Web Analytics Made Easy - Statcounter

صاحب امتیاز نشریه گیلگمش گفت: یکی از مصادیق بارز عملکرد ضعیف ما در تولید محتوا در صنعت گردشگری، چگونگی برگزاری اکسپو دبی است که در آن بدون توجه به به‌کارگیری محتوا‌های غنی گذشته فقط از نمادهای آن استفاده شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛  در حوزه بازاریابی صنعت گردشگری با سه مقوله تجربه مخاطب قبل از سفر، در حین سفر و در نهایت تجربه گردشگر بعد از سفر روبه‌رو هستیم که در باب تجربه مخاطب قبل از سفر باید محتوایی از مقصد گردشگری در اختیار آن گذاشته شود تا مورد استفاده  قرار گیرد؛ بنابراین تولید محتوا در زمینه گردشگری به منظور توسعه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های آن بسیار مهم تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس آرش نورآقایی صاحب امتیاز نشریه گیلگمش در یک نشست مجازی از اهمیت تولید محتوا در صنعت گردشگری گفت و بیان کرد: متأسفانه در کشور ما هرگاه اصطلاح و تعریف جدیدی از گردشگری وارد این صنعت می‌شود قبل از آنکه به درک درستی از آن مفهموم برسیم آن را دستخوش تغییراتی می‌کنیم. در اکوسیستم گردشگری، تولید محتوا در دنیا به گونه‌ای تعریف شده است، که در مقوله‌ایی اگر دست به تولید محتوا زده می‌شود به دنبال آن طبیعتاً بازاریابی تولید محتوا و رشد صنعت گردشگری و در نهایت به رونق اقتصادی می‌انجامد.

وی همچنین بیان کرد: به عنوان نمونه در تهران علی‌رغم وجود کتاب‌ها، مقالات، نقشه‌های مختلف و اقدامات زیادی که در جهت شناساندن ظرفیت‌های گردشگری انجام پذیرفته است، مقوله گردشگری با اقبال مواجه نیست در حالی که درخصوص تهران حدود 3 برابر نسبت به سایر  شهرهای گردشگر‌پذیر کشور مانند اصفهان و شیراز تولید محتوا شده است؛ بنابراین در حقیقت باید گفت اگر ما در درباره تهران هرچند دست به تولید محتوا زده‌ایم اما به دلیل به‌روز نبودن و عدم انطباق با مفهوم مربوطه شرایط منجر به جذب گردشگر نشده است، هرچند این هم باید اضافه کرد که اگر تم این تولید محتوا سبب جذب گردشگر می‌شد دستیابی به فیزیک آن مشکل بود.

این فعال گردشگری در ادامه گفت: به عنوان مثال در تعریف تولید محتوا برای تهران باید ببینیم کوه چه نقشی را ایفا می‌کند؟ برای ملموس‌تر شدن مثال باید گفت ما در تهران با بی‌رویه‌سازی و بلند مرتبه‌سازی ساختمان‌ها نقش کوه و حرکت آن را از بین برده‌ایم و درواقع به نقش آن را در تولید محتوا برای تهران بی‌توجهی کرده‌ایم و این در حالی است که برای مثال در شهر آخن تپه‌ای حدود 600 متری وجود دارد که بسیار برای آنان ارزشمند است و آن را منبع الهام‌بخش دانسته و برای آن افسانه‌ها و اسطوره‌ها تعریف کرده‌اند. بر همین اساس نیز در ساخت شهری این شهر حرمت کوه را حفظ کرده‌اند.

 نورآقایی موزه هنرهای معاصر را به عنوان نمونه‌ای دیگر اشاره کرد که علی‌رغم آنکه دارای مضامینی گهربار بوده و این ظرفیت را داشته که اگر به درستی بر روی آن تولید محتوا صورت می‌گرفت سبب جذب گردشگران زیادی می‌شد متأسفانه در سایه نادیده گرفتن ارزش‌ها و ظرفیت‌های آن، هم‌اکنون مدت‌هاست که تعطیل است.

به اعتقاد وی، یکی دیگر  از مصادیق بارز عملکرد ضعیف ما در تولید محتوا در صنعت گردشگری، چگونگی برگزاری اکسپو دبی است. کشور امارات در سال 1971 تأسیس شد و امروز با برگزاری رویداد بزرگ  جهانی اکسپو 50 سالگی خود را جشن گرفته است. این کشور بدون داشتن سابقه تمدنی بالا در واقع توانسته با تولید محتوا به  جایگاهی برسد که امروز در اکسپو تا 97 سال آینده خود را نیز برنامه‌ریزی کرده است. در حقیقت باید گفت امارات امروز اکسپو را در قالب محتوا به نمایش درآورده است به گونه‌ای که باید گفت  این نمایشگاه تنها ابزاری برای تولید محتوا نیست بلکه تجلی محتوا برای گردشگری در امارات  است.

صاحب امتیاز نشریه گیلگمش بیان کرد: این کشور با تعریف 3 تم تحرک، فرصت و پایداری ،برای هرکدام غرفه و سازه‌ای را تدارک دیده است و در هرکدام از غرفه‌ها نیز عروسک‌ها و  نمادهایی را تعبیه کرده که هریک  روایتگری رویدادی از کشور امارات است. برای مثال درختی با نام سلامه را در پاویون خود جانمایی کرده‌اند که در حقیقت نماد درخت قاف که تنها اثر ملی و طبیعی ثبت شده در این کشور است می‌باشد و روایتگر این موضوع است که در روزگاری که اساساً کشوری به نام امارات وجود نداشته است، مردم در گذار و عبور و مرور خود، در زیر سایه این درخت استراحت کرده و از آن استفاده می‌کردند و  شاخه و برگه‌های آن هر کدام قصه‌ای را از آن آدم‌ها را در دل خود جای داده است که معادل آن در داستان‌سرایی کشور ما سوسن چهل چراغ است اما به هیچ عنوان توجه لازم را به این اثر نداشته‌ایم. 

نورآقایی افزود: همچنین در غرفه تحرک امارات نیز می‌توان تولید محتوا را به معنای واقعی خود مشاهده کرد به طوری که در آن به صورت بسیار الهام‌بخش و موشکافانه مسیر صد ساله سیر تاریخی خود را به زیبایی ترسیم کرده‌اند.

 وی با اشاره بر این موضوع که یکی از آثار مهم فرهنگی ایران داستان‌سرایی است، ایران یکی از غرفه‌های خود را با نام هزار و  یک شب و تم شهرزاد به معنای قصه‌گو انتخاب کرده است، اظهار کرد: اما متأسفانه هیچ نمودی از شهرزاد در آنجا مشاهده نمی‌کنیم و صرفاً به نام‌گذاری آن بسنده شده بدون اینکه از مضامین و محتوای آن هیچگونه بهره و استفاده‌ای درست ببریم و خبری از  انتقال درست و دقیق مفهوم تم و شعار اکسپو و همچنین ترسیم مسیر آینده کشور نیست.

این فعال گردشگری خاطرنشان کرد: تولید محتوا امروزه دیگر به هر نوع متن، عکس، ویدئو، پادکست، اینفوگرافیک یا ترکیبی از این موارد اطلاق نمی‌شود بلکه با الهام‌بخش بودن آن گره خورده است و اساساً در کشوری زندگی می‌کنیم که سر منشأ بسیاری از  الهامات و مکاشفات قابل توجه است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تولید محتوا صنعت گردشگری باید گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۵۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی عصر روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت‌) در جمع مدیران و مجریان طرح‌های پتروپالایش کنگان و پتروشیمی سروش، نگین و آلای مهستان، با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام «سال جهش تولید با مشارکت مردم» بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه ما تهیه «برنامه عملیاتی و پیگیری ویژه» برای تحقق شعار سال در صنعت بزرگ پتروشیمی است.

وی با تأکید بر پیگیری رئیس‌جمهور، معاون اول و وزیر نفت بر حمایت از سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی تصریح کرد: خوشبختانه با قوانین و مشوق‌های موجود، بسیاری از مشکلاتی که در روند ساخت طرح‌ها موجود بود، کاهش یافته است و شاهد تسهیل و شتاب‌بخشی اجرای طرح‌های پتروشیمی که امسال و سال آینده عملیاتی می‌شوند، هستیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، بر حمایت قاطع شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ساخت و تکمیل طرح‌های مختلف پتروشیمی تأکید کرد و از مجریان طرح‌های پتروشیمی خواست بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌ها و سازندگان داخلی را در دستور کار قرار دهند.

شاهمیرزایی افزود: همواره به هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی اعلام شده است که در کنار آن‌ها هستیم و نهایت همکاری و کمک در روند ساخت طرح‌ها را بر اساس دستورعمل‌ها و قوانین موجود خواهیم داشت.

وی رویکرد اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را ادامه روند حداکثر بهره‌مندی از توانمندی‌های داخلی در اجرای پروژه‌ها دانست و بیان کرد: فعالیت‌های انجام‌شده از سوی واحدهای مختلف پتروپالایش کنگان می‌تواند الگوی مطلوبی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش باشد.

شایان ذکر است در این نشست مدیران عامل شرکت‌های انتخاب کنگان، پیشگامان سیراف انرژی، ویستا انرژی ارغوان و سپهر کنگان نیز حضور داشتند و گزارشی از روند ساخت طرح‌های خود ارائه کردند.

کد خبر 6098463 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • لزوم حفظ حریم مادی‌ها و انهار در ناژوان
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • دو روی سکه معلم بلاگری/کاهش هوش هیجانی دانش آموزان با تولید محتوا از آن‌ها
  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • فیلم| نظرات جالب تجار خارجی در مورد ایران اکسپو ۲۰۲۴