Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبق محاسبه آژانس بین‌المللی آماری "فیچ"، درآمدهای بودجه‌ دولت روسیه از طریق فروش نفت و گاز این کشور در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال گذشته افزایشی تقریباً ۷۰ برابری داشته و به ۱۲۵ میلیارد دلار رسیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، آژانس بین‌المللی آماری "فیچ" (Fitch Ratings) محاسبه کرده است که درآمدهای نفت و گازی در بودجه دولت روسیه و درآمد خارج از بودجه این کشور از طریق فروش نفت و گاز در سال 2021 در مقایسه با سطح درآمد این کشور از این طریق در سال 2020  با توجه به افزایش قیمت جهانی نفت و گاز می‌تواند به میزان 70 درصد یا به عبارتی 50 میلیارد دلار رشد داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق ارزیابی "دیمیتری مارینچنکو" مدیر ارشد گروه منابع طبیعی و کالاهای خام آژانس فیچ، در سال 2021 احتمالاً 9 تریلیون روبل، معادل حدود 125 میلیارد دلار از طریق فروش نفت و گاز به بودجه روسیه افزوده شده است. به گفته وی، این مبلغ 50 میلیارد دلار بیشتر از درآمد سال 2020 از این طریق و تقریباً 40 میلیارد دلار بیشتر از میزان پیش بینی شده با توجه به پارامترهای اقتصاد کلان در ابتدای سال است.

به گفته این کارشناس مسائل اقتصادی، در اوایل سال جاری میلادی انتظار می‌رفت که قیمت متوسط نفت 45 دلار در ازای هر بشکه باشد و قیمت صادراتی گاز طبیعی هم 200 دلار در ازای هر هزار کیلومترمکعب خواهد بود. البته در این صورت هم درآمد نفت و گازی روسیه در سال 2021 بیشتر از سال قبل بوده و حدود 120 میلیارد دلار می‌شد. این در حالی‌که است که قیمت نفت و گاز در بازار جهانی به مراتب بیشتر از قیمت پیش بینی شده است.

مدیر ارشد گروه منابع طبیعی و کالاهای خام آژانس بین المللی فیچ افزود، در عین حال رشد قابل توجه درآمدهای دولت روسیه از طریق فروش نفت و گاز همچنان تا حدود زیادی به میزان استخراج و صادرات نفت و محصولات نفتی بستگی دارد که حدود 75 الی 80 درصد از رشد کلی درآمدها را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، سهم گاز، به رغم رشد افنجارگونه قیمت آن در بازارهای جهانی، بسیار اندک بوده و حدود 20 الی 25 درصد است و این مسئله به این دلیل است که بخش اعظم صادرات گاز به قیمت نفت گره خورده و در عین حال میزان بسیار زیادی از گاز روسیه در داخل کشور مصرف می‌شود.

99 درصد پروژه خط لوله گاز روسیه به اروپا تکمیل شدگازپروم روسیه: پروژه گازی "نورد استریم 2" تکمیل شدپوتین: روسیه آماده است به ثبات بازار جهانی انرژی کمک کند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه طریق فروش نفت و گاز میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۳۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ها در جریان معاملات نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۰۹ (دو هزار و سیصد و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۵ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۴۹،۹۰۰ (سه میلیون و چهارصد و چهل و نه هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۲.۳۸ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۴،۹۴۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد و چهل هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴،۵۸۸ (چهل و چهار هزار و پانصد و هشتاد و هشت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ یورو مبادله‌ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۹۸۲ (چهل و هفت هزار و نهصد و هشتاد و دو) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۸ درصدی داشته است.

قیمت پوند امروز

پوند امروز با افزایش ۱.۱ درصدی، از ۷۶،۴۰۰ (هفتاد و شش هزار و چهارصد) تومان به ۷۷،۲۵۰ (هفتاد و هفت هزار و دویست و پنجاه) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله‌ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله‌ای با افزایش ۰.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۲،۱۴۱ (دوازده هزار و یکصد و چهل و یک) تومان معامله شد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۰۰ (یک هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۰۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

دلار کانادا امروز با افزایش ۰.۷۷ درصدی، از ۴۴،۵۵۰ (چهل و چهار هزار و پانصد و پنجاه) تومان به ۴۴،۹۰۰ (چهل و چهار هزار و نهصد) تومان رسید.

قیمت دلار استرالیا امروز

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۱.۲۲ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۷۰۰ (چهل هزار و هفتصد) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دینار عراق

دینار عراق، امروز به ۴۷ (چهل و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۱۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به ۴۱،۲۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۱۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۰۷ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۴.۵۱ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۵۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و پانصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۲۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و دویست هزار) تومان قیمت خورد.

دیگر خبرها

  • این خودرو یک‌دفعه ۹۰ میلیون گران شد/ جدول قیمت
  • اقتصاد جهانی بی رمق می شود!
  • قیمت طلا به ۲۳۱۷ دلار رسید
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد