Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رمضانعلی معتمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه اظهار داشت: کنگره‌ بین‌المللی نهج‌البلاغه با موضوعیت انسان در تراز نهج‌البلاغه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود، باید سال‌های آینده این کنگره سالانه یا دو سال یک بار برگزار شود زیرا اهمیت و جایگاه نهج‌البلاغه به حدی است که لازمه یک تمدن و جامعه اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: این امر با مشارکت دستگاه‌های برگزارکننده کنونی مثمرثمر خواهد بود، البته که این کار سالم‌سازی نظام اداری ما را هم به همراه دارد، دغدغه در خصوص سطح علمی مقالات باید مد نظر قرار گیرد و از ظرفیت‌های کانون‌های دیگر نیز باید در این حوزه استفاده شود.

وی در ادامه بیان کرد: از طرف دیگر سری همایش‌های مشترک بین دانشگاه‌های آزاد و اداره فرهنگ و ارشاد برگزار خواهد شد، این کنگره رویکرد علمی پژوهشی دارد ولی باید برای روز برگزاری کنگره کارهای هنری را داشته باشیم تا تنوع در کار به عمل آید.

معتمدی افزود: اینکه چقدر می‌شود روی نهج‌البلاغه نگاه هنری داشت جای تفکر دارد، در زمینه تمدن‌سازی نوین اسلامی که رهبر معظم انقلاب در نظر دارند و در گام دوم انقلاب اسلامی، می‌توان کارهای خوبی در حوزه نهج‌البلاغه انجام داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: این کنگره ۵ محور اصلی شامل انسان اخلاقی در تراز نهج البلاغه، انسان سیاسی در تراز نهج البلاغه، انسان اقتصادی در تراز نهج‌البلاغه، انسان فرهنگی، اجتماعی و مدنی در تراز نهج‌البلاغه، انسان سالم در تراز نهج‌البلاغه دارد.

پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اصفهان نیز در این برنامه مطرح کرد: دانشگاه‌ها باید در رابطه با مسائل اسلامی فعالیت‌های پژوهشی داشته باشند و نهج‌البلاغه جای کار بسیار دارد، مدل حکومتی، زندگی و رفتاری ما باید در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بر حسب همین آموزه‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: نهج‌البلاغه جای کاری زیادی دارد ولی ما به عنوان دانشگاه فاصله زیادی با محیط تربیتی و نظری آن داریم و نسبت به افرادی که معتقدند در این حوزه فعال باشند غفلت کرده‌ایم.

نجفی با بیان اینکه مبانی معرفتی نهج‌البلاغه باید استخراج و مدل‌سازی شود، گفت: شروع خوبی است تا مراکز تحقیقاتی و جهت‌گیری پایان‌نامه‌ها تغییر کند و خوب است که در سطح بین‌المللی هم این اتفاق بیافتد تا دیگران هم این دانش و معارف را متوجه شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اصفهان در ادامه ابراز کرد: مبانی نظری باید به محیط عمل و به سرفصل‌های درسی و مدل‌های تربیتی وارد شود، یکی از کارهایی که محققان باید انجام دهند همین اخلاق عملی جامعه است و اینکه تاکنون انجام نشده است جای تأمل دارد و باید روی چالش‌ها و مدل کنونی و آرمانی بحث شود.

وی در ادامه توضیح داد: در دانشگاه‌ها دو سطح داریم علمی پژوهشی و علمی ترویجی، ولی در بحث ترویج بسیار ضعف داریم و نمی‌توانیم جای‌گذاری عملی انجام دهیم، اینکه تأکید داریم از ابزارهای هنری هم در این کنگره استفاده شود همین است که نسل جوان اطلاعات خود را تنها از منابع مکتوب علمی دریافت نمی‌کند.

علی‌اصغر بیگی، دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه نیز در ادامه عنوان کرد: ۲ سال گذشته کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی ع) برگزار شد و  محصول آن ۱۴ جلد کتاب با عنوان علوم انسانی و نهج‌البلاغه شد که دومین کنگره با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۰ در استان اصفهان که به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه شناخته شده است مصادف با ایام ولادت امام علی(ع) در دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: برای این کنگره با چندین دانشگاه خارج از کشور تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم و مجوزهای لازم به عنوان کنگره علمی و پژوهشی دریافت شده است، امید است مقالات جنبه عملیاتی هم داشته باشد.

بیگی در پایان  عنوان کرد: همزمان با برگزاری کنگره دو موضوع را پیگیر هستیم اول برگزاری نشست‌های تخصصی که باهمکاری ادارات ارشاد شهرستان‌های اصفهان و دانشگاه‌های آزاد با موضوعیت نهج‌البلاغه‌شناسی برگزار شود و دوم نشست‌های تخصصی در دانشگاه‌های مختلف با موضوعات  مختلف کنگره برگزار شود، همچنین در سایت http://nahjcongereh.khoisf.ac.ir به صورت جزئی‌تر محورهای کنگره توضیح داده شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۱/ح/

منبع: فارس

کلیدواژه: نهج البلاغه دانشگاه خوراسگان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان پیام نجفی رئیس دانشگاه آزاد اصفهان کنگره بین المللی نهج البلاغه بین المللی نهج البلاغه فرهنگ و ارشاد دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید

امید بی‌نظیر قائم مقام مدیرعامل شرکت خودروسازی اسنا در حاشیه تحویل ۲۲ دستگاه اتوبوس درون شهری به شهرداری تهران گفت: شرکت اسنا از معدود تولید کنندگان اتوبوس‌های شهری است که نسبت به اجرای تعهدات خود در موعد مقرر جدیت دارد. وی در همین رابطه یادآور شد، تحویل 22 دستگاه اتوبوس به دلیل مجوزهای حمل و نقلی بوده و روند تحویل در هفته‌ها و ماههای آتی ادامه دارد.

بی‌نظیر در خصوص برنامه شرکت برای انعقاد قرار داد با دیگر شهرها گفت: با تعداد شهرداری‌های شهرهای بزرگ برای تامین و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی وارد مذاکره و امضا تفاهمنامه و حتی عقد قرارداد شده‌ایم و همواره توانسته‌ایم بموقع به تعهدات خود عمل کنیم.
تبریز و اصفهان و تهران از جمله‌ کلانشهرهایی که با قرارداد بسته و طبق قرارداد اتوبوس تحویل داده شده است. با کلانشهرهای دیگر هم تفاهمنامه و‌مذاکرات داشته  که امیدواریم تبدیل به قراردادهای اجرایی شود.

وی گفت: شرکت اسنا آمادگی دارد اتوبوس‌های تک کابین 12 متری، اتوبوس دو کابین BRT و تک کابین برقی مورد نیاز شهرداری‌ها را تامین کند و به سرعت نیاز فوری شهرداری‌ها را برطرف کند.

به گفته قائم مقام مدیرعامل شرکت اسنا، اتوبوس‌های 12 متری از سال گذشته بعد از تبریز تحویل کلانشهر تهران شده و این روند در خصوص شهرداری‌های اصفهان و تهران ادامه خواهد داشت. اتوبوس‌های BRT اسنا از سالیان گذشته همواره به مردم شهرهای تبریز، اصفهان و تهران خدمات ارائه می‌دهند و شهروندان این کلانشهرها علیرغم گذشته سالیان طولانی بکارگیری و فعالیت رضایت دارند.

بی‌نظیر در خصوص قرارداد این شرکت با شهرداری اصفهان گفت: قرارداد نسل جدید اتوبوسهای دوکابین BRT تولیدی اسنا نیز با شهرداری اصفهان امضا شده و تا پایان اردیبهشت بخشی از این قرارداد به شهرداری اصفهان تحویل داده می‌شود.

شرکت اسنا مدرن‌ترین و با امکانات‌ترین انواع اتوبوس ۱۲ و ۱۸ متری را تولید می‌کند. محصولات این شرکت از امکاناتی نظیر سیستم تهویه هوا، امکانات ویژه افراد کم‌توان و سالمند و فناوری‌های پیشرفته ایمنی از مسافران برخوردار بوده و با اتکا به توان مهندسان و کارگران ایرانی طراحی و تولید شده‌اند. 
تمامی صندلی‌های این اتوبوس‌ها پورت اختصاصی شارژ USB دارند و مسافران تا رسیدن به مقصد می‌توانند تلفن خود را نیز شارژ کنند. همچنین در اتوبوس‌ها از سیستم شبیه‌ساز سه بعدی همه جانبه برای حفظ ایمنی در مسیرهای پرتردد استفاده شده است. زیبایی ظاهری اتوبوسهای اسنا و رنگ‌های متنوع باعث زیبایی دکوراسیون شهری و مورد توجه هموطنان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • اصفهان؛ میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • اصفهان، میزبان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»