Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی از آزادسازی و رفع تصرف بیش از ۳۰ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های این استان در نیمه نخست اول امسال خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، محمدرضا صادقی‌فرد با تأکید بر حفظ حرایم رودخانه‌ها، اظهار کرد:در نیمه نخست امسال  بیش از ۳۰ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه‌های این استان آزادسازی و رفع تصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ابراز کرد: تمام آزادسازی‌ها با حضور نمایندگان دادستان، کارشناسان گروه رودخانه‌های امور منابع آب شهرستان‌ها، گروه‌های گشت و بازرسی رودخانه‌ها در حضور یگان امداد و نیروی انتظامی انجام‌گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه رودخانه‌ها و منابع آبی نعمت خدادادی و متعلق به تمام مردم و حق عامه و آیندگان هستند، شرکت آب منطقه‌ای با حمایت قاطع دستگاه قضایی تمام تلاش خود را جهت صیانت از انفال عمومی و جلوگیری از دست‌درازی به حریم، بستر مجاری آبی و رودخانه‌ها بکار گرفته است و در این مسیر با تمامی متخلفان بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد قانونی خواهد شد.

صادقی‌فرد بابیان اینکه هیچ مرجعی حق دادن پروانه در مسیر رودخانه‌ها را ندارد، تصریح کرد: لازم است شهروندان قبل از هرگونه اقدام استعلام لازم را از این شرکت و سایر نهادهای ذی‌ربط به عمل آورد در غیر این صورت باید پاسخگوی حوادث آتی باشد و برابر قانون با افراد متخلف برخورد می‌شود.

وی  ادامه داد: طرح آزادسازی بستر و حریم رودخانه‌ها با هزینه دولتی انجام می‌شود، ابتدا به مالکان و متصرفان اخطار داده شد تا شخصاً نسبت به آزادسازی اقدام در غیر این صورت مطابق قانون و مقررات از آن‌ها شکایت و هزینه‌های اجرایی کار و خسارت وارده از آن‌ها اخذ می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حریم رودخانه ها رفع تصرف خراسان رضوی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان در واکنش به تغییر کاربری ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و قطع درختان در صالحیه گفت: با مسئولینی که در تغییر کاربری غیرقانونی این اراضی دخیل بودند، برخورد خواهد شد. - اخبار استانها -

سیدامیر احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بهارستان، با اشاره به تشکیل پرونده برای تغییر کاربری غیرقانونی اراضی کشاورزی در صالحیه، اظهار داشت: 50 هکتار از اراضی کشاورزی به‌صورت غیرقانونی در حال تغییر کاربری بود که جلوی آن گرفته شد.

وی با اشاره به قطع یک‌صد اصله درخت در این اراضی جهت تغییر کاربری افزود: مسئولینی که در تغییر غیرقانونی کاربری 50 هکتار از اراضی کشاورزی دخیل بوده و وظایف قانونی خود را انجام نداده و ترک فعل انجام شده باشد، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دادستان بهارستان در ادامه گفت: تغییر کاربری غیرقانونی و قطع درختان با برنامه‌ریزی و مدیریت شده بود و این اتفاق در یک روز انجام نگرفته است.

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز 300 هکتار اراضی چهارباغ

احمدی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد قوه قضاییه و دادستانی به عنوان مدعی‌العموم در هر موردی که فساد اتفاق افتاده باشد، برخورد قاطعانه است و طبق مستندات و در چارچوب قانون با اشخاص حقیقی و حقوقی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز