Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از راه اندازی نخستین مرکز جامع توانبخشی دولتی استان همدان آینده نزدیک در این شهرستان خبرداد.

به گزارش قدس آنلاین، ایرج صالحی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده مجوز تاسیس این مرکز از سوی وزارت بهداشت به دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان اعطا شده است افزود: در حال حاضر در سطح استان همدان مرکز جامع توانبخشی دولتی وجود ندارد و این مرکز برای اولین بار در شهرستان اسدآباد به همت دانشکده علوم پزشکی شهرستان  تاسیس و راه اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی ،تجهیزات و مکان این مرکز فراهم شده و هیچ گونه مشکلی دانشکده علوم پزشکی شهرستان برای راه اندازی طرح فوق ندارد، تصریح کرد: محل این مرکز در ستاد دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد واقع در میدان امام در حال آماده سازی است.
صالحی با بیان اینکه مرکز جامع توانبخشی در  چندین فاز دارای فعالیت بوده و موضوعاتی مانند گفتار درمانی، اعتیاد ،مشکلات خانوادگی، مشاوره تحصیلی و تغذیه در قالب این مرکز هستند، یاد آور شد: دانشکده علوم پزشکی شهرستان نسبت به جذب دکترای تغذیه عضو هیئت علمی اقدام کرده که از این پس بیمارانی که به مطب‌های بخش خصوصی مراجعه می‌کردند به راحتی بتوانند به این مرکز توانبخشی دولتی مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان اسدآباد در حال حاضر مراکز جامع؛ مشاوره تغذیه و توانبخشی، پزشکی اختلالات اعصاب و روان در دست راه اندازی است.

صالحی با اشاره به اینکه  مراکز جامع توانبخشی، پزشکی، مراکزی هستند که در آنها خدمات فراگیر توانبخشی (اعم از پزشکی ـ حرفه‌ای ـ اجتماعی) توسط تیم توانبخشی ارائه می شود بیان کرد:️ این مراکز به منظور ارائه خدمات پیشگیری ـ تشخیصی ـ درمانی و توانبخشی در سطوح جسـمی، روانی و اجتماعی به صورت سرپائی و روزانه تأسیس می‌شوند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد مرکز توانبخشی دانشکده علوم پزشکی شهرستان مرکز جامع توانبخشی توانبخشی دولتی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دکتر محمدتقی آشوبی گفت: با تلاش‎ها و پیگیری‎های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یک دستگاه MRI به ارزش ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بهداشت جهانی در اختیار مرکز آموزشی درمانی رازی رشت قرار گرفت که در این مرکز درمانی نصب و امتحان شد و به زودی برای خدمات رسانی به بیماران به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مرکز آموزشی درمانی رازی رشت دومین مرکز درمانی پرتردد شهر رشت به ‎لحاظ تعداد بیماران مراجعه کننده و کادر آموزشی و درمانی است، افزود: سالانه دست کم بین ۵۰۰ تا هزار بیمار برای انجام MRI از این مرکز درمانی به دیگر مراکز آموزشی درمانی رشت و یا بخش خصوصی مراجعه و دوباره برای ادامه درمان به این مرکز بازمی گردند که این امر موجب زحمت بیمار و خانواده اش و همچنین صرف هزینه و وقت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات تشخیصی و درمانی از اهداف مدیران و مسئولان این دانشگاه است، گفت: بیمارستان رازی رشت یک مرکز آموزشی درمانی برای بیماری‌های ارولوژی، ریه، کبد، گوارش، کلیه، بیماری‌های عفونی، پیوند کلیه، پوست، جراحی عروق، روماتولوژی، هماتولوژی، غدد، توراکس تالاسمی، اورژانس، هموفیلی و دیگر بیماری‌ها است که به رغم ارائه خدمات سلامت محور به مردم، از برخی تجهیزات نظیر MRI محروم بود.

مرکز آموزشی درمانی رازی رشت ۷۴ سال پیش تأسیس شد.

دیگر خبرها

  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • افتتاح مرکز مدیریت هوشمند انرژی (مها) در همدان
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد