Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رمضانعلی سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست در آیین افتتاح مراکز نوآوری پست گفت: «پست برای خدمت‌رسانی مطلوب به مردم باید تمامی فرایند‌های خود را هوشمندسازی کرده و از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در تمامی حوزه‌ها استفاده می‌کنیم.»

 رمضانعلی سبحانی‌فر در آیین افتتاح مراکز نوآوری و کارآفرینی شرکت ملی پست که پیش از ظهر امروز در ساختمان موزه ارتباطات برگزار شد، عنوان کرد: «زیرساخت‌های تجزیه و مبادلات پست و اصلاح خطوط، راه اندازی هاب‌های پستی، ارتقای کیفیت جابجایی امانات پستی نسبت به مشابه سال گذشته چهل تا پنجاه درصد توسعه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به شعار اتحادیه جهانی پست به مناسبت روز جهانی پست با عنوان «نوآوری برای احیا» خاطرنشان کرد: امروز نوآوری در خدمت شفافیت وفسادزدایی و عاملی مهم در حذف واسطه‌ها و رانت‌ها است.

او با بیان اینکه با هوشمندسازی مراکز تجزیه و مبادلات خطا‌های احتمالی در ارسال محموله‌های پستی کاهش یافته است، از تجهیز مرکز تجزیه ومبادلات کشور واقع درچهارراه لشگر به یکی از بزرگترین و بروزترین سیستم‌های سورتینگ خاورمیانه خبر داد. معاون وزیر ارتباطات با تشریح سامانه جی نف بیان کرد: ا «سامانه جامع GNAF که مصوبه مجلس است و قانون تکلیف کرده و متولی شرکت پست است. امروز به پایان رسیده است. این سامانه می‌تواند به کسب‌وکارها، به جلوگیری از فساد و شفافیت در جامعه کمک کند.»

او شرکت‌های استارتاپی ومراکز شتابدهنده را خطاب قرار داد و خاطرنشان کرد: «شرکت پست در حوزه محصولات پستی مبتنی بر فناوری باید محصول محور باشد. او تاکید کرد که دراین حوزه استارت‌اپ‌ها باید در خصوص فروش و ارسال کالا ایده‌پردازی کنند.»

سبحانی فر ادامه داد: «از طرح‌های خلاقانه این شرکت‌های استقبال میکنیم. پست باید محصول محور شود و بر تولید، طراحی و ارسال کالا‌های نوآورانه تمرکز شود. همانطور که امروز در مراکز تجزیه و مبادلات هزاران کالا جابه‌جا می‌شود باید از طرح‌های نوآورانه استفاده شود.»

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست ادامه داد: «وقتی از لجستیک پیشرفته صحبت می‌کنیم به معنای آن نیست که از ماشین‌آلات سنگین استفاده کنیم بلکه شرکت پست نیاز به ایده‌های خلاقانه و نوآورانه استارتاپ‌ها برای کاهش زمان ارسال محموله‌ها و کمتر شدن مصرف انرژی داریم؛ لذا از هر نوع ایده‌ای برای مدیریت شبکه حمل‌ونقل پست استقبال می‌کنیم.»

نیاز پست در همکاری با شرکت‌های دانش بنیان

سبحانی‌فر تأکید کرد: «در بخش توزیع و رهسپاری نیز به همکاری دانش‌بنیان‌ها نیاز داریم. در خصوص تجارت الکترونیک و اقتصاد دیجیتال هم اکنون فرصت‌های بسیاری زیادی وجود دارد که همه آن‌ها می‌توانند از قاچاق کالا و فساد‌های اقتصادی جلوگیری کرده و در نهایت شفافیت مالی را ایجاد کنند.»

محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست گفت: همکاری پست با دانش‌بنیان‌ها افزایش خواهد داشت. با افتتاح مراکز نوآوری شرکت ملی پست بسیاری از مشکلات پروژه‌های مشترک دانش‌بینان‌ها با پست رفع می‌شود.»

او اظهار کرد: «افتخار داریم که نخستین رویداد نوآوری و کارآفرینی را در هفته جهانی پست به طور همزمان در پنج استان کشور افتتاح کنیم.»

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست بیان کرد: «در چند سال گذشته سامانه‌های پست به طور مستمر به‌روزرسانی شده و امروز شروع بسیار خوبی برای افزایش همکاری با دانش‌بنیان‌ها است.»

قادری عنوان کرد: «شرکت‌های دانش‌بنیان همواره گلایه‌هایی دارند و همکاران پست هم به برخی از موضوعات انتقاد دارند، ولی بروز چنین شرایطی طبیعی است و برای رفع این گلایه‌ها بستری را لازم داشتیم که متعلق به شرکت ملی پست باشد. از همین رو با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی پست تصمیم به راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری اختصاصی پست گرفته شد.»

بیشتربخوانید

نمایشگاه تمبر نیروی انتظامی برگزار می شود

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت پست هیئت مدیره شرکت ملی پست دانش بنیان ها سبحانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به کمک این وزارتخانه برای رفع موانع اخذ مجوز شرکت‌های دانش بنیان، گفت: ۳۹ شرکت دانش بنیان در چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف حضور داشتند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • پایان چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های وقف
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین