Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@23:20:46 GMT

غلبه بر همه گیری کووید-۱۹ چگونه خواهد بود؟

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۵۲۶۵

غلبه بر همه گیری کووید-۱۹ چگونه خواهد بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

تعداد موارد ابتلای جدید به بیماری کووید-۱۹ همچنان در سراسر جهان بالاست و این درحالیست که تعداد زیادی از افراد حداقل یک دُز از واکسن را دریافت کرده اند. کشورهایی مانند استرالیا و نیوزیلند که به طور کلی سعی در جلوگیری از گسترش بیماری داشتند اکنون چگونگی زندگی با این ویروس را یاد می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشه جهان یک تخته شطرنجی از محدودیت های مختلف، سیاست های مرزی و آمار مبتلایان است. آمار روزانه موارد ابتلا و فوت ناشی از کووید-۱۹ در جهان در حدود آمار یک سال قبل است.

"جرمی فرار" از متخصصان برجسته بیماریهای عفونی در انگلیس در پاسخ به این پرسش که پایان همه گیری به چه شکل خواهد بود، گفته است که مشابه با وضعیت دانمارک خواهد بود. دولت دانمارک به دلیل میزان بالای واکسیناسیون (۷۶ درصد از کل جمعیت و ۸۷ درصد از جمعیت افراد بالای ۱۲ سال) تمام محدودیت ها را برداشته است. ویروس هنوز در این کشور در حال گسترش است و به طور متوسط ​​روزانه یک تا دو نفر در دانمارک فوت می کنند. اما موارد ابتلا به نوع شدید بیماری به نسبت پایین است.

وی گفت: فکر می کنم ویروس برای همیشه باقی خواهد ماند. نمی توانیم موارد فوتی را به صفر برسانیم. اما با واکسیناسیون جهانی، ایمنی طبیعی و آزمایش و درمان بهتر و همچنین دسترسی به واکسن های تقویت کننده و واکسن های نسل دوم، برخی کشورها می توانند به نقطه ای برسند که خطر محدود شود.

هرچند به گفته این متخصص بیماریهای عفونی، ایالات متحده با نرخ واکسیناسیون پایین و میزان مهاجرت زیاد، دوره سخت تری را در پیش خواهد داشت. همچنین می توان به کشورهایی مانند هند اشاره کرد که تقریبا نیمی از جمعیت دُز نخست واکسن را دریافت کرده اما هنوز ۷۰۰ میلیون نفر مانده تا تزریق دُز نخست تکمیل شود. در کشورهایی همچون افغانستان و جمهوری کنگو نیز تعداد افرادی که دُز اول واکسن را دریافت کرده اند بسیار پایین است.

به گزارش ایسنا به نقل از ایگاه خبری آکسیوس، از سوی دیگر در استرالیا، نیوزیلند و برخی از کشورهای جنوب شرقی آسیا که هرگز با شیوع گسترده بیماری مواجه نبوده اند خروج از شرایط همه گیری مشکل است زیرا از ایمنی طبیعی کمی برخوردارند و بنابراین، تنها راه خروج آنها واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۵۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار فاجعه بار: کاش ستاره بارسا برنمی‌گشت!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی و چهارم لالیگا روبروی خیرونا به میدان رفت و با نتیجه باورنکردنی و عجیب 2-4 شکست خورد تا قهرمانی رئال مادرید در مسابقات این فصل مسجل شده باشد.

چهار گلی که بارسلونا در این بازی دریافت کرد باعث شد که تعداد گل‌هایی که این تیم در چهار دیدار اخیرش از حریفان خورده به ۱۳ گل برسد که آمار بسیار ناامید کننده و ضعیفی برای این تیم و خط دفاعی و دروازه‌بان آنها به حساب می‌آید.

تراشتگن در این فصل به دلیل مصدومیتی که در اردوی تیم ملی آلمان گریبانگیرش شد چند ماهی از میادین دور بود و هواداران بارسا امیدوار بودند که بازگشتش به ترکیب این تیم بتواند به آنها در کسب نتایج بهتر کمک کند اما شرایط به شکل دیگری پیش رفته است.

بسیاری از هواداران این تیم و همچنین کارشناسان پس از بازی شب گذشته انتقادهایی را از این ستاره آلمانی مطرح کردند. این در حالی است که عملکرد و مدافعان بسیاری هم دارد و تعداد زیادی معتقد هستند که حضور او باعث شد که دروازه بارسا بیشتر از چهار بار باز نشود و در واقع اشتباهات تیمی و خط دفاعی بارسا بود که باعث شد آنها شکست سنگینی را تجربه کنند.

دیگر خبرها

  • آمار می‌گوید: پرسپولیس «تخت گاز» به دنبال پایین کشیدن استقلال
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • آمار پلیس فتا از جرایم غیراخلاقی در اینستاگرام
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • آمار فاجعه بار: کاش ستاره بارسا برنمی‌گشت!
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • آخرین آمار از تعداد دامنه‌های فارسی ثبت در کشور