Web Analytics Made Easy - Statcounter

آموزشیاران نهضت سوادآموزی که در آزمون داخلی اول مرداد ۱۴۰۰ پذیرفته نشدند، در صورت نیاز به خدمات آنها می‌توانند به صورت حق‌التدریس آزاد در سال تحصیلی جاری فعالیت کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ آموزش و پرورش اعلام کرده است: باتوجه به اصلاح ماده (6) مصوبه مورخ 1399/07/05 هیئت وزیران، استمرار اشتغال به کار مشمولین بندهای 8/1 و 9/1 شیوه نامه مزبور که در آزمون  داخلی مورخ 1400/05/01 نمره قبولی را کسب نکرده‌اند، در صورت نیاز به خدمات افراد مورد نظر، استمرار خدمت آنها به صورت حق‌التدریس آزاد در سال تحصیلی 1401-1400 بلامانع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منظور از مشولین بندهای 8/1 و 9/1، آموزشیاران نهضت سوادآموزی: فردی که با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و اداری با مجوز گزینش، گواهی آموزش تدریس بدو خدمت و شناسه تدریس در نهضت سوادآموزی از سال 1379 تا قبل از سال 1392 با نهضت سوادآموزی همکاری داشته و حق‌الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت نموده همکاری آنان هم‌اکنون ادامه دارد.

 آموزش‌دهنده مستمر (دو نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی: آموزش‌دهندگانی که از سال 1379 تا قبل از سال 1392 حداقل دو دوره به صورت مستقیم با نهضت سوادآموزی همکاری مستمر داشته و در هر دوره حداقل دو نفر سوادآموز را تحت پوشش قرار داده و حق‌الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت نموده و همکاری آنان هم‌اکنون ادامه دارد.

همچنین در بخشنامه دیگری درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی ـ‌ آزمایشی، رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری بدین شکل ابلاغ شده است:

به موجب تبصره 2 ماده 46 قانون مدیریت خدمات کشوری، کارمندان پیمانی درصورت شرکت در آزمون و احراز صلاحیت‌های موضوع ماده 42 قانون مذکور برای استخدام رسمی در مشاغل حاکمیتی پذیرفته می‌شوند و بر مبنای ماده 46 قانون مدیریت خدمات کشوری کسانی که شرایط ورود به استخدام رسمی را کسب می‌کنند قبل از ورود به خدمت رسمی یک دوره آزمایشی را که مدت آن سه سال است طی خواهند کرد و در صورت احراز شرایط مقرر در این ماده که شامل حصول اطمینان از لیاقت علمی، اعتقادی و اخلاقی، کاردانی و علاقه به کار، خلاقیت و نوآوری، روحیه خدمت به مردم و رعایت نظم انضباط اداری از طریق کسب امتیاز لازم با تشخیص کمیته تخصصی تعیین صلاحیت کارمندان رسمی، طی دوره‌های آموزشی و کسب امتیاز لازم و تایید گزینش است از بدو خدمت جزء کارمندان رسمی منظور خواهند شد.

نظر به اینکه شرایط مقرر برای تبدیل وضعیت کارمندان پیمانی به رسمی آزمایشی در مواد 42 و 46 قانون مدیریت خدمات کشوری مشخص شده و اضافه کردن شرط عدم محکومیت کارمند به هر یک از مجازات‌های موضوع بندهای "ه"، "و" و "ز" ماده 9 قانون رسیدگی به تخلفات اداری در طول دوره پیمانی به شرایط فوق‌الذکر که بر مبنای ماده 3 دستورالعمل موضوع ماده 5 آیین نامه اجرایی ماده 46 قانون مدیریت خدمات کشوری صورت گرفته در حکم قانون گذاری بوده و خارج از حدود اختیارات شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی است، لذا ماده سه دستورالعمل ابطال می‌شود.

فرصت معلم شدن برای سه گروه از معلولان فراهم شدچالش‌های رتبه‌بندی معلمان/ افزایش حقوق یا افزایش مسئولیت و اختیار؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آزمون استخدامی نهضت سواد آموزی معلمان حق التدریس آزمون استخدامی نهضت سواد آموزی معلمان حق التدریس 46 قانون مدیریت خدمات کشوری نهضت سوادآموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: نارضایتی معلمان از نحوه افزایش حقوق در رتبه‌بندی

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228269 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • گلایه شهروندان از اختلال در سامانه آموزش و پرورش
  • اعلام زمان و مکان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری در فارس
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز/پایان «ارزیابی تکمیلی»؛ آخر اردیبهشت‌
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز
  • زمان جذب و استخدام پذیرفته‌شدگان نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری