Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@12:52:16 GMT

معرفی بهترین برنج های ایرانی

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۵۳۷۸

معرفی بهترین برنج های ایرانی

ما قصد داریم بهترین برنج های ایرانی و دو نوع از برنج ها را به شما معرفی کنیم و در انتها راه خرید آسان این برنج ها را با شما در میان بگذاریم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

به گزارش برنا، به جرات می توان گفت برنج ایرانی بهترین برج در جهان است و این برای ما ایرانی ها یک نعمت الهی است که باید قدردان آن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنج ایرانی بسیار خوش پخت وخوش عطر است و بعد از گندم بیشترین سهم را در سبد غذایی ما ایرانی ها دارد. برنج ایرانی محصولی است که به عنوان باکیفیت ترین برنج بهداشتی دنیا شناخته می شود. برنج هایی مثل برنج هاشمی فاقد آفت بوده و به عنوان برنج ارگانیک در دنیا شناخته شده هستند. این نوع برنج ها طبیعی تر و سالم تر نسبت به سایر برنج های خارجی هستند به خاطر همین قیمت بالاتری نیز دارند ما قصد داریم دو نوع از برنج ها را به شما معرفی کنیم و در انتها راه خرید آسان این برنج ها را با شما در میان بگذاریم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

برنج دودی هاشمی، خوش عطر و بی نظیر

برخی فکر میکنند برنج های دودی نوعی از برنج هستند که به صورت جداگانه کشت میشوند. اما برنج های دودی همان برنج های عطری کشت شده توسط کشاورزان است که طی مراحل تولید به برنج دودی تبدیل میشوند. برنج دودی برنجی است که در اتاقک های پر از دور ، دوداندود می شود و عطر و طعم دود درخت را به خود می گیرد. دودی کردن برنج باعث ضد عفونی کردن و در نتیجه افزایش ماندگاری برنج نیز می شود. از جمله ویژگی های برنج دودی هاشمی می توان عطری و طعم عالی، قد کشیدن برنج بعد از پخت و ماندگاری بعد از پخت فوق العاده را اشاره کرد. طرز پخت برنج دودی هیچ تفاوتی با برنج معمولی ندارد. برنج دودی را بیشتر به صورت آبکش پخت می کنند. آبکشی برنج باعث می شود بخشی از بوی دود گرفته شود. این برنج ایرانی درجه یک تا ساعتها پس از پخت خوش خوراک و نرم باقی می‌ماند. در استان گیلان علاوه بر برنج دودی انواع ماهی را نیز دودی می کنند.

خرید برنج دودی هاشمی

فروشگاه برنج پارس عرضه کننده انواع برنج ایرانی و خارجی آماده است به صورت نقد و اقساط محصولات خود را برای مشتریان گرامی عرضه بنماید. عرضه این برنج به صورت کلی و جزئی هم به صورت نقد و هم به صورت اقساط امکان پذیر است. برای خرید می توانید به وبسایت برنج پارس مراجعه کنید و از شرایط خرید اقساطی مطلع شوید و یا به صورت آنلاین برنج مورد نظر خود را خریداری و در اسرع وقت درب منزل خود دریافت کنید.

برنج کهنه هاشمی، کهنه تر و خوش پخت تر

بعضی چیزها مثل سیر ترشی یا قالی کرمان اگه نو نباشند ارزش بیشتری دارند. برنج هم یکی از همین نوع کالا هاست که اگر کهنه باشد ارزش بیشتری نسبت به برنج تازه دارد. دلیل اینکه برنج کهنه هاشمی ارزش بیشتری نسبت به برنج تازه دارد این است که برنج تازه، هنوز رطوبت در دانه های خود دارد و باید 4 تا 6 ماه از برداشت بگذرد تا برنج به کیفیت مورد نظر برسد. مراحل کهنه شدن برنج بعد از برداشت برنج شروع میشود و کهنه شدن آن بستگی به دما، زمان و شرایط بستگی دارد. این تغییرات شامل ویژگی های جذب آب، طعم، رنگ میباشد. همچنین پروتئین، نشاسته و لیپید ها از ترکیبات مهم دانه های برنج هستند که بسیار تاثیر گذار بر کیفیت برنج و خوب قد کشیدن دانه میباشند. برنج کهنه بر خلاف برنج نو یا تازه از آمیلوز کمی برخوردار است. آمیلوز همان ماده ای است که موجب شفته شدن برنج می شود. برنج کهنه هاشمی در هنگام پخت به آب بیشتری با توجه به این که رطوب ندارد، نیاز دارد و باید در شرایط خوبی نگهداری شود تا کیفیت خود را حفظ کند.

در نگهداری برنج باید به موارد زیر توجه کرد:

دور بودن از رطوبت

عبور جریان هوا

ایجاد فاصله بین کیسه های برنج

مکان سرد و خشک

عبور جریان هوا

اما یکی از مشکلات برنج کهنه از بین رفتن آن به دلیل نگهداری غیر اصولی است. این برنج را نباید در کنار مواد بو دار یا در زیر آفتاب قرار داد و باید اصول نگهداری از آن را رعایت کرد. اما اگر به هر دلیلی این اتفاق برای برنج شما افتاد  می توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

به هنگام پخت کمی به آب گلاب اضافه کنید پهن کردن برنج در سایه اضافه کردن مقداری آبلیمو به برنج در هنگام پخت

فرق بین برنج کهنه و تازه را از کجا بفهمیم؟

همان طور که گفتیم برنج کهنه از پخت بهتری نسبت به برنج تازه برخوردار است اما عطر و طعم کمتری نسبت به برنج تازه دارد. اما با روش های نگهداری اصولی می توان تا حدودی کیفیت اولیه آن را حفظ کرد. راه های تشخیص برنج کهنه از نوع کمی سخت است و باید توسط کارشناس حرفه ای این کار انجام  بگیرد. اما خب تا حدودی هم می توانیم خودمان هم این موضوع را تشخیص دهیم. راه های تشخیص این برنج ها از هم به شرح زیر است:

برنج کهنه از عطر کمتری نسبت به برنج تازه برخوردار است رنگ برنج کهنه کمی تیره تر نسبت به برنج تازه است برنج کهنه به هیچ وجه شفته نمی شود مگر اینکه برنج بی کیفیت باشد

حال انتخاب با خودتان است که از برنج کهنه استفاده کنید یا برنج تازه. برنج تازه قیمت کمتر و عطر و بوی بیشتری دارد و اگر به اندازه کافی در پخت برنج استاد هستید می توانید از این برنج استفاده کنید و بدون شفته شدن آن را بپزید. اما اگر هنوز مانده تا حرفه ای شوید بهتر است از برنج کهنه استفاده کنید. شما می توانید مقالات زیادی را در وبسایت برنج پارس برای پخت انواع برنج بررسی کنید.

خرید برنج کهنه هاشمی

برنج کهنه هاشمی هم اکنون در وبسایت برنج پارس قابل سفارش است! شما می توانید این برنج را به صورت اقساطی هم به صورت عمده و هم به صورت خرده به طور اقساطی خریداری کنید. اطلاعات بیشتر در مورد خرید اقساطی برنج از فروشگاه برنج پارس در وب سیات موجود می باشد و شما می توانید با مراجعه به آن از شرایط خرید مطلع شوید. هدف مجموعه برنج پارس فراهم کردن امکان خرید برای تمام مشتریان گرامی می باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنج ایرانی بهترین برنج های ایرانی بهترین برنج ایرانی برنج دودی برنج پارس برنج کهنه برنج کهنه برنج ایرانی هم به صورت برنج ها برنج دودی برنج پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت

آفتاب‌‌نیوز :

ترخون دارای سابقه طولانی در استفاده به عنوان ادویه و در طب سنتی هندوستان برای درمان دیابت استفاده شده است.

قسمت مورد استفاده: برگ ترکیبات: ترکیبات موجود در این گیاه شامل کومارین ها، فلاونوئیدها، اسید‌های چرب، متیل اوژنول و استرگول هستند.

متابولیت‌های ثانویه فعال اسانس های، کومارین ها، فلاونوئید‌ها و اسید‌های فنول کربنیک هستند.

مطالعات آزمایشگاهی: مطالعات آزمایشگاهی، اثرات بالقوه ضد التهابی، محافظت کننده کبدی و کاهنده خون را نشان می‌دهد.

مطالعات بالینی: یک کارآزمایی بالینی عصاره ترخون ۱۰۰۰ میلی گرم دو بار در روز (۲۰۰۰ میلی گرم)؛ سطح گلوکز، انسولین، لیپوپروتئین، کراتینین، اسید اوریک و آنزیم ترانس آمیناز خون را کاهش داد.

میزان مصرف: نوع خشک آن تا ۲ قاشق غذا خوری و تازه آن در حد مصرف غذایی طریقه مصرف:به صورت سبزی تازه و خشک مصرف می‌شود که نوع تازه‌ی آن را در حد مصرف غذایی استفاده می‌کنند. ولی نوع خشک آن به صورت دم کرده و تا ۲ قاشق غذاخوری و ۳ بار در روز بلا مانع است.

علیرغم نگرانی در مورد اثرات سمی دو عنصر اصلی آن estragole و methyyleugenol هیچ سمیت حاد یا فعالیت‌های موتاژنیک در دوز‌های مربوط به مصرف انسان گزارش نشده است. عصاره آبی ترخون شامل مقدار بسیار کم estragole و methyyleugenol است و بنابراین خطر بسیار محدود دارد.

عوارض و تداخلات دارویی: به صورت خشک عوارض جانبی ندارد، ولی به صورت تازه در اسانس آن دو ترکیب سمی نام متیل اوژنول واسترگول وجود دارد که در صورت مصرف بیش از حد (اضافه از حد مواد غذایی) می‌تواند عوارض ایجاد کند.

مصرف در حاملگی و شیردهی: گزارشی از عوارض جانبی به صورت مواد غذایی گزارش نشده است. ولی به عنوان داروی گیاهی ایمنی آن هنوز تایید نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • شمارش معکوس معرفی بهترین فوتبالیست جهان!
  • ماهی دودی
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است