Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه طاعون نشخوارکنندگان به این استان رسید، گفت: هفت ‌راس کل و بز وحشی به دلیل ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان در منطقه دلیر چالوس تلف شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، حسینعلی ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه لاشه یک راس کل و بز وحشی  21 شهریور ماه امسال در منطقه دلیر چالوس کشف شده بود، اظهار داشت: لاشه این کل و بز برای یافتن علت تلف شدن به پایین دست منتقل شد اما با توجه به شرایط لاشه امکان نمونه برداری از آن وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران  افزود: با توجه به مشکوک بودن علت تلف شدن همکاران محیط بانی با همکاری چوپانان منطقه، پایش ها را همزمان با کشف نخستین لاشه آغاز کردند و تا 29 شهریورماه لاشه 7 راس کل و بز در همین منطقه کشف شد.

ابراهیمی ادامه داد: کارشناسان محیط زیست از لاشه‌ها نمونه برداری و آن را به سازمان دامپزشکی ارسال کردند که ابتلای کل و بز‌های تلف شده به طاعون نشخوارکنندگان توسط سازمان دامپزشکی تایید شد.

طاعون نشخوارکنندگان برای انسان خطری ندارد/ مردم در مورد سرایت بیماری نگران نباشندشیوع مجدد ‌طاعون ‌در ‌طالقان تأیید شد/ ابتلای تعدادی گونه "کل و بز" به بیماری/ اعلام آماده‌باش در استان البرز

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه همه این تلفات فقط در منطقه دلیر چالوس اتفاق افتاده بود، گفت: این منطقه نزدیک به طالقان استان البرز است.

وی گفت: بعد از کشف لاشه‌ها و تایید ابتلای آنان به طاعون نشخوارکنندگان ، پایش‌ها در مناطق کلاردشت و گلستانک که زیستگاه اصلی کل و بز وحشی است افزایش یافت اما هیچ لاشه‌ای از این حیوانات در این مناطق پیدا نشد.

ابراهیمی افزود: آخرین لاشه کل و بز 29 شهریور ماه امسال کشف شده و از مهرماه تاکنون هیچ لاشه‌ای از وحوش در هیچ کدام از پناهگاه‌های محیط زیست مازندران پیدا نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: جمعیت کل و بز وحشی در منطقه دلیر چالوس بسیار اندک است به همین دلیل به نظر می‌رسد تعداد تلفات به دلیل ابتلا به طاعون نشخوارکنندگان به همین 7 راس خلاصه شود.

وی افزود: پایش‌ها در همه مناطق تحت کنترل حفاظت محیط زیست حتی در مناطق صعب العبور با همکاری جوامع محلی ادامه دارد.

ابراهیمی در پایان تصریح کرد: عامل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک  ویروس بوده و به هیچ عنوان بیماری مشترک با انسان نیست و ارتباطی با بیماری «طاعون انسانی» که عاملش باکتری  است، ندارد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کل حفاظت محیط زیست مازندران طاعون نشخوارکنندگان کل و بز وحشی راس کل و بز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان مختار بذرافشان، گفت: این مأموریت با همکاری مأمورین یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی شهرستان میناب انجام شد.

وی افزود: در این راستا از متخلف دستگیر شده مقدار یازده کیلو گرم گوشت کل وحشی و چهار قطعه پرنده جیرفتی کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست میناب گفت: این پرونده به مراجع قضائی ارجاع شد.

کد خبر 6097865

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن