبادی ورودی در خلیج فارس و یا شرکت‌های حمل و نقل دریایی که حضور تجاری در خاورمیانه دارند، متمرکز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مایکروسافت، برخی از اقدامات هکرها موفقیت آمیز بوده است و آنها توانسته‌اند به کمتر از ۲۰ سامانه نفوذ کنند.

مایکروسافت می‌گوید حساب‌های کاربری آفیس۳۶۵ که بخش «احراز هویت چندعاملی» (multifactor authentication) را فعال کرده بودند علیه نوعی عملیات کشف رمز حساب‌ها مقاوم بودند.

این اطلاعیه می‌گوید که دسته تهدیدات «دی‌ای‌وی-۰۳۴۳» شماری از شرکت‌های صنایع دفاعی که در زمینه تولید رادارهای نظامی، فناوری پهپادی، سامانه‌های ماهواره‌ای، و سامانه‌های واکنش فوری ارتباطاتی با آمریکا، اتحادیه اروپا، و دولت اسرائيل همکاری دارند، هدف قرار داد.

همچنین مشتریان سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی و تجزیه تحلیل فضایی نیز هدف این هکرها بوده‌اند.

به گفته مایکروسافت چنین فعالیتی احتمالا «از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران» پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت همچنین ارزیابی کرده است که این اقدام از تلاش دولت ایران برای ردیابی سازمان‌های امنیتی دشمنانش و ترابری دریایی در خاورمیانه، پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت در این اطلاعیه هشدار داده است که با توجه به حملات سایبری و نظامی گذشته ایران علیه اهداف کشتیرانی و دریایی، فعالیت اخیر موجب افزایش خطرات موجود علیه شرکت‌های فعال در بخش‌های یاد شده است.

   

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: مایکروسافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز :

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل | تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره خدمه
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • هدف قرار گرفتن کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ
  • خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد