Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@10:40:13 GMT

معرفی بهترین کیف های دوربین و لنز حرفه ای

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۶۱۴۷

معرفی بهترین کیف های دوربین و لنز حرفه ای

خرید کیف دوربین، از جمله مواردی است که برخلاف تصور بسیاری از افراد، چندان هم نیست. برخی از فیلمبرداران و عکاسان تصور می‌کنند تمام آنچه که نیاز دارند یک کیف سبک، مقاوم و به اندازی کافی بزرگ است؛ اما واقعیت این نیست. تنوع مدل‌های کیف دوربین با رنج قیمتی متفاوت کمی شما را سردرگم خواهد کرد.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با برخی از پرطرف‌دارترین کیف های دوربین آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیف دوربین رو دوشی

کیف‌های رو دوشی تقریباً ساختاری شبیه به کیف اکثر خانم‌ها دارند، یعنی یک کیف با اندازه مناسب برای یک دوربین و چند لنز که با یک بند از یک شانه آویزان می‌شوند. مزیت این کیف‌ها این است که استفاده از آن‌ها خیلی ساده است. چون همیشه دم دست هستند و می‌توانید خیلی راحت تجهیزاتتان را در آن گذاشته یا بیرون بیاورید.

البته لازم به ذکر است همه وزن کیف روی یک شانه‌تان می‌افتد و جدای از اینکه می‌توانند در طولانی‌مدت خسته‌کننده باشند، خیلی هم تکان می‌خورند، مثلاً برای مسافرت اصلاً مناسب نیستند و خیلی دست‌وپاگیر می‌شوند.

مزیت این مدل کیف دوربین این است چون به کیف خانم‌ها شباهت دارند کمتر جلب‌توجه کرده و بیشتر به نظر می‌رسد که یک کیف معمولی با لوازم عمومی است. جالب است بدانید که برخی از مدل‌ها دقیقاً شبیه به کیف زنانه طراحی می‌شوند تا خانم‌ها با خیال راحت دوربین و لنزشان را در آن قرار کنند.

کیف دوربین کوله‌پشتی یا Backpack

این کیف‌ها یکی از پرطرف‌دارترین انواع کیف دوربین هستند. چون هم بزرگ و جادار هستند و می‌توانند برای تجهیزات متنوع استفاده شده و ساختار محکم و مقاومی دارند؛ همین مسئله کیف‌های کوله پشتی را گزینه مناسبی برای سفر و عکاسی کرده است.

برخی از این مدل‌ها هستند که علاوه بر جای دوربین و لنز، فضای مخصوص به لپ‌تاپ هم دارند. البته معمولاً در همه آن‌ها جیب‌های مخصوص گوشی موبایل، باطری و شارژر، قمقمه و ... هم می‌بینید.

وقتی یک کوله پشتی می‌خرید حتماً توجه داشته باشید که آیا امکان دسترسی به تجهیزات را بدون بازکردن کامل کوله پشتی به شما می‌دهد یا خیر. این گزینه مهمی است، خصوصاً اگر در سفر از آن استفاده می‌کنید، خیلی خوب است که بتوانید مثلاً از یک زیپ کناری، خیلی سریع دوربین را بیرون کشیده و عکس بگیرید.

همچنین ببینید که آیا جای کافی برای همه تجهیزاتتان دارد یا نه و درصورتی‌که مثلاً لنزتان را عوض کنید، می‌توانید دیواره‌های آن را طوری جابه‌جا کنید که دوربین و لنز جدید به‌راحتی در کیف جا بگیرند یا نه.

مثلاً این کیف دوربین ونگارد را ببینید. این کیف دارای یک زیپ کناری است که خیلی راحت می‌توانید با بازکردن آن، دوربین را بیرون کشیده و سریع عکس بگیرید. ضمن اینکه اندازه‌های مختلف دارد و می‌توانید بسته به تجهیزاتی که دارید، اندازه مناسب را انتخاب کنید. کوله پشتی ونگارد Vanguard Alta Rise 45 یکی از مشهورترین کیف‌های دوربین این شرکت است.

کوله‌پشتی تک بند یا Sling

یک سری کیف‌های کوله پشتی هم هست که فقط یک بند دارند. می‌توانید آن‌ها را شبیه به کوله‌پشتی‌هایی فرض کنید که به‌جای هر دو بند از یک بند آن استفاده می‌کنید. البته بند این کیف‌ها را معمولاً روی شانه مخالف می‌اندازند و به همین دلیل هم یک چیزی بین کیف رودوشی و کوله پشتی است. کوله تک پشتی تک بند هم راحتی و سرعت عمل کیف‌های رودوشی را دارد و هم استقامت و فضای زیاد کیف کوله پشتی.

البته کیف‌های Sling معمولاً خیلی بزرگ نیستند و برای تجهیزات محدود (مثلاً یک دوربین و لنز و یک فلاش یا لنز اضافی) مناسب هستند. کیف دوربین National Geographic NG RF4550 از همین سری کیف‌ها است که مخصوص عکاسی در فضای باز و با الهام از طبیعت ساخته شده است.

کیف‌های کوزه‌ای یا Holster Cases

کیف های کوزه‌ای که تقریباً شبیه به کیف‌های شانه‌ای هستند، یعنی به‌صورت تک بند از شانه آویز استفاده می‌شوند، اما شکل ظاهری آن خیلی خاص است. قسمت بالایی این کیف‌ها پهن‌تر و قسمت پایینی آن‌ها باریک‌تر است و دوربین از بالا به‌صورت عمودی در آن‌ها قرار می‌گیرد.

به دلیل شکل ظاهری این کیف‌ها، آن‌ها را کوزه‌ای یا گاهی اوقات خرطومی می‌نامند و در وب‌سایت‌های خارجی با نام Holster به فروش می‌رسند. این کیف‌ها صرفاً مخصوص حمل یک دوربین و لنز متصل به آن ساخته می‌شوند و اتفاقاً دلیل این نوع طراحی هم این است که بتوانید با بازکردن در بالای کیف، خیلی سریع دوربین را بیرون بکشید و عکس بگیرید.

این کیف‌ها سریع‌ترین و راحت‌ترین دسترسی را برای عکاسان خبری یا حیات‌وحش که نیاز به عکس‌العمل سریع دارند فراهم می‌کنند. چون هم راحتی کیف‌های شانه آویز را دارند و هم شرایط دسترسی سریع به دوربین را فراهم می‌کند. اشکال مهم آن‌ها این است که "فقط برای یک دوربین و لنز" جا دارند، یعنی حتی نمی‌توانید شارژر یا یک فلاش را در آن قرار دهید.

هرچند اندازه‌های آن‌ها متفاوت است، اما موقع خرید این کیف‌ها دقت داشته باشید که اصلاً دنبال کیفی نباشید که همه نیازهای شما را پوشش دهد و مثلاً کمی بزرگ‌تر باشد تا بتوانید در روی دوربین و لنزتان، یک فلاش هم جا دهید. چون آن‌وقت کاربرد آن را تغییر داده‌اید و دیگر برایتان کارآمد نخواهد بود.

البته در برخی از مدل‌های این کیف‌ها مانند کیف دوربین فنسیر، روی در کیف یک جیب کوچک برای نگهداری کارت حافظه یا یک فیلتر لنز هم وجود دارد و احتمالاً می‌توانید در جیب توری کنار آن هم یک شارژر یا باطری جا دهید، اما هرگز تصور نکنید که این کیف‌ها برای همه تجهیزات شما کافی خواهند بود.

کیف دوربین فشن

این کیف‌ها در واقع یک خانواده خاص از انواع کیف‌های دوربین نیستند و می‌توانند جزو کیف‌های رودوشی قرار بگیرند، اما به دلیل طراحی خاصی که دارند خیلی موردتوجه هستند و بیشتر خانم‌ها علاقه دارند تا از این مدل‌ها استفاده کنند. ظاهر این کیف‌ها با کیف‌های دوربین عمومی کمی متفاوت است و معمولاً ضربه‌گیری آن‌ها هم کمتر است و بیشتر شبیه به کیف های معمولی به نظر می‌رسند.

نقطه قوت این کیف‌ها زیبایی آنهاست و اینکه می‌توانید آن‌ها را برای استفاده‌های روزمره هم به کار بگیرید. اما داخل آن‌ها طوری پد گذاری می‌شود که ضربه‌گیری کافی برای تجهیزات حساس داشته باشند. از همه مهم‌تر اینکه به‌خاطر ظاهر معمولی که دارند کمتر باعث جلب نظر سارقان می‌شوند و کمتر کسی ممکن است فکر کند که شما یک دوربین و چند لنز با قیمت چند ده میلیونی حمل می‌کنید.

به‌عنوان‌مثال کیف شرکت نشنال جئوگرافی از همین دسته است که از پنبه، کرباس و چرم ساخته شده و نه‌تنها برای تجهیزات عکاسی، بلکه برای یک لپ‌تاپ یا تبلت 10 اینچی نیز فضا دارد.

کیف‌های کوچک یا Pouches

کیف‌های کوچک تنها با هدف قراردادن دوربین‌های جیبی خریداری می‌شوند. به همین خاطر این مدل تنها کیف‌هایی هستند که وقتی می‌خواهیم بخریم باید خود دوربین را هم همراه داشته باشیم، مثلاً کیف ونگارد Pampas II 6B

اگرچه این کیف دوربین کامپکت را طوری می‌سازند که برای مدل‌های متفاوتی از این دوربین‌ها مناسب باشند، اما باید حتماً خود دوربین را در آن قرار دهید تا مطمئن باشید که زیپ کیف به‌راحتی بسته می‌شود و پدهای آن به‌خوبی جلوی ضربه را می‌گیرند.

اگر یک جای کوچک برای نگهداری کارت حافظه یا کارت بانکی هم داشته باشند خیلی هم بهتر است. البته برخی از آن‌ها هم هستند که دقیقاً مخصوص یک دوربین خاص ساخته می‌شوند. مانند کیف FUJIFILM Camera Case for INSTAX Mini 9 که دقیقاً برای دوربین اینستکس مینی 9 ساخته شده است. اگر دوربینتان دارای کیف مخصوص هست، بهتر است دقیقاً همان مدل را بخرید.

این کیف‌ها معمولاً خیلی ارزان هستند. نه فقط به‌خاطر اینکه متریال کمتری می‌برند، بلکه به این خاطر که ساختار خیلی ساده‌ای هم دارند و طراحی آن‌ها اصلاً پیچیده نیست.

کیف‌های چمدانی یا Rolling Case

این کیف‌ها مخصوص عکاسانی است که زیاد به سفر می‌روند و لازم است تا تجهیزاتشان را به قسمت باربری تحویل دهند. کیف‌های چمدانی معمولاً دارای بدنه‌ای خشک و محکم هستند و علاوه بر اینکه دارای فضای بزرگ برای نگهداری چند لنز و دوربین و فلاش هستند، به شکلی طراحی می‌شوند که بتوانند در زیر بارهای دیگر به‌خوبی تحمل و دوام داشته باشند.

برخی از این کیف‌ها دارای چرخ هستند تا بتوانید در خیابان یا فرودگاه آن‌ها را همراه خودتان بکشید و برخی دیگر هم شبیه چمدانی فلزی هستند که با دسته حمل می‌شوند. مثلاً کیف ونگارد Vanguard Supreme 46F Carrying Case یکی از همین کیف‌هاست که برای عکاسان حرفه‌ای با لوازم زیاد کاربرد دارد.

کیف لنز

مهم‌ترین دلیلی که اغلب عکاسان را مجبور به تعویض کیف عکاسی‌شان می‌کند، اضافه‌شدن لنز جدید به تجهیزاتشان هست. خیلی از ما وقتی یک کیف دوربین می‌خریم، مطمئن نیستیم که به‌زودی یک لنز جدید هم به مجموعه‌مان اضافه خواهد شد یا نه.
 

خیلی از ما ترجیح می‌دهیم از کیف های کوچک و شانه آویز استفاده کنیم و فقط در مواقع موردنیاز لنزهای خودمان را همراه ببریم. در چنین مواقعی می‌توانید از کیف لنز دوربین یا همان کاور لنز استفاده کنید. برند کیف لنز هم اهمیت زیادی دارد.

به‌عنوان‌مثال کیف لنز کیس لاجیک که از برندهای مشهور است، قطعاً کیفیت و مقاومت بیشتری نسبت به یک کیف لنز بدون نام دارد. کیف‌های لنز در وب‌سایت نورنگار با ابعاد و جنس‌های متنوعی در دسترس هستند که می‌توانید بسته به‌اندازه لنزی که دارید یکی را انتخاب کنید و مطمئن شوید که همیشه همه تجهیزات مورد نیازتان را همراه دارید.

کد خبر 631754

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کیف های دوربین برای تجهیزات دوربین و لنز شبیه به کیف یک دوربین کیف دوربین کیف ها کوله پشتی خانم ها مدل ها یک کیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۶۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور با بیان اینکه هوشمندسازی در انجام ماموریت‌ها و ارائه خدمات یکی از اولویت‌های پلیس و مورد تاکید فرمانده فراجا و ریاست پلیس راهور فراجا است، گفت: در همین راستا نیز ما در پلیس راهور تهران بزرگ نیز این موضوع را جزو اولویت‌های خود قرار دادیم و برای تحقق آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام است.

وی با بیان اینکه موضوع ترافیک، موضوعی بین بخشی است که لازم است دستگاه‌های مربوطه در آن مشارکت داشته باشند، اظهارکرد: یکی از اقدامات ما استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک و برخورد با تخلفات رانندگی است. در همین راستا نیز جلساتی را با شرکت کنترل ترافیک و چند شرکت دانش‌بنیان و همچنین جمعی از نخبگان دانشگاه صنعتی شریف برگزار کردیم و بنا شد تا زیرساخت‌های استفاده از هوش مصنوعی برای برخورد با تخلفات و نظارت ترافیکی فراهم شود.

برخورد با تخلفات ساکن با کمک هوش مصنوعی

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در فاز نخست برخورد با تخلفات ساکن را در اولویت قرار دادیم، گفت: دو نوع دوربین ترافیکی در سطح شهر تهران وجود دارد، یکی دوربین‌های پلاک‌خوان است که این دوربین‌ها کار خود را انجام می‌دهند و براساس برنامه‌ای که برایشان نوشته شده نسبت به ثبت تخلفات اقدام می‌کنند. نوع دیگر اما دوربین‌های نظارت تصویری است که در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ عدد از آن در شهر تهران فعال است و امیدواریم که به زودی نیز افزایش پیدا کند.

موسوی‌پور با بیان اینکه این دوربین‌های نظارت تصویری هوشمند نیستند، گفت: درحال حاضر یک کاربر باید این دوربین‌ها کنترل کند، اما ما به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت هوش‌مصنوعی این دوربین‌ها بتوانند معابر را رصد کرده و در صورت وقوع تخلف یا وضعیت غیرعادی نظیر تصادف و ... موضوع ثبت و اعلام کنند. این اقدام امکان اجرا دارد و ما باید سامانه مربوطه را روی دوربین‌ها نصب کنیم.

وی ادامه داد:‌ از طریق دوربین‌های نظارت تصویری می‌توانیم سامانه‌ای را نصب کنیم و این سامانه به شکل هوشمند با تخلفات برخورد می‌کند. همانطور که گفتم ما در فاز نخست برخورد با تخلفات ساکن را در اولویت قرار دادیم و قصد داریم تا در همین سال جاری با تعدادی دوربین کار را شروع کنیم و به مرور آن را گسترش دهیم. ما با استفاده از این سامانه و هوش مصنوعی با دوربین‌های نظارت تصویری نسبت به برخورد با تخلفات ساکن، نظیر پارک در محل ممنوع، پارک دوبل، توقف غیرمجاز، سد معابر و ... برخورد خواهیم کرد.  

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه امکان تعریف محدوده، نوع تخلف و حریم رصد برای این دوربین‌ها وجود دارد، گفت: در صورت اجرا تخلفات به شکل هوشمند رصد و پس از اعمال قانون پیامک آن برای رانندگان متخلف ارسال خواهد شد.

موسوی درپاسخ به این پرسش که موانع اجرای این طرح چیست، گفت: بعد از درخواست ما شهرداری این موضوع را در بودجه امسالش قرار داد، به‌هرحال موضوعاتی نظیر تامین اعتبار و ... در این خصوص وجود دارد.

پیش از این نیز سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفته بود که به زودی دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی بر روی موتورسیکلت‌های پلیس راهور نیز نصب می‌شود و در فاز اول این دوربین‌ها نسبت به ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • گوشی Honor 200 Lite چه مشخصاتی دارد؟
  • «خالد» ‌جلوی‌ دوربین رفت
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • برای میکاپ عروس، به کدام آرایشگاه زنانه تهران مراجعه کنیم؟
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • آیا برخورد سرد صلاح هنگام تعویض تنش بین او و کلوپ را به وجود آورد؟ / از نگاه دوربین تماشاگران