Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@22:00:32 GMT

چین از پهپادهای جنگی رادارگریز رونمایی کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۴۰۶۲

چین از پهپادهای جنگی رادارگریز رونمایی کرد

چین از پهپادهای جنگی دوربرد و رادارگریز جدید خود موسوم به "GJ-۱۱" رونمایی کرد.

نمایشگاه هوایی ۲۰۲۱ چین که اخیراً به پایان رسید، اولین رویداد برای بسیاری از هواپیماهای بدون سرنشین ساخت چین بود.

صنعت هواپیمایی چین با پیشرفت فناوری هواپیماهای بدون سرنشین(UAV) خود به پهپادها یا هواپیماهای بدون سرنشینی دست یافته است که می‌توانند پروازهای بین قاره‌ای انجام دهند و تا ارتفاعات نزدیک به لبه فضا پرواز کند و تصاویر با وضوح بالا را حتی از مناطقی که بسیار حفاظت شده هستند، ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چیزی که به نظر می‌رسد توجه اکثر افراد را به خود جلب کرده، رونمایی از یک پهپاد رادارگریز موسوم به "GJ-۱۱" با قابلیت حمل تسلیحات جنگی است که برای اولین بار از توانایی‌های حمله آن رونمایی شده است.

این پهپاد از سال ۲۰۱۳ در حال توسعه است و از یک موتور توربوفن استفاده می‌کند و فاصله بین بال‌های آن ۱۴ متر است. در حالی که جزئیات این پهپاد تا حد زیادی ناشناخته است، اعتقاد بر این است که برد این پهپاد ۴۰۰۰ کیلومتر و حداکثر سرعت آن ۱۰۰۰ کیلومتر در ساعت است و مهم‌تر از همه این که دارای قابلیت‌های فوق رادارگریزی است.

برای اولین بار است که "GJ-۱۱" در منظر عموم قرار گرفته است که شاهد دو جایگاه متقارن برای نصب تسلیحات هستیم. هر جایگاه می‌تواند تا چهار مهمات را در خود جای دهد که می‌تواند بمب‌های هدایت دقیق باشد.

همچنین فیلمی تبلیغاتی از قابلیت‌های "GJ-۱۱" از جانب سازنده آن یعنی "گروه صنعت هوانوردی هنگدو" در این نمایشگاه هوایی نمایش داده شد.

همانطور که در این کلیپ نشان داده شد، پهپاد "GJ-۱۱" قادر به پرواز از کشتی‌های جنگی دوزیست است و در صورت نزدیک شدن به هدف نیز می‌تواند به جای شلیک مهمات، به عنوان طعمه به کار گرفته شود. اگرچه این هواپیمای بدون سرنشین بسیار بزرگ است، اما احتمالاً نمی‌تواند قدرت آتش کافی برای نابودی کشتی دشمن را داشته باشد و بنابراین می‌تواند به عنوان عاملی گمراه کننده به کار گرفته شود یا منابع کشتی را محدود کند.

همچنین این پهپاد برخی امواج را به سمت اهداف خود می‌فرستد که می‌تواند گیرنده‌های سیگنال یا سلاح‌ها را مختل کند و از کار بیاندازد.

هنوز مشخص نیست که قابلیت‌های فعلی "GJ-۱۱" چیست، اما می‌توان دید که دیدگاه چین در مورد توصعه هواپیماهای بدون سرنشین با آنچه که ارتش آمریکا قصد توسعه آن را دارد، تفاوت چندانی ندارد.

در حالی که ایالات متحده و متحدانش به دنبال تقویت حضور خود در آسیا هستند، تلاش‌ها و پیشرفت‌های این‌ چنینی چیزی است که آمریکا باید به آن توجه کند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هواپیماهای بدون سرنشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حمله موشکی سرایا القدس به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران در نتساریم

گروهان‌های قدس صحنه‌هایی از حمله موشکی به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی در محور نتساریم را منتشر کرد.

دریافت 11 MB

دیگر خبرها

  • ببینید | گزارش اختصاصی CNN از موشک‌ها و پهپادهای سپاه پاسداران
  • اولین پهپاد پاک‌کننده نقوش گرافیتی در جهان آغاز به کار کرد
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟
  • درباره سوخو ۷۵ روسی که ممکن است به ایران بیاید
  • مشاوره اسرائیل به اوکراین برای مقابله با کپی پهپاد ایرانی!
  • از اسرائیل خواسته‌ایم برای مقابله با پهپادهای ایرانی به ما مشاوره بدهد
  • جنگنده رادارگریز سوخو ۷۵ روسیه ممکن است به ایران بیاید/ فیلم
  • فیلم/ حمله موشکی سرایا القدس به نیروها و ادوات جنگی اشغالگران در نتساریم