Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- با حضور وزیر تعاون، 1400 واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول در کشور تحویل و اعلام شد: مسکن، نیمی از هزینه‌های خانوار‌ها را می‌بلعد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الله عبدالملکی در این آئین، با تاکید بر این که افراد دارای معلولیت، حق و حقوقی دارند تا به صورت عادی، زندگی و کار و تلاش کنند، تصریح کرد: دولت قرار است سامانه‌ای را به همین منظور ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به واگذاری 1400 واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول در سراسر کشور تاکید کرد: بر اساس آمار بهزیستی، 10 هزار خانواده دارای دو معلول دیگر در صف انتظار قرار دارند که برای احقاق حق این عزیزان نیز باید برنامه ریزی و تلاش کنیم.
عبدالملکی ابراز امیدواری کرد؛ سایر واحد‌ها تا آخر امسال یا سال آینده آماده شود.
وی تاکید کرد: نداشتن مسکن، برای خانواده‌های دارای دو معلول، معضل بزرگی است و باید برای 10 هزار خانواده باقی مانده نیز تفاهم نامه‌هایی امضا شود تا دغدغه مسکن نداشته باشند.
حجت‌الله عبدالملکی در این مراسم با اشاره به الگوی اقتصادی دین اسلام گفت: تهیه مسکن برای جامعه اسلامی بسیار پر اهمیت است؛ استفاده از بیت‌المال برای مسکن تنها بخشی بوده که پیامبر بر آن تاکید داشته، چرا که مسکن یکی از نیاز‌های اولیه و اصلی برای مردم به ویژه نیازمندان و محرومان است.
وی تاکید کرد: مسکن حق هر فرد و خانواده ایرانی، مضمون مبنایی اصل 31 قانون اساسی جمهوری اسلامی است، در رتبه‌بندی تامین این نیاز، محرومان و افراد دارای معلولیت در اولویت هستند و حاکمیت وظیفه دارد از بیت المال برای کسانی که مسکن ندارند و در تهیه آن ناتوان هستند هزینه کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: متاسفانه با شرایط کنونی، هزینه‌های مسکن 30 تا 60 درصد هزینه‌های خانواده‌ها را می‌بلعد که حتی از توان افراد عادی و قشر کارمند نیز خارج است، اما با تهیه مسکن می‌توان نیمی از هزینه‌های اقتصادی خانواده‌ها را رفع کنیم.
وی در پایان تصریح کرد: نهاد‌های انقلاب اسلامی در طول 43 سال گذشته یکی از بازو‌های حرکت در این بخش بودند که هم اکنون نیز به حرکت نوآورانه و جهادی آنان نیاز داریم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین مسکن برای نیازمندان را از وظایف حاکمیت خواند.
حجت عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مراسم تحویل 1400 مسکن به خانواده‌های دو معلول و بیشتر گفت: تنها جایی که حضرت محمد (ص) از بیت المال، مستقیم دستور برداشت داده برای تامین مسکن بوده است و این نشان می‌دهد در جامعه اسلامی حوزه مسکن خیلی مهم است.
وی با اشاره به الگوی اقتصادی پیامبر خاتم (ص)، افزود: وظیفه حاکمیت است برای هموطنانی که نمی‌توانند، مسکن تامین کند و در این بین گروه‌های ضعیف‌تر همچون معلولان باید در اولویت تامین مسکن باشند.
عبدالملکی مدل ساخت این 1400 واحد مسکونی را مدلی خوب و در تراز جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: این واحد‌ها با همکاری چند دستگاه از جمله بنیاد برکت، بنیاد مسکن، بهزیستی و خیرین ساخته شد.
وی افزود: در این نوع همکاری ساخت مسکن برای معلولان، یکی زمین و دیگری تسهیلات می‌دهد و دیگری می‌سازد، که مدلی مناسب است و باید در این مسیر از خیرین تشکر ویژه داشت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از 10 هزار خانواده دارای دو معلول در صف دریافت مسکن هستند، گفت: مقدمات تامین مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول فراهم شده و امیدواریم بزودی این جشن را بگیریم که هیچ خانواده‌ای در ایران با دو معلول نباشد که خانه ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مسکن دولت نیازمندان خانواده های دارای دو معلول کار و رفاه اجتماعی خانواده ها تامین مسکن وزیر تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۵۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان

 مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به استان کردستان به همراه مدیران کل کار و فنی‌وحرفه‌ای این استان با خانواده شهید اقبال وطن‌خواه دیدار کرد.

 وی در این دیدار ضمن آرزوی علو درجات برای این شهید گرانقدر، از صبر و شکیبایی خانواده‌های معظم شهدا تشکر و قدردانی کرد و گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و خانواده‌های آنان تکلیف و وظیفه دینی است.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی کردستان نیز در این دیدار خانواده‌های شهدا را مظهر ایثار و فداکاری خواند و خاطرنشان کرد: ایران اسلامی بواسطه فداکاری و از خود گذشتگی شهدا و رشادت‌های جانبازان و ایثارگران از گزند دشمنان در امان مانده و امروز وظیفه ماست که قدردان رشادت‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان کشور باشیم.

شهید اقبال وطن‌خواه فروردین ماه ۱۳۶۳، برای جمع‌آوری آرا مردم به روستای یعقوب‌آباد بانه اعزام شده بود که در کمین گروهک‌های ضدانقلاب افتاد و به شهادت رسید.

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حضور در چند برنامه از جمله شرکت در همایش سراسری مدیران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سنندج، جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحد‌های نمونه کارگری و مراسم روز جهانی کارگر به استان کردستان سفر کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پیام مشخص از بازار مسکن؛ جمعیت خانه‌ندار‌ها چه می‌گوید؟
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • جمعیت خانه‌ندار‌ها
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است