Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "عاجل"؛ اکسیژن سنج‌های پزشکی، درصد اشباع خون با اکسیژن را از طریق سنسور نور، بدون نیاز به طب سوزنی، اندازه گیری می‌کند.

بهتر است از دستگاه‌های الکترونیکی پزشکی برای اندازه گیری درصد اکسیژن در خون و پیروی از دستورالعمل‌های زیر استفاده شود:

- برای اطلاع از روش صحیح استفاده از دستگاه و زمان‌های مورد نیاز برای اندازه گیری اکسیژن خون، با پزشک معالج مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

- از دستگاه با سایر دستگاه‌هایی که در دستورالعمل استفاده توضیح داده نشده و توصیه نمی‌شود استفاده نکنید و از لوازم جانبی مشخص و توصیه شده توسط سازنده دستگاه استفاده کنید.

- برای حصول نتیجه بهتر، فرد باید آرام باشد و در موقعیت راحتی قرار بگیرد و کف دست پایین‌تر از سطح قلب باشد.

- این دستگاه برای افرادی که سیگار می‌کشند، قرائتی بالاتر از درصد واقعی اشباع اکسیژن خون را نشان می‌دهد، بنابراین افراد سیگاری باید با پزشک خود تماس بگیرند تا از روش صحیح خواندن نتایج دستگاه مطلع شوند.

- کلید روشن / خاموش را برای راه اندازی دستگاه فشار دهید، اما برخی از دستگاه‌ها وقتی انگشت در موقعیت خواندن (حساس) قرار می‌گیرد به طور خودکار کار می‌کنند.

- کاوشگر را با دقت قرار دهید و مطمئن شوید که به راحتی تنظیم می‌شود بدون اینکه بیش از حد پهن یا باریک باشد، یا انگشت خود را در موقعیت اکسیمتر قرار دهید در حالی که موقعیت خود را حفظ می‌کنید.

- واحد اصلی و لوازم جانبی آن باید بررسی شود و قبل از استفاده، تعمیر و نگهداری منظم دستگاه باید به صورت دوره‌ای انجام شود.

- برخی از دستگاه‌ها ممکن است قرائت‌های نادرست داشته باشند، هنگامی که نتایج نامعتبر مشاهده شد، قرائت معاینه باید از مکان دیگری انجام شود و در صورت شک در نتایج، باید با ارائه دهنده خدمات بهداشتی مشورت شود.

نکاتی برای قبل از خرید دستگاه اکسیژن سنج خون

 قبل از خرید اکسیژن سنج خون، نکات و دستورالعمل‌های زیر باید رعایت شود:

- در مورد نوع دستگاه مناسب برای بیماری، با پزشک یا پزشک متخصص صالح مشورت کنید.

- اطمینان حاصل کنید که دستگاه دارای مجوز بازاریابی از سازمان غذا و دارو از طریق درگاه الکترونیکی آن است.

- اطمینان حاصل کنید که دستگاه دارای ضمانت و خدمات پس از فروش مانند تعمیر و نگهداری است.

- اطمینان حاصل کنید که راهنمای کاربر به زبان شما وجود دارد تا نحوه استفاده و مراقبت از دستگاه را بدانید.

بیشتر بخوانید

سریع‌ترین درمان‌ها برای فشار خون بالا علائم هشداردهنده درگیری ریه در کرونا!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اکسیژن خون اندازه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۵۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، سازمان علوم آیرواسپیس و فناوری چین(CASC) برنامه موشک لانگ مارچ را مدیریت می کند. CASC اعلام کرده موشک ها با پایان یافتن این مجموعه تست، آماده آزمایش پرواز خواهند بود. این سازمان همچنین به خبرنگاران اعلام کرد ۴ موتور سوخت اکسیژن مایع کروسین موازی در تست انجام شده روز یک شنبه در کل ۵۰۰ تن پیش رانش تولید کردند.

این آزمایش ها در مرکز تست تانگ چوان واقع در شمال غربی ایالت شانشی انجام شده است.

طبق بیانیه CASC این نخستین تست احتراق موازی ۴ موتور بزرگ سوخت اکسیژن مایع کروسین است و موفقیت آمیز بودن آن گام مهمی در برنامه فضایی کشور به شمار می رود.

لی بین معاون مدیر CASC در این باره گفت: تست به طور کامل قابلیت فعالیت و اعتبار موتورها را به طور جداگانه تایید کرد. موتورها اکنون آماده انتقال به مرحله بعدی تست ها هستند.

طبق گزارش CCTV چین ۴ موتور YF 100با فناوری چرخش پمپ عقب طراحی شده اند. این امر در مقایسه با طراحی چرخشی پمپ جلو که به طور معمول به کار می رود، به کاهش اندازه و وزن ساختار موتور منجر می شود.

این جدیدترین نسخه از موتور YF100 با موتور سوخت اکسیژن مایع کروسین است.

کد خبر 6093351 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • فرم و شکل در مجسمه‌های شهری
  • قدرتمندترین موتور فضایی چین ۵۰۰ تن پیشرانش تولید کرد
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • «قلیان اکسیژن» عوارض نامشخصی دارد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌سوزی در لنج صیادی چابهار
  • آیا همه خون‌ها قرمز هستند؟
  • عوارض نامشخص قلیان اکسیژن
  • ساخت تراشه‌ای با قابلیت اندازه‌گیری ویتامین C و D