Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق اعلام مقام‌ها و رسانه‌های هندی وزیر خارجه این کشور در حاشیه «کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا» (سیکا) دیدار کردند.

روزنامه هندوستانی «هندو» خبر داد، «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه این کشور با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار و درباره مسائل مرتبط با افغانستان و منطقه «ایندوپاسیفیک» رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار وزرای خارجه دهلی نو و مسکو در حاشیه «کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا» (سیکا) در قزاقستان برگزار شد.

سیکا سازمانی است که در حال حاضر ۲۷ عضو اصلی و چندین عضو ناظر دارد و مقر دبیرخانه آن در قزاقستان است.

طبق گزارش رسانه‌های هندی، جایشانکار با لاوروف ضمن صحبت درباره روابط دوجانبه هند و روسیه درباره مسائل مرتبط با افغانستان و منطقه ایندوپاسیفیک تبادل نظر کرد.

وی در توییتی درباره این دیدار نوشت: «خوب است با سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست سیکا در نور سلطان صحبت کردیم.  پیشرفت همکاری‌های دوجانبه‌مان را مورد توجه قرار دادیم.  همچنین در مورد افغانستان و ایندوپاسیفیک تبادل نظر کردیم».

رایزنی این دیپلمات ارشد دهلی نو با همتای روس خود در شرایطی انجام شده که هند به رغم روابط خوبش با روسیه، با آمریکا در مسائل مرتبط با ایندوپاسیفیک (مناطق حائل بین اقیانوس هند و آرام) و ضدیت با چین مواضع مشترکی دارد.

وزیر خارجه هند قرار است از قزاقستان به ایروان پایتخت ارمنستان برود.

پیشتر وزارت خارجه هند خبر داده بود که سوبرامانیام جایشانکار طی روزهای ۱۲ و ۱۳ اکتبر (۲۰ و ۲۱ مهر) طی سفر کاری به ایروان با نخست‌وزیر و وزیر خارجه ارمنستان دیدار می‌کند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: هند ارمنستان روسیه وزیر خارجه هند قزاقستان وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۳۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات

به گزارش صدا ی ایران از فارس، یک روز پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی و دیدار او با سران اسرائیل، رهبر اپوزیسیون این رژیم به امارات سفر کرد. دفتر لاپید با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در «یک سفر دیپلماتیک» به ابوظبی با وزیر خارجه امارات شیخ عبدالله بن زاید دیدار کرد.

طبق این روایت، دیدار در خانه وزیر خارجه امارات انجام شد و آنها درباره «تلاش‌های جاری برای دستیابی به توافق برای آزادی گروگان‌ها و این موضوع که غزه پس از پایان جنگ چگونه خواهد بود»، بحث کردند.

دفتر نخست‌وزیر سابق اسرائیل در این دیدار بر «نیاز فوری برای آزادی گروگان‌ها» تاکید کرد و به وزیر خارجه امارات گفت که «هر کشوری در منطقه می‌تواند بر این توافق تأثیر بگذارد».

لاپید افزود: «اسرائیل این منفعت را دارد که به همراه امارات متحده عربی و کشور‌های عربی میانه رو، همکاری سیاسی و اقتصادی ایجاد کند که بتواند راه‌‎حل‌هایی برای مشکلات جهانی ارائه دهد و با انواع تهدیدات منطقه‌ای مقابله کند».

دیگر خبرها

  • دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد