Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس۲۴، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه امروز (سه شنبه)، در اظهاراتی اعلام کرد که فرانسه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ در تولید «هیدروژن سبز» پیشرو شود و مینی راکتور‌های هسته‌ای بسازد.

مکرون شش ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در گردهمایی کارآفرینان جوان از یک برنامه سرمایه گذاری پنج ساله با هدف حمایت از کارآفرینان در حوزه صنعت و فناوری رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور فرانسه همچنین ضمن رونمایی از برنامه سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد یورویی (۳۵ میلیارد دلار) برای صنعتی شدن مجدد این کشور گفت: «ما باید همزمان در نوآوری و صنعت پیشرفت کنیم.»

مکرون گفت که نقشه راه بلندمدت وی که «فرانسه ۲۰۳۰» نامیده می‌شود، نقشی کلیدی برای احیای استارت آپ‌های کوچک در راستای پیشرفت فرانسه در حوزه صنعت و فناوری ایفا خواهد کرد.

او همچنین با اشاره به کمبود ماسک در زمان شیوع بیماری همه گیر کووید -۱۹، گفت که این همه گیری باعث شد آسیب پذیری کشور ما آشکار شود و نیاز به افزایش قابلیت‌های صنعتی را برجسته کرد.

مکرون همچنین خاطر نشان کرد که اروپا هرگز به اندازه کافی از انرژی تجدیدپذیر برای تولید هیدروژن سبز کافی برخوردار نخواهد بود و نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه یک دارایی اصلی برای تولید هیدروژن سبز هستند.

رئیس جمهور فرانسه  در ادامه اعلام کرد که فرانسه قصد دارد اولین هواپیمای کم کربن و تعداد زیادی از خودرو‌های برقی را تا سال ۲۰۳۰ بسازد.

این ۳۰ میلیارد یورو علاوه بر بودجه بازسازی ۱۰۰ میلیارد یورویی است که سال گذشته برای کمک به فرانسه برای مقابله با همه گیری کرونا اختصاص داده شد که سهم زیادی از آن به ترویج سیاست‌های انرژی سبز اختصاص یافته است.

هیدروژن سبز که نقش مهمی در کربن‌زدایی دارد، یکی از راه‌حل‌های کشورها برای مقابله با تغییرات اقلیمی است.هیدروژن سبز در سراسر جهان در حال رونق گرفتن است و طرفداران آن می‌گویند می‌تواند نقش مهمی در کربن‌زدایی داشته باشد؛ اما بدبینان، ایمنی و عملی بودن آن را زیر سؤال می‌برند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امانوئل مکرون هیدروژن سبز انرژی هسته ای هیدروژن سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۵۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۷ تیم باشگاهی اردبیل در جشنواره مینی والیبال

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان مدرس اظهار کرد: با هدف استعدادیابی و استفاده از ظرفیت های والیبالی استان اردبیل جشنواره مینی والیبال استان در اردبیل برگزارشد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با حضور ۱۷ تیم از باشگاه ها و مدارس خصوصی و هیاتهای والیبال شهرستانها به مدت دو روز در سالن شهید آسمانی برگزارمی شود.

رئیس هیات والیبال استان اردبیل اضافه کرد: مهمترین هدفی که در برگزاری این نوع جشنواره ها دنبال می کنیم توجه به رده های پایه، کشف استعداد برای آینده والیبال استان، ایجاد رقابت و شورو نشاط در بین باشگاه ها و مدارس خصوصی و همچنین هیات های والیبال شهرستان هاست.

مدرس با اشاره به اینگکه جشنواره های ورزشی تضمین آینده استان اردبیل را در رشته های مختلف ورزشی به دنبال دارد، گفت: در آینده ای نزدیک شاهد برگزاری جشنواره مینی والیبال در بخش دختران اردبیل نیز خواهیم بود.

وی افزود: ماحصل این استعدادیابی و این جشنواره ها در حال حاضر حضور ملینا غفرانی در تیم ملی نوجوانان، سیدمحمد موسوی در تیم ملی نوجوانان، محمدرضا شیرافکن در تیم ملی جوانان و کیانوش حیدری در لیگ برتر والیبال کشور است.

کد خبر 6095635

دیگر خبرها

  • هو شدن مشاور ویژه مکرون هنگام انتقاد از حامیان فلسطین
  • حضور ۱۷ تیم باشگاهی اردبیل در جشنواره مینی والیبال
  • مصدومیت ۱۵ نفر در تصادف لیفان و مینی‌بوس در شاهین شهر
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • مراد صحرایی: در دولت سیزدهم مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم / تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • وزیر آموزش‌وپرورش: مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت رقم خورد، اما...
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها