Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی گلستان در حاشیه آغاز به کار این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در این نمایشگاه های کشاورزی تولیدکنندگان ۹ استان گلستان، تهران، مازندران، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، سمنان، فارس و یزد شر کت دارند.

مهرداد یزدی اظهارداشت : ۴۵ تولیدکننده بخش های مختلف کشاورزی انواع تولیدات خود را در زمینه های نهاده ها، شیلاتی و ماهیان خاویاری، زنجیزه های تولید صنایع غذایی، ماشین آلات مرغداری، دامپروری، تجهیزات گلخانه ای و خورام دام و طیور به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدی ایجاد فرصت برای برقراری ارتباط و شناسایی شرکت های توانمند داخلی، آشنایی با آخرین دستاوردها و فناوری های تخصصی، معرفی پیشرفت و توسعه فعالیت های اقتصادی، ارزیابی نحوه افزایش توان صنعت دام و طیور، ایجاد فرصت سرمایه گذاری در جهت پیشبرد فعالیت های مربوطه و شناخت توانایی های علمی و پژوهشی و صنعتی کشور و تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنایع  و مراکز علمی- پژوهشی، ایجاد فرصت های شغلی را از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاهای بین المللی گلستان یادآور شد: این رویداد نمایشگاهی از ۲۰ تا ۲۳ ماه مهر در محل نمایشگاها بین المللی گلستان واقع در مسیر گرگان - آق قلا، هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ شب میزبان بهره برداران، دانش آموخته ها و متخصصان و کارشناسان کشاورزی است.

این رویداد نمایشگاهی در گلستان با رویکرد "کشاورزی سالم، نوآوری تولید و رونق تولید" برپا  شد.

مطابق گزارش سازمان جهاد کشاورزی گلستان مقدار تولیدات زراعی، باغی، دامی و شیلات استان در سال زراعی قبل پنج میلیون و ۴۰۳ هزار تن بود که از این تولیدات چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن زراعی، حدود ۷۰۰ هزار تن دامی، ۳۴۰ هزار تن باغی، ۲۴۰ هزار تن جنگل و مرتع و بقیه در حوزه صید و ماهیان پرورشی تشکیل می دهد.

همچنین بر اساس آمار سازمان جهادکشاورزی گلستان، این استان در تولید ۱۶ محصول راهبردی کشور شامل دانه های روغنی کلزا ، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک(برنج)، پیله تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را دارد که مبین نقش و اهمیت کشاورزی منطقه در توسعه و خودکفایی کشور است.
استان گلستان واقع در شمال کشور با داشتن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا و وسعتی افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع علاوه بر ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی، ظرفیت هایی همچون ۳۳ هزار هکتار باغ، ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار عرصه جنگلی، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، ۱۲۰ کیلومتر اراضی ساحلی، بیش از سه میلیون واحد دامی و برخوردار از بیش یک هزار واحد مرغداری و ۳۶۱ واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت اسمی فرآوری سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول کشاورزی دارد.
اقتصاد اصلی استان گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت برپایه کشاورزی و دامپروری استوار است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان کشت گلخانه ای گرگان کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان کشت گلخانه ای وزارت جهاد کشاورزی استان گلستان کشت گلخانه ای گرگان کشاورزی استان گلستان هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۵۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمد برزعلی افزود: پیش بینی می‌شود امسال در بیش از یک میلیون تُن گندم و ۱۱۰ هزار تُن کلزا و یکصد هزار تُن جو در استان برداشت شود.

علی اکبر مهقانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان نیز از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

مریم برزنونی رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهادکشاورزی گلستان هم با بیان اینکه سه هزار کمباین آماده برداشت محصولات کشاورزی در استان است، خاطرنشان کرد: پیش بینی سوخت کمباین‌ها از هم اکنون انجام شود.

وی تاکید کرد: حمل محصولات در ماشین‌های بدون کاور ممنوع است.

دیگر خبرها

  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس+عکس
  • گشایش نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • جهش همزمان تولید و فروش شرکت نفت ایرانول در سال جدید