Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا بایرام زاده روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مطرح در تنوع محصولات کشاورزی بوده و این امر  بستر مناسبی برای جذب گردشگر در فصول مختلف سال و برگزاری جشنواره‌های مختلف محصولات کشاورزی را فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: بر همین اساس جشنواره‌های متنوعی در این زمینه مثل جشنواره‌های سیب مراغه، هلوی شبستر، انگور ملکان، زعفران مرند، زغال‌اخته کلیبر و جشنواره سماق هوراند، جشنواره گلاب‌گیری گل محمدی در شهرستان اسکو و آذرشهر در طول سال برگزار می شود که از ظرفیت‌های ارزشمند گردشگری کشاورزی آذربایجان شرقی به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایرام زاده مجموع کل پروانه‌های صادر شده گردشگری کشاورزی در آذربایجان شرقی را ۱۴ مورد اعلام و اضافه کرد: شهرستان اهر با ۶ مورد در صدر این لیست قرار دارد و مجوزهای فعالیت با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی استان برای واحدهایی صادر می‌شود که در کنار فعالیت اصلی کشاورزی امکان ارائه خدمات گردشگری کشاورزی را نیز دارا هستند.

به گفته وی در همین راستا تعداد ۵ پروانه فعالیت گردشگری کشاورزی نیز اخیرا" در شهرستان‌های تبریز، مراغه، مرند و جلفا صادر شد.

وی ادامه داد: با توجه به قابلیت‌های منحصربه‌فرد کشاورزی آذربایجان شرقی، تنوع محصولات تولیدی، رغبت گردشگران و همچنین لزوم بهره‌مندی از این ظرفیت بی‌نظیر و ارزشمند در راستای توسعه گردشگری در تلاش هستیم تعداد پروانه‌های بهره‌برداری گردشگری کشاورزی را تا پایان سال به دو برابر ظرفیت کنونی افزایش دهیم.

برچسب‌ها گردشگری آذربایجان شرقی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری آذربایجان شرقی کشاورزی گردشگری آذربایجان شرقی کشاورزی گردشگری کشاورزی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۳۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرماندار زهک گفت: ۱۲۰ برنامه در این جشنواره با سه هدف تحکیم وحدت و همدلی در بین مردم؛ ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی آداب و رسوم مردم منطقه سیستان تا پایان سال در این شهرستان برگزار خواهد شد.
دهمرده افزود: برابر تقویم اجرایی رویداد‌های فرهنگی ورزشی و گردشگری شهرستان زهک در این جشنواره برنامه‌های مختلفی از جمله مسابقه کودکان؛ اجرای سنت‌های باستانی سیستان و اجرای موسیقی محلی به اجرا درآمد.

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد