Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باورهای غلط و مدیران ناکارآمد دو مشکل اساسی ما در کشورداری است. مشکل پول و نبود امکانات نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدباقر قالیباف در مراسم اختتامیه جایزه سردار سرلشکر حاج حسین همدانی بیان کرد: جا دارد از کسانی که با قلم و فعالیت‌هایشان یاد شهدا را زنده نگه می‌دارند تشکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها میراث داران شهدا هستند. بی‌شک این هم ادامه راه شهدا است. اهل قلم و اهل هنر مجاهدینی هستند که در این عرصه مجاهدت می‌کنند.
وی ادامه داد: در طول این 40 سال فشارها و تهدیدهای متعدد را شاهد بودیم و دشمنی دشمنان را در زمینه های مختلف در اوج خودش دیدیم. همه به دنبال براندازی جمهوری اسلامی ایران بودند. با فرهنگ خداباوری، فرهنگ خودباوری و فرهنگ مردم باوری که در بین مردم ما و نظام وجود دارد، دشمنان به طرق مختلف شکست خورده است. حزب الله و حزب شیطان هیچوقت با یکدیگر کنار نمی‌آیند.
قالیباف ادامه داد: امروز درگیر دو جنگ اقتصادی و رسانه ای هستیم که خط مقدم ما را تشکیل داده‌اند. جنگ رسانه‌ای اثر گذارتر از جنگ اقتصادی است. در پیروزی در جنگ اقتصادی باید ابتدا پیروز جنگ رسانه‌ای باشیم. جنگ نابرابر و سختی وجود دارد. تحریف، دروغ، به ظاهر حرف درست زدن و در باطن ظلم در آن وجود دارد. به تعبیر دیگر ما در دو جنگ تحریف و تحریم میان حزب الله و حزب شیطان قرار داریم.
رییس مجلس با بیان اینکه بقای انقلاب و نظام را از 15 خرداد سال 42 تا کنون مشاهده می‌کنیم، گفت: جهاد تبیین یک اصل مهم است. از موضوعات با رابطه علت و معلولی دفاع کنیم. نویسندگان و هنرمندان ما در این طریق مجاهدت می‌کنند ما باید این روش را زنده نگه داریم. شاهدیم که مدافعان حرم چه کارهایی کرده‌اند؛ جوان‌ها آمدند. یک زمان در بین خودمان که از بچه‌های جنگ بودیم می‌گفتیم اگر جنگ شود آیا باز هم جوانان می‌آیند؟ عده‌ای می‌گفتند خیر، اما دومرتبه شاهد بودیم جوانان از شهر و روستا آمدند. انسجامی که در جهان اسلام دیدیم و همدلی بین تشیع و اهل سنت را هم در این بین مشاهده کردیم. هر دوره‌ای که باشد سنت های الهی پا بر جاست.
این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: هژمونی آمریکا در منطقه به هم ریخته است و اکنون در پی بازتعریف هژمونی خود در منطقه است. این به برکت خون شهدا است. اهل قلم، اهل منطق و اهل سخن باید به تبیین این موارد بپردازند.
قالیباف با بیان اینکه چرا عمق استراتژیک در کابل و پنجشیر نیست؟ توضیح داد: تبیین این موضوع برای جوانان بسیار مهم است که جمهوری اسلامی ایران با چه منطقی و تحلیلی پیش می‌رود. اگر باورها تغییر پیدا کرد باید در برابرش ایستاد. باید در برابر تحریف انقلاب ایستاد.
وی یادآور شد: حفظ این انقلاب را هم اکنون مقام معظم رهبری ادامه داده است. اگر در مدیریت جمهوری اسلامی دچار کمبودی هستیم به این دلیل است که در عمل مبانی ما چیز دیگری شد و از خدا باوری، خودباوری و مردم باوری  فاصله گرفتیم. اگر در جامعه ای ربا و ریا بود آن جامعه موفق نخواهد شد. اساس انقلاب اسلامی مردم است. ما مردم را از فرهنگ و اقتصاد دور کردیم. دیدیم گروه های مردمی و مدافعان حرم چطور در برابر ارتش داعش ایستاد. تیپ 32 انصارالحسین همدان مظلوم و حاشیه نشین بودند، در عملیات والفجر 3 برای نخستین بار شهید همدانی را از نزدیک دیدم. لشکر 41 ثارالله کرمان و 32 انصارالحسین همدان را مردم شکل دادند.
وی تاکید کرد:  آیا این اعتماد به مردم در بخش‌های مختلف اقتصاد و مدیریت نقش دارد؟ به نظر شما اگر با همان فرهنگ دولتی می‌خواستیم جنگ کنیم به پیروزی در دفاع مقدس می‌رسیدیم؟ ما از ظرفیت مردم در اداره کشور استفاده نمی‌کنیم. سیستم بروکراسی موجود در کشور این اجازه را نمی‌دهد. از عزل بنی صدر تا شکست حصر آبادان حدود 30 یا 40 روز گذشت، ما در امکانات تحولی نداشتیم بلکه باورها تقویت شد. اگر همین نگاه در حوزه اقتصاد باشد و توجه به عدالت محوری باشد، شایسته سالاری و شایسته پروری در اصل تصمیم‌های ما قرار گرفت، اداره کشور هم درست خواهد شد. باورهای غلط و مدیران ناکارآمد دو مشکل اساسی ما در کشورداری است. مشکل پول و نبود امکانات نیست. برای این اصول باید وقت و انرژی بگذاریم و خدا هم کمک خواهد کرد.
قالیباف گفت: شاهد بودیم روزی در کشور شعار نه غزه نه لبنان سر دادند اما چند سال بعدش چه جمعیتی برای تشییع پیکر حاج قاسم به میدان آمد. در اوج شهادت برنامه ریزی و عقلانیت است. در جبهه اقتصادی هم این موارد اگر باشد یقینن اقتصاد هم درست خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قالیباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟

در جلسه صحن شورای این هفته همدان وضعیت کیفیت نان همدان مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای حل مشکلات این حوزه احصا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، در این جلسه که امروز با حضور اعضای شورا، شهردار همدان، معاون فرماندار، مدیرکل اداره غله استان و غیره برگزار شد وضعیت کیفیت نان و افزایش تعداد نانوایی‌ها در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به ضرورت افزایش تعداد نانوایی‌های شهر اظهار داشت: در حال حاضر کمبود نانوایی در برخی نقاط شهر همدان برای مردم مشکل ساز شده و انتظار می‌رود این مشکل با همکاری دستگاه‌های مربوطه حل شود.

محمود مسگریان بیان کرد: در حال حاضر چهار نقطه از شهر برای ساخت نانوایی شناسایی شده است و لازم است تا دیگر نقاطی که نیاز به نانوایی دارند شناسایی و در راستای این موضوع اقدامات لازم انجام شود.

*مکانی برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی در همدان ایجاد شود

وی عنوان کرد: همکاری فرمانداری و اداره مسکن و شهرسازی لازمه حل مشکل تامین زمین برای ایجاد نانوایی بوده و شورا و شهرداری نیز آماده همکاری و مساعدت کامل است.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اقدامات شهرداری در زمینه ایجاد بستر برگزاری فروشگاه‌هایی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی گفت: ایجاد 13 هزار شغل خانگی در سال گذشته در همدان اقدام شایسته‌ای است که نیاز است تا مکانی برای عرضه تولیدات مشاغل خانگی در همدان نیز فراهم شود.

*اعلام آمادگی شهرداری برای رفع مشکل کمبود نانوایی‌های سطح شهر

شهردار همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه رویکردی که در ماموریت‌ها و عمل به وظایف در برخی دستگاه‌های اجرایی وجود دارد نگاه سود محور در ارائه خدمات است.

سید مسعود حسینی بیان کرد: می‌توانیم با دستگاه‌های مربوطه در زمینه ساخت نانوایی کمک کنیم از جمله مسکن و شهرسازی با ارائه زمین و اعلام همکاری اوقاف در دادن تعدادی از قطعات زمین ضمن ساختن نانوایی این املاک را به نانواها اجاره دهیم ضمن اینکه می‌توانیم از ظرفیت مساجد و مدارس در این زمینه استفاده کنیم.

حسینی در مورد حمایت مشاغل خانگی اظهار داشت: مهم‌ترین کاری که می‌توان در این زمینه انجام داد بازاریابی مناسب است و در این زمینه شورا و شهرداری همکاری و حمایت خود را از مشاغل خانگی اعلام می‌کند.

* ضرورت احداث نان سراها برای رفع مشکل کمبود نانوایی‌ها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز اظهار داشت: متاسفانه در برهه‌ای از زمان کاربری نانوایی‌ها را به عنوان تجاری لحاظ کرده‌اند که امروزه به دلیل افزایش قیمت ملک و زمین مالکان نانوایی‌ها را به فروشگاه‌های تجاری تبدیل کرده‌اند.

حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی بیان کرد: کانکس‌ نانوایی اعتبار و وجاهت قانونی ندارد و در حال حاضر 13 کانکس نانوایی در نقاطی از شهر مستقر شده که یک تصمیم موقت است اما نباید به یک بدعتی در حوزه شهرسازی تبدیل شود چرا که این موضوع منظر شهری را مخدوش می‌کند.

*مردم همدان از کیفیت نان و میزان دورریز آن ناراضی هستند

وی با بیان اینکه طبق قوانین و اختیارات؛ شورای شهر باید در زمینه رفع مشکلات نان و نانوایی وارد شود افزود:مردم از کاهش کیفیت انواع نان و افزایش میزان دور ریز آنها ناراضی هستند و مسئولان باید در این مورد چاره اندیشی کرده و کیفیت نان را افزایش دهند.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان افزود: با توجه به افزایش جمعیت شاید پخت نان سنتی زمان زیادی را نیاز داشته باشد و بر اساس نیاز به افزایش پخت تمایل نانوایان به سمت پخت نان صنعتی پیش برود اما اقبال مردم بیشتر به مصرف نان‌های سنتی است و ما باید موضوع سلامت شهروندان را مد نظر قرار دهیم.

صفری افلاکی اعلام کرد: ساخت مجتمع یا سرای نان از راهکارهای مهم در رفع مشکل کمبود نانوایی و پخت نان است و این مجتمع‌های نان را می‌توان در چندین نقطه شهر در وسعت بالا ساخت ضمن اینکه نانسراها می‌توانند چندین مدل نان را به صورت شبانه‌روزی تولید کنند

وی با بیان اینکه در کنار مجتمع‌های نان می‌توان موزه‌های نان نیز ایجاد کرد افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که سازه‌هایی با معماری ایرانی اسلامی برای مجتمع‌های نان احداث کنیم و کرامت مردم هم برای تهیه نان حفظ شود.

* ضرورت اجرای طرح ساماندهی نانوایی‌ها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان با بیان اینکه در چندین سال اخیر با مشکل نان و نانوایی مواجه هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 15 نقطه شهر با مشکل کمبود نانوایی مواجه است که این مشکل در نقاط کم برخوردار وجود ندارد و رد بالای شهر همدان دیده می‌شود.

اسدالله ربانی‌مهر بیان کرد: امنیت حوزه نان و نانوایی‌ها مباحث مهمی است که در این راستا پیگیر طرح ساماندهی نانوایی‌ها هستیم و انتظار می‌رود شهرداری با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد ما را در حل این مشکل کمک کند.

* فعالیت 200 نانوایی در این شهر اجاره‌ای است

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه قیمت نان باید افزایش یابد عنوان کرد: در حال حاضر فعالیت 200 نانوایی در این شهر اجاره‌ای است که هم اکنون به دلیل گرانی اجاره‌بها رو به تعطیلی می‌روند.

خوانساری تصریح کرد: در حال حاضر معضل بسیار بزرگی که در این حوزه وجود دارد این است که نانوایی از، پخت نان سنگک ریگی به سمت پخت نان صنعتی یا چدنی پیش می‌روند که این برای سلامتی شهروندان آسیب است چرا که پخت نان سنگکی چدنی برای بدن سم است و باید با راهکارهای مناسب نانوایی‌ها را به سمت پخت نان ریگی و سنتی سوق دهیم.

وی افزود: تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری همایش نان کامل در سیلوی مرکزی همدان در میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود و در این همایش نان کامل پخت کرده و در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • ‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی
  • چرا چینی‌ها به بازار مسکن نیامدند؟ / پورحاجت: سرمایه‌های بخش خصوصی در دیوان‌سالاری‌های ناکارآمد بخش دولتی حبس می‌شود؛ کسی هم خیالش نیست