Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری قوه قضاییه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حسن درویشیان» رئیس سازمان بازرسی کل کشور طی سخنانی در آیین چهلمین سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور، با بیان اینکه نظارت بر حسن انجام امور در کشور مهمترین ماموریت سازمان بازرسی کل کشور است، گفت: مطالبه‌گری و پیگیری انجام وظایف دستگاه‌های اجرایی و همچنین مطالبه‌گری از همه کسانی که در دستگاه‌های اجرایی وظایف نظارتی بر عهده دارند، از جمله وظایف سازمان بازرسی کل کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، تقدم نظارت بر اقدامات دستگاه‌های اجرایی را یکی از رویکردهای این سازمان عنوان کرد و گفت: ما از این طریق باید دستگاه‌های مختلف را در خصوص وظایف‌شان به جهت جلوگیری از تخطی از قانون آگاه کنیم.

حجت‌الاسلام درویشیان ارسال هشدارهای به موقع و ضروری درمواقعی که تصمیم خلافی در حال اتخاذ شدن است یا قبلا گرفته شده است را دیگر رویکرد سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد و افزود: طی ۵۰ روز اخیر نیز به مدیران جدید دستگاه‌های اجرایی هشدارهای لازم در همان ابتدای کار داده شد و همچنین بسترهای فسادزا در دولت نیز به ان‌ها معرفی شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه این سازمان در بحث شناسایی بسترها و گلوگاه‌های فساد در کشور، گزارشی را تهیه کرده که در حال اهدا به رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت است، گفت: در این گزارش راه‌ها و پیشنهادات برون‌رفت از گلوگاه‌های فساد نیز آورده شده است.

حجت‌الاسلام درویشیان با بیان اینکه ۵۰ درصد از برنامه‌های سازمان بازرسی کل کشور پیرامون مسائل محوری و اصلی کشور طراحی شده و در حال اجراست، از پیگیری جدی این سازمان برای افزایش نظارت‌ها و بازرسی‌های هوشمند و الکترونیک بر دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی پیش بینی شده برای این سازمان نظیر استفاده از نظارت‌های همگانی و بازرسان افتخاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: هم‌اکنون بیش از چند هزار بازرس افتخاری در سطح کشور وجود دارد که تعداد قابل توجهی از این افراد فعال هستند و بخشی از گزارش‌های دریافتی درخصوص فساد از ناحیه همین بازرسان افتخاری است.

حجت‌الاسلام درویشیان شناسایی مدیران پاکدست، شجاع و قانونمند و همچنین معرفی و تشویق آن‌ها را از دیگر رویکردهای سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر پیگیری تحقق ماموریت‌هایی که در سند تحول قوه قضاییه بر عهده این سازمان گذاشته شده نیز تاکید کرد و گفت: یکی از این ماموریت‌ها، پیش بینی سامانه تکالیف دستگاه‌های اجرایی و رصد تکالیف انجام شده یا انجام نشده است که با جدیت پیگیر آن هستیم.

حجت‌الاسلام درویشیان همچنین واکنش سریع سازمان بازرسی کل کشور نسبت به موضوعاتی که در افکار عمومی و فضای مجازی مطرح شده و در حیطه صلاحیت و اختیارات این سازمان است را از دیگر رویکردهای سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد.

رئیس سازمان بازرسی با اشاره به تعامل خوب و مثبت این سازمان با مجلس شورای اسلامی گفت: نظرات تخصصی و مشورتی اعضای سازمان بازرسی کل کشور همواره در کمیسیون‌های مجلس مطرح می‌شود و مورد استقبال نمایندگان قرار می‌گیرد

حجت‌الاسلام درویشیان همچنین به بیان آماری از اثربخشی‌های غیرمالی سازمان بازرسی کل کشور در سال گذشته و ۶ ماهه نخست امسال پرداخت و گفت: ۲ هزار و ۱۶۷ مورد اجرای صحیح قوانین و مقررات، ۳ هزار و ۱۴۵ مورد اصلاح فرآیندها، روش‌ها و بهبود امور، ۶۲۹ مورد اصلاح مقررات، آیین‌نامه و بخشنامه‌ها، ۴۷ مورد ارسال مصوبات خلاف قانون دستگاه‌های اجرایی به دیوان عدالت اداری و ابطال این مصوبات، ۱۱۲ مورد اصلاح یا فسخ قرارداد و ۲۹۶ مورد لغو یا تجدید مناقصه یا مزایده، بخشی از اقدامات اثربخش غیرمالی سازمان بازرسی کل کشور طی یک سال و نیم گذشته بوده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور مجموع اقدامات اثربخش مالی این سازمان در یک سال و نیم گذشته را بالغ بر ۵۱ هزار میلیارد تومان یا یک میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: با تلاش‌های سازمان بازرسی کل کشور در یک سال و نیم گذشته از تغییر کاربری بالغ بر ۳ میلیون مترمربع از اراضی جلوگیری شده است.

۱۳۵۲

برچسب‌ها سازمان بازرسی كل كشور حسن درویشیان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بازرسی كل كشور حسن درویشیان قوه قضاییه سازمان بازرسی كل كشور حسن درویشیان قوه قضاییه رئیس سازمان بازرسی کل کشور سازمان بازرسی کل کشور حجت الاسلام درویشیان دستگاه های اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن آرد فاقد مجوز در کنگاور

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حیدر حق‌جویان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران ایستگاه بازرسی شهید زنگنه کنگاور حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون بنز مشکوک و جهت بازرسی آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودرو توقیفی، ۱۰ تن ارد فاقد مجوز به ارزش ۴ میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از دستگیری یک نفر در این راستا و معرفی وی به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی خبر داد.

کد خبر 6096194

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • بازدید مسئولان از خط تولید فولاد مبارکه ثمرات بسیاری دارد
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • کشف ۱۰ تن آرد فاقد مجوز در کنگاور