Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین کردستان،حجت الاسلام سیدحسین حسینی  در نشست تخصصی و توجیهی قوانین و مقررات مربوط به شوراهای اسلامی شهر اظهار داشت:  شهردار و شورای شهر باید وظایف خود را به درستی شناسایی کرده و با تدوین یک برنامه ریزی اصولی و دقیق و ترسیم چشم انداز مورد نظر بر پایه علم و با استفاده از منابع مالی شفاف و پایدار در جهت پیشبرد امور شهر اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس کل دادگستری کردستان یادآور شد: تعامل درون سازمانی و برون سازمانی مدیریت شهری را ضروری دانست و اظهار داشت : تعامل ضابطه مند و در حدود قانون مدیریت شهری با ارکان حاکمیتی در استان اعم از دستگاه اجرایی و دستگاه قضایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نقش موثری در حل مشکلات شهری خواهد داشت.
حجت الاسلام حسینی افزود : وظیفه شورای اسلامی شهر سیاستگذاری و نظارت است و وظیفه شهرداری اجرای این امور است و نباید در کار همدیگر دخالت کنند .
وی بر لزوم پرهیز از آفتها و مفاسد تاکید کرد و خطاب به شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج ادامه داد: در مباحث مالی و هزینه کرد اعتبارات در محل خود بسیار مراقب باشید و در انتصابات در رده های مختلف مدیریتی با دقت و حساسیت اقدام کرده و اهرم های نظارتی و حفاظتی خود را برای جلوگیری از فساد فعال کنید.
حجت الاسلام حسینی ارتقای آموزشهای حقوقی به اعضای شورای شهر را ضروری دانست و اضافه کرد: در راستای پیشگیری از فساد در مدیریت شهری در مرحله اول استانداری و فرمانداری ها باید وظیفه نظارتی خود را به هنگام و با حساسیت فراوان اعمال کنند .
وی اظهار داشت : البته بدیهی است دستگاه قضایی نیز در صورت مشاهده هرگونه وقوع جرم و یا ترک فعلی با قاطعیت ورود کرده و برخورد قانونی لازم را خواهد داشت .
در ادامه این جلسه ، فرزاد زارعی رییس شورای اسلامی سنندج نیز از آمادگی این شورا برای تشکیل شعبه صلح و سازش در شورای اسلامی سنندج خبر داد و افزود: اگر وظایف شورای اسلامی و شهرداری به درستی انجام شود در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه تاثیر زیادی خواهد داشت .
همچنین انور رشیدی شهردار سنندج به تشریح برنامه های شهرداری در حوزه زیباسازی شهری پرداخت و گفت: اصلاح مصوبه صدور پروانه برای زمین های قولنامه ای در سنندج بسیار حائز اهمیت است و دست دلالان و رانت خواران را قطع می‌کند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: حجت الاسلام سید حسین حسینی رییس کل دادگستری کردستان دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۶۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برکناری شهردار ارومیه رای نیاورد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی, دویست و شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ارومیه که با حضور اعضای شورا، شهردار ارومیه و جمعی از خبرنگاران با موضوع رای گیری برای استیضاح یا ابقا شهردار این شهر برگزار شد.

در این جلسه که در خصوص استیضاح یا ابقا شهردار ارومیه رای گیری شد که پس از رای گیری اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه برای استیضاح یا ابقا «حسین مهدی زاده»، شهردار فعلی ارومیه (با ۷ رای موافق و ۴ رای مخالف استیضاح) ابقا شد.

گفتنی است که طبق قانون برای استیضاح شهردار ارومیه باید دو سوم اعضا یعنی ۸ نفر از یازده نفر عضو شورای شهر رای مثبت داده می شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901866

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • توضیح دانشگاه تهران درباره بهره مندی از ظرفیت شخصیت‌های حقوقی
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • شیراز چکیده تمام افکار بزرگان است
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • برکناری شهردار ارومیه رای نیاورد
  • استیضاح شهردار ارومیه رای نیاورد
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال