Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، در هفته نیروی انتظامی از هوشمندسازی خودروی پلیس راهور که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط یک شرکت دانش‌بنیان اجرایی شده است، رونمایی شد.

«امکان پایش پیوسته و از راه دور تخلفات سیار و وقایعی که دوربین‌های ثابت در ثبت آنها با مشکل روبرو هستند» یکی از مزایای اجرای این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ثبت تخلفات با دقت بالا در کمترین زمان و با کمترین تعامل کاربر پلیس»، «افزایش ایمنی تردد خودروها» و «ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی به‌روز خودروها» نیز دیگر مزیت‌هایی است که اجرای این طرح به دنبال دارد.

به کمک این پروژه نقشه آنلاین رفتار رانندگان در تمام محورها و معابر،استفاده از بوردهای هوشمند نهفته، حذف سیستم‌های محاسبه‌گر و امکان سرعت سنجی با دوربین متحرک در کشور فراهم می‌شود.

این طرح با هدف «هوشمندسازی اعمال تخلفات و کنترل آن توسط خودروی پلیس جزیره با استفاده از ترکیب تصاویر دوربین‌های پلاک خوان نصب شده بر روی خودروی پلیس و تصاویر دوربین های پهپادی» اجرایی می شود.

«ارسال خودکار اطلاعات تایید شده به سرور»، «تشخیص پلاک و پلاک‌خوانی»، «تعریف سطوح دسترسی کاربری»، «تعریف دوربین توسط کاربر»، «مشاهده همزمان تا ۴ دوربین در واسط کاربری»، «قابلیت ره‌گیری خودکار پلاک»، «ثبت موقعیت جغرافیایی و آدرس محل تخلف» و غیره از جمله قابلیت‌های این طرح است

کد خبر 5326007 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پلیس شرکت دانش بنیان پلیس راهور هوشمندسازی حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان فیس بوک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پارک فناوری پردیس گوگل همراه اول فناوری فضایی جایزه مصطفی ص خودروی برقی اینستاگرام سند صیانت از کودکان در فضای مجازی اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۵۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد

سرهنگ منوچهر جوانمرد گفت: به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی و برخورد با تخلفات صنوف، گشت تلفیقی ماموران پلیس امنیت عمومی، بازرسان اتحادیه صنوف و صنعت، معدن و تجارت از ۴۲ واحد صنفی در نقاط مختلف این شهرستان بازدید کردند.

او می‌گوید: در این زمینه ۱۵ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت ضوابط، نداشتن پروانه کسب و همچنین گرانفروشی مهروموم و نیز برای ۲۷ واحد دیگر به علت نداشتن ضوابط لازم، برگ اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ماهشهر ضمن تاکید بر ادامه طرح‌های نظارت بر اماکن و صنوف مختلف و قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس در اجرای این گونه طرح‌ها، از مردم خواست، در صورت مشاهده و یا برخورد با تخلفات صنفی، موضوع را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل