Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نادری منش رئیس گروه کلیه زمینه های علم و فناوری جایزه مصطفی(ص) امروز در نشستی خبری که به صورت حضوری برگزار شد، گفت: فراخوان چهارمین دوره جایزه مصطفی (ص) از آذر ۱۳۹۸ تا آخر شهریور ۱۳۹۹ اعلام شد که در نهایت ۵۱۵ اثر به دبیرخانه جایزه از سوی دانشمندان مسلمان مقیم و غیر مقیم ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۴۸۴ اثر به گروه های داوری اولیه راه یافتند گفت: در نهایت شاهد راهیابی ۲۱۳ اثر به گروه های داوری ثانویه بودیم که از این تعداد ۴۸ اثر واجد شرایط برای ورود به مرحله نهایی بودند. به گفته نادری منش، سرانجام ۱۱ اثر به شورای سیاستگذاری جایزه ارسال و ۵ اثر برگزیده انتخاب شد.

نادری منشر درباره طرح های ارسالی در گروه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: ارسال ۷۰ اثر در حوزه آی تی، راهیابی ۶۷ اثر به داوری اولیه و ۱۷ اثر به داوری ثانویه منجر به شناسایی ۴ اثر شد اما در نهایت هیچ اثری حائز شرایط نامزدهای فهرست کوتاه در این گروه نشد.

عضو کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) گفت: همچنین در گروه علم و فناوری زیستی و پزشکی معرفی ۲۲۰ اثر به گروه، راهیابی ۱۹۷ اثر به داوری اولیه و ۱۶۰ اثر به داوری ثانویه و در نهایت شناسایی ۲۲ اثر واجد شرایط گزارش شد.

وی با اشاره به گزارش گروه علم و فناوری نانو و گروه کلیه زمینه های علم و فناوری گفت: در این زمینه ۲۲۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۲۲۰ اثر به داوری اولیه، ۳۶ اثر به داوری ثانویه راه یافتند؛ در این میان ۲۲ اثر واجد شرایط شدند که پنج نفر نامزد در این زمینه معرفی شد.

نادری منش با بیان اینکه در نهایت یک جایزه عمومی به دانشمندان غیر مقیم کشورهای اسلامی به صورت مشترک و یک جایزه مشترک دیگر در یک بخش جدید حوزه پزشکی و شیمی آلی به ۳ برگزیده به صورت مشترک اعطا می شود، گفت: بنابراین امسال دو جایزه پانصد هزار دلاری به پنج برگزیده اعطا می شود.

وی افزود: نامگذاری این جایزه به دلیل نقش پیامبر اسلام در توسعه علم و فراگیری علوم مختلف بوده است.

نادری منش خاطر نشان کرد: در چند سال اخیر با تبلیغات انجام شده و انتشار کاریکاتور، اسلام هراسی از شخص پیامبر اسلام و دین مبین اسلام انجام شده است و این در حالی است که طی چندین قرن اسلام طلایه‌دار علم و فناوری در جهان بوده و پیامبر اکرم همواره به آموختن علم با جمله ای مبنی بر «در طلب علم بروید حتی اگر به چین برود» تاکید داشتند.

رئیس کارگروه جایزه مصطفی (ص) اضافه کرد: برگزاری و اعطای جایزه مصطفی در راستای معرفی دستاوردهای دانشمندان مسلمان در سطح جهان است و برخی کشورها از این جایزه به عنوان نوبل اسلامی یاد می کنند.

وی تاکید کرد: این جایزه در کنار ۱۵۰۰ جایزه بین المللی و جوایز معتبر ایرانی همچون فارابی، خوارزمی، علامه طباطبایی و... اقدام به برجسته کردن فعالیت نقش مسلمانان در توسعه فناوری و علم کرده است.

نادری منش با اشاره به معرفی برگزیدگان سال های قبل جایزه گفت: معرفی اوگور شاهین قبل از شناسایی وی و همسرش به عنوان سازنده واکسن علیه کرونا توسط کارگروه جایزه مصطفی (ص) از نشانه های معتبر بودن جایزه مصطفی (ص) است. اکنون خوش یمنی جایزه در حال نمود است.

رئیس گروه علمی زمینه‌های علم و فناوری جایزه مصطفی (ص) با اشاره به نحوه انتخاب دانشمندان این جایزه خاطر نشان کرد: برای این منظور از دو روش معرفی دانشمندان و بررسی آثار و دستاوردهای آنها استفاده شد. ما در این اقدام به کشف و شناسایی مسلمانان دانشمند کرده ایم تا بتوانیم برگزیدگان شایسته ای داشته باشیم.

کد خبر 5325819 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: کارگروه جایزه مصطفی ص پیامبر اسلام جایزه مصطفی ص حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان فیس بوک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پارک فناوری پردیس گوگل فناوری فضایی خودروی برقی اینستاگرام سند صیانت از کودکان در فضای مجازی قانون همراه اول طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی اثر به داوری علم و فناوری جایزه مصطفی داوری اولیه نادری منش گروه علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه ها در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

دکتر علی رضا حیدری معاون هیات های امنا و هیات های ممیزه مرکزی در این مراسم گفت: دستورالعمل اساتید نمونه بازنگری و ابتدای سال تحصیلی گذشته به همه دانشگاه ها ابلاغ شد، ۴ یا ۵ ماه فرصت داده شد تا دانشگاه ها افراد واجد شرایط رو معرفی کنند.

وی ادامه داد: تا ۳۰ دیماه فرصت داده شد افراد معرفی شوند. این درحالی بود که برخی از دانشگاه ها تاخیر داشته و تا فرودین نیز پرونده هایی از دانشگاه ها به دبیرخانه ارسال می شد.

معاون هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم گفت: در این دوره ۱۵۰ پرونده بعد از مرحله اول ارزیابی توسط دانشگاه ها ارسال شد برخی دانشگاه نیز اعلام‌کردند بعد از ارزیابی افراد معرفی شده شرایط نداشتند و معرفی نشدند.

وی ادامه داد: در مجموع ۸۷ پرونده ارزیابی نهایی شد که تمامی ۸۷ نفر شایسته بودند ولی با توجه به یک سری معیارها ۶۵ نفر عضو هیات علمی از ۳۱ دانشگاه انتخاب شدند که امیدواریم کمک بیشتر برای دانشگاه باشند.

کد خبر 6093045 زهرا سیفی

دیگر خبرها

  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند
  • فراخوان چهارمین گروه هنرمندان واجد شرایط مسکن هنرمندان ساکن استان تهران
  • نحوه انتخاب چوب ترموود
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد