Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس حوزه آرد، گندم و نان گفت: کمبود نقدینگی کارخانه های آرد به دلیل زیان انباشته چندساله احتمال توقف فعالیت آنها را در پی خواهد داشت و راه برون رفت از بحران توقف تولید به اجرای مصوبه ستاد تنظیم‌بازار مبنی بر عرضه سبوس به نرخ عرضه و تقاضا ختم خواهد شد.

مرتضی جلیلوند در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه صاحبان صنعت آرد کشور از سال ۱۳۹۳ تاکنون با تحمل زیان و علیرغم انواع ناملایمات، بحران های شدید اقتصادی، تورم افسارگسیخته و کمرشکن اجازه ندادند که کوچکترین خللی در آرامش و امنیت غذای مردم پدید آید، گفت: این در حالیست که فریادهای آنها در جهت تطبیق دستمزد با تورم ناشنیده مانده و با انواع وعده ها هر سال به سال دیگر و سال‌های بعد حواله شد، تا جایی که خطر توقف ناشی از زیان انباشته ۷ ساله و تهی شدن نقدینگی کارخانه ها، ضرورت رسیدگی عاجل به اصلاح دستمزد در سال ۱۴۰۰ ستاد تنظیم بازار کشور را بر آن داشت تا مصوبه شماره ۶۰/۸۷۲۰۶ را به تصویب برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: صاحبان صنعت آرد در طی سالیان گذشته در مسیر ناهموار خود به تجربه آموخته بودند که همواره با وعده ها، امیدها و بیم هراس های مستمر روبرو هستند و خواهند بود. همچنانکه هنوز یک هفته از وعده مصوبه حداقلی ستاد تنظیم بازار سپری نشده با موانع و اما و اگرهای فرا قانونی و خارج از روال وزیر جهاد کشاورزی مواجه شدند.

این کارشناس حوزه آرد، گندم و نان اضافه کرد: با طرح و وعده ای دیگر  مبنی بر اجابت حداقل حقوق نادیده گرفته شده ۷ سال گذشته با مصوبه دیگری با ابلاغ نامه شماره ۲۰/۱۴۶۰۱  تاریخ ۷ مهرماه ۱۴۰۰ برای صنعت بی دفاع آرد کشور مواجه شدیم.

جلیلوند عنوان کرد: در آستانه هفته دوم وعده های وزیر جهاد کشاورزی قرارداریم. مسیری ناهموار و پر مانع که جاده اعتماد را لحظه‌ به‌ لحظه به دوراهی عدم اعتماد می‌رساند. دو راهی که ادامه آن به توقف عملی این صنعت به علت عدم وجود نقدینگی برای خرید گندم در ماه آینده منجر خواهد شد و راه برون رفت از بحران توقف تولید به اجرای مصوبه ۶۰/۸۷۲۰۶ ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر عرضه سبوس به نرخ عرضه و تقاضا ختم خواهد شد.

به گفته وی صاحبان صنعت آرد با شروع به کار دولت جدید با توجه به وسعت شعارها در حمایت از تولید و رفع موانع و مانع زدایی از طرف دولتمردان در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب امیدوار به برون رفت از ناهمواری ها و ادامه فعالیت در سایه امنیت روانی و تامین حداقلی شرایط جبران زیان خود هستند.

وی در پایان گفت: انتظار است با توجه به نبود نقدینگی (ناشی از زیان انباشته ۷ ساله) گندم تحویلی از مهر ماه به کارخانجات را بدون دریافت وجه در دستور کار قرار دهند تا وعده‌های پرداخت معوقات مورد محاسبه و تسویه قرار گرفته و طولانی نشود. همچنین لازم است مصوبه ستاد تنظیم بازار به شماره ۶۰/۸۷۲۰۶ از مهر ماه اجرایی شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت

درحالی قیمت ارز در بازار با کاهش چشم‌گیر همراه شده و هم اکنون دلار به کانال ۶۱ هزار تومانی بازگشته اما برخی کانال‌های تلگرامی درحال دست و پا زدن برای حفظ دلار در کانال های بالاتر هستند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ادامه سیرنزولی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باعث شده تا قیمت‌ دلار، طلا و انواع سکه نسبت به هفته‌های قبل با کاهش محسوس همراه شود. تا جایی که قیمت دلار که هفته قبل در کانال 64 هزار تومان در نوسان بود امروز به کانال 61 هزار تومان بازگشته است. قیمت سکه نیز هم اکنون به کانال 41 میلیون و هر گرم طلای 18 عیار نیز به 3.4 میلیون کاهش یافته است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/08

 

نکته مهم بازار هم اینجاست که در عین ریزش قیمت‌ها ولی خریداری در بازار طلا، ارز و سکه وجود ندارد و همه چشم انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

بازاری ها می گویند احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد و به همین دلیل هم الان دیگر مردم و بازاری‌ها ریسک خرید را نمی پذیرند و ترجیح می دهند سرمایه خود را نقد نگه دارند تا در قیمت‌های پایین تر خرید انجام دهند.

بازگشت آرامش در منطقه و فروکش کردن خبرهای منفی سیاسی بعد از قدرت‌نمایی نظامی ایران در منطقه باعث شد تا هیجان منفی از بازار تخلیه شود و در ادامه نیز گفته می شود بازارساز عرضه ارز را در امارات و بازار افزایش داده و همین امر به ادامه روند کاهشی قیمت‌ها کمک کرده است.

البته قیمت‌ انواع ارز درحالی در بازار کاهش یافته و فروشنده ها بدون خریدار مانده اند که کانال‌های تلگرامی درحال دست و پا زدن برای حفظ قیمت دلار در کانال‌های بالاتر هستند.

دلار هم اکنون در بازار تهران با قیمت 61 هزار و 400 تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم اکنون به کانال 60 هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز 61 هزار و 300 تومان قیمت خورده است. ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت 66 هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده ها نگران ضرر بیشتر هستند.

با این حال، کانال‌های تلگرامی دلار را در کانال 62-63 هزار تومان قیمت گذاری کرده و تلاش می کنند تا جلوی ریزش قیمت ها را بگیرند. این البته اولین بار نیست که کانال‌های تلگرامی با عضوهای چند میلیونی قیمت دلار را 2-3 هزار تومان بالاتر از کف بازار اعلام می کنند. تجربه فعالیت این کانا‌ل ها نشان میدهد که هر زمان بازار صعودی یا نزولی بوده قیمت‌های ارز این کانال ها چند هزار تومانی با واقعیت بازار تفاوت داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رگبار تگرگ در لرستان
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد/ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت