Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنل اقلیمی سازمان ملل می گوید نمی تواند به این زودی ها درخواست گرتا تونبرگ برای شناساندن بی توجهی دولت ها به تغییرات اقلیم به عنوان تجاوز به حقوق کودکان را اجرایی کنیم.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، در سال 2019 کمیته حقوق بشر سازمان ملل این درخواست را رد کرد و از آن موقع تاکنون 18 عضو این پنل به دنبال طرح  مجدد شکایت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

15 فعال محیط زیستی، که سن آنها بین هشت تا 17 سال بود، مدعی هستند که فرانسه، ترکیه، برزیل، آلمان و آرژانتین تا دهه ها از خطر تغییرات اقلیم آگاه بودند اما کاری برای کاهش انتشارات خود نکردند.

این درخواست یکی دیگر از مواردی است که بحث حقوق بشر را در زمینه محیط زیست به میان می کشد. این کمیته که از 18 متخصص مستقل حقوق بشر تشکیل شده است، به این نتیجه رسیده است که «رابطه سببی کافی» بین صدمات گزارش شده در کودکان و غفلت این 5 کشور از اقدامات مقتضی مشاهده شده است.

با این حال این کمیته از فعالان محیط زیست خواست که شکایت خود رادر دادگاه های کشورهای خود مطرح کنند.

اما وکلای کودکانی که این دادخواست را طرح کرده اند می گویند این اقدام بی ثمر و زمان بر خواهد بود.

برچسب هاانرژی امروز حقوق بشر خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) سازمان ملل متحد (UN) گرتا تونبرگ

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز حقوق بشر سازمان ملل متحد UN گرتا تونبرگ آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو سازمان ملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۳۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد

قدس آنلاین: سخنگوی دولت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش ۲۲ درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

سخنگوی دولت در ادامه بیان کرد:  شش‌ماه از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد دریا می‌گذرد و قرار شده بود دولت برنامه‌ی اجرایی آن را تدوین کند. این برنامه تفصیلی و زمان‌بندی‌شده در دولت به تصویب رسیده است. سازوکار اجرا و وظایف هر دستگاه مشخص شده و ۴۰ حکم دارد و مبتنی بر یک سند است.

بهادری‌جهرمی  اظهار داشت: آیین‌نامه‌ای با پیشنهاد وزارت کار در راستای اجرایی‌سازی یکی از سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی برای ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان به تصویب رسید. با این مصوبه هماهنگی، کارآمدی و انسجام در خدمت‌رسانی‌های حمایتی جوامع تحت پوشش نهادهای حمایتی را خواهیم داشت.

وی درباره برنامه دولت برای کمک به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: با تصویب هیئت دولت، فعلاً مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به‌صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار خواهد گرفت تا در سطح استان هزینه شود؛ البته خسارات بیشتری رخ داده و پس از برآورد نهایی، کمک‌ها مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • تعداد حقوق المپین‌ها تغییر می‌کند؟
  • برگزاری هفتمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد