Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:16:48 GMT

بندرعباس از ناهمگن بودن کیفیت آموزشی رنج می برد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۴۷۹۹

بندرعباس از ناهمگن بودن کیفیت آموزشی رنج می برد

ایسنا/هرمزگان عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه تا زمانی که حلقه های مدیریتی در استان هرمزگان و شهر بندرعباس درجهت منافع عمومی همسو و همراه نشوند نمی توان در هیچ زمینه ای ادعای ارتقای پیشرفت و توسعه کرد، اظهار کرد: در زمینه ی تفریحی و گردشگری، موضوع کمبود تفرجگاه ها از موضوعات مهمی است که نیازمند پیگیری و در حوزه ی زیست محیطی، مساله ی ساماندهی فاضلاب، از دغدغه های جدی مردم استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد کناری زاده ظهر امروز (۲۰ مهرماه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس، ضمن تشکر از زحمات استاندار سابق هرمزگان و آرزوی توفیق برای استاندار جدید و نماینده ی عالی دولت در استان هرمزگان، افزود: هرمزگان استانی با موقعیت ویژه ی جغرافیایی و با درجه ی اهمیت در سطوح ملی، منطقه ای و فراملی است؛ همجواری با دریا، وجود صنایع مهم نفت، گاز، فولاد، کشتی سازی و آلومینیوم، پالایشگاه نفت ستاره ی خلیج فارس،  بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ ترین و مهم ترین بندر تجاری کشور با پشتیبانی  ۵۷ درصد صادرات و واردات و ۸۵ درصد ترانزیت کشور، پایانه ی صادرات نفت جاسک و وجود ۱۴ جزیره ی مهم و دارای پتانسیل در آب های استان، هرمزگان را به استانی نقش آفرین در توسعه یافتگی کشور تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه این استان همچنین دارای ظرفیت های ممتازی در حوزه های منابع انسانی، معدن، کشاورزی، آبزی پروری، گردشگری و صنایع دستی و تجارت است، اظهار کرد: وحدت و همدلی بین جامعه ی شیعه و سنی در هرمزگان مثال زدنی است و این اتحاد را نیز می توان در زمره ی ظرفیت های این خطه به شمار آورد اما در کنار تمام ظرفیت های هرمزگان و  تلاش های زیادی که تا کنون در جهت حل معضلات انجام شده است، باید گفت این استان همچنان با معضلات زیادی دست و پنجه نرم می کند. 

کناری زاده اضافه کرد: فقر، بیکاری، عدم بهره گیری شایسته از ظرفیت نیروهای انسانی کارآمد استان، آسیب های اجتماعی، آمار ۴۳ درصدی بافت های فرسوده تنها در مرکز استان، ضعف جدی زیر ساخت ها در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، بهداشت، سلامت، تفریحی، ورزشی، گردشگری و مذهبی، عدم وجود برنامه ی جامع و نقشه ی راه و اولویت بندی نشدن مشکلات استان، عدم وجود دانشکده های مرتبط با صنایع و پالایشگاه ها، فقدان کارخانه های خرد و کوچک محصولات کشاورزی و آبزیان جهت ایجاد اشتغال در شهرستان ها باتوجه به ویژگی هر شهرستان ،  مشکل کیفیت آب شرب و کمبود آب آشامیدنی سالم و مشکلات زیست محیطی تنها بخشی از معضلات هرمزگان است.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان با دارا بودن رتبه ی پنجم در ثروت زایی، در عین حال پنجمین استان فقیر و رتبه یک بیکاری کشور محسوب می شود و با توجه به نقش فقر و بیکاری در پدیدآمدن و یا تشدید برخی از آسیب های اجتماعی، لزوم توجه به مسئله ی اشتغال بسیار ضروری به نظر می رسد، خاطرنشان کرد: بهره گیری از ظرفیت نخبگان و نیروهای انسانی توانمند و کارآمد در سطوح مختلف مدیریتی از جمله مطالبه های جدی شورا و مردم استان است که از استاندار تقاضا می شود که موضوع کادر سازی و استفاده از ظرفیت منابع انسانی کارآمد استان را در دستور کار خود قرار دهد.

این عضو شورای شهر بندرعباس اضافه گرد: موضوع بافت های فرسوده نیز از دغدغه های جدی شورا بوده و آمارها وجود ۴۳ درصد بافت فرسوده را تنها در مرکز استان گزارش می کنند. مشکلات زیست محیطی، فرهنگی و آسیب های اجتماعی، مشکلات امنیتی، مشکلات کالبدی و عدم تحرک اقتصادی از جمله مشکلات بافتهای فرسوده می باشد که ساکنان این مناطق را در زمینه ی دریافت سند نیز با مشکل مواجه کرده است و همچنین به دلیل مشکلات اقتصادی بسیاری از ساکنان این محلات این عزیزان توانایی پرداخت هزینه های مربوط به بازسازی و نوسازی را ندارند بنابراین این موضوع نیازمند همکاری همه ی نهادهای دولتی، غیر دولتی و خدماتی و پیگیری در سطح کلان و ملی در راستای توسعه ی متوازن محلات است.

وی ادامه داد: در حوزه ی آموزشی، با ناهمگن بودن کیفیت آموزشی در نقاط مختلف شهر بندرعباس و استان، کمبود مدارس دولتی در سطح شهر که سبب تراکم فراتر از حد استاندارد دانش آموزان در کلاس درس شده است و همچنین پایین بودن کیفیت آموزشی استان در مقایسه با برخی از استان های کشور مواجه هستیم. همچنین عدم وجود دانشکده های مرتبط با صنایع و پالایشگاه ها، موضوع مهم دیگری است که از استاندار انتظار می رود پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

کناری زاده با بیان اینکه در حوزه ی ورزشی، با وجود استعدادهای برتر ورزشی در سطح استان، با ضعف زیرساختی مواجه هستیم، عنوان کرد: آنچه سبب شده است هرمزگان در ورزش حرفه ای و قهرمانی، جایگاه با ثباتی نداشته باشد موازی کاری، فقدان ساختار صحیح و سوء مدیریت در ورزش می باشد و ارتقای پیشرفت و توسعه نیازمند همسو و همراه شدن حلقه های مدیریتی در استان هرمزگان و شهر بندرعباس در جهت منافع عمومی است. 

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که حلقه های مدیریتی در استان هرمزگان و شهر بندرعباس درجهت منافع عمومی همسو و همراه نشوند نمی توان در هیچ زمینه ای ادعای ارتقای پیشرفت و توسعه کرد، اظهار کرد: در زمینه ی تفریحی و گردشگری، موضوع کمبود تفرجگاه ها از موضوعات مهمی است که نیازمند پیگیری و در حوزه ی زیست محیطی، مساله ی ساماندهی فاضلاب، از دغدغه های جدی مردم استان است.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه سرانجام به میدان آوردن ظرفیت های مردمی و تقویت مشارکت های عمومی و پاسخگویی نیز از موضوعات دیگری است که از استاندار درخواست می شود آن را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: در پایان بار دیگر، ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای جناب دوستی، این انتصاب شایسته را با توجه به تخصص، سوابق اجرایی مرتبط، روحیه ی جهادی و تحول گرای ایشان، به فال نیک گرفته  و آن را اقدامی مثبت در جهت شتاب بخشی بیشتر به تحقق توسعه ی متوازن می دانم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان هرمزگان شهر بندرعباس زیست محیطی حوزه ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۵۵ زائر از فرودگاه بندرعباس به سرزمین وحی

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان از اعزام ۲۵۵ نفر از زائران بیت الله الحرام به سرزمین وحی از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس پس از وقفه ۹ ساله خبر داد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077073 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • اعزام ۲۵۵ زائر از فرودگاه بندرعباس به سرزمین وحی
  • (تصاویر) آتش‌سوزی در بازار مرکزی بندرعباس
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان