Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیرو‌های یمنی موفق شدند ۶۰۰ کیلومتر مربع دیگر از خاک استان راهبردی یمن را آزاد کنند. خبرگزاری میزان – «یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، گزارش تحولات و پیشروی‌های نیرو‌های یمنی در استان «مارب» در چارچوب عملیات «فجر الانتصار» را ارائه کرد.   به گزارش المسیره، «سریع» در توضیح عملیات «فجر الانتصار»، گفت «در نتیجه عملیات پیروزمندانه، مناطق دیگری از استان مارب آزاد شدند و مهاجمان، خائنان و مزدوران شکست خوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   وی ضمن اعلام خبر آزادسازی ۶۰۰ کیلومتر مربع از اراضی یمن، اظهار کرد «ده‌ها موقعیت از دشمن بازپس گرفته شد و مزدوران دشمن از جنگ فرار کردند؛ نیرو‌های ما به مزدوران، خائنان و ماموران دشمن فرصت زنده ماندن نمی‌دهند.»   سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، گفت «در پایان عملیات امروز، نیرو‌های مسلح ما موفق شدند منطقه‌ای به مساحت ۶۰۰ کیلومتر مربع را آزاد کنند؛ یکی از برجسته‌ترین نتایج عملیات فجر الانتصار، آزادسازی منطقه الباس الشدید، در حومه شهر مارب، مرکز این استان بود؛ نیرو‌های مسلح شجاع ما اکنون در سمت شمال سد مارب حضور دارند.»   این مقام نظامی یمن در ادامه ضمن اشاره به ۹۴۸ حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، اعلام کرد که پدافند هوایی یمن موفق به سرنگون کردن ۱۱ هواپیمای جاسوسی از جمله شماری از هواپیمای جاسوسی ساخت آمریکا شد؛ پدافند هوایی یمن همچنین موفق به اجرای بیش از ۵۱۸ عملیات واکنشی منجر به فرار دشمن نیز شد. بیشتر بخوانید:  ۵ میلیون یمنی در آستانه قحطی  ارتش یمن پهپاد جاسوسی آمریکایی را منهم کرد «سریع»، در بخش دیگری گفت «در عملیات فجر الانتصار، یگان‌های مختلف نیرو‌های مسلح ما از پیاده نظام تا ضد زرهی، از توپخانه تا پدافند، از نیروی موشکی تا نیروی هوایی، از شناسایی تا تدارکات و همه واحد‌ها بدون استثنا، حضوری کیفی و ممتاز داشتند.»   به گفته وی، «نیروی موشکی ما، ۶۸ عملیات و نیروی هوایی ۲۴۵ عملیات، در داخل خاک ما و دشمن انجام داد؛ از جمله نتایج عملیات فجر الانتصار، تخریب، آسیب و انهدام حدود ۳۰۰ خودروی زرهی حامل نیرو‌ها و ۴ انبار مهمات بود.»   سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین درباره آمار تلفات مزدوران سعودی نیز اعلام کرد «تقریبا ۵ هزار و ۶۵۰ مزدور دشمن کشته، زخمی و اسیر شدند؛ از این تعداد هزار و ۳۰۰ نفر کشته، ۴ هزار و ۳۲۰ نفر زخمی و ۳۰ نفر اسیر شدند.»   «سریع»، در پایان، گفت «مارب یک استان سعودی، انگلیسی یا آمریکایی نیست؛ مارب استانی یمنی با قبایل اصیل و افراد آزاده است؛ این استان هیچ اشغالگری را نمی‌پذیرد و قبرستان مهاجمان است.»   انتهای پیام/ برچسب ها: یمن یحیی سریع

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یمن یمن یحیی سریع نیرو های مسلح نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدی: همه نیروی هوایی پای کار عملیات وعده صادق بودند

فرمانده نیروی هوایی ارتش به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: وقتی روحیه همکارانم در نیروی هوایی را دیدم، به آینده این نیرو امیدوارتر شدم چون تمام چهره‌ها مصمم و بدون واهمه از دشمن همه پای کار این عملیات بودند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در بیست و سومین دوره رزم مقدماتی نخبگان مرکز آموزش 01 شهیدان سرباز نیروی زمینی با اشاره به نامگذاری نیروی هوایی ارتش به نام الهی از سوی امام خمینی(ره) گفت: این نامگذاری معمار کبیر انقلاب اسلامی وظیفه همه ما را در این نیرو صد چندان کرده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش درخصوص اقدامات منافقین در ابتدای انقلاب و نقش نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: یکی از خیانت‌های منافقین انحلال ارتش بود که با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی این توطئه دشمنان خنثی شد.

واحدی، نقش نیروی هوایی ارتش را در ابتدای جنگ بی بدیل و کلیدی توصیف کرد و افزود: نیروی هوایی در تمام طول هشت سال دفاع مقدس یا نوک پیکان عملیاتها بود یا پشتیبانی کننده آن، این نیرو عملیات‌های بسیار زیادی در طول جنگ انجام داد و به لطف خدا و با غیرت کارکنان از تمام اینها سربلند بیرون آمد.

وی به تشریح عملیات پیچده "حمله به اچ 3" پرداخت و گفت: عملیات حمله به اچ 3 هنوز در بسیاری از دانشگاه‌های نظامی دنیا به عنوان یک عملیات هوایی بسیار پیچیده و منحصر به فرد تدریس می‌شود، طی مسافت بسیار زیاد با جنگنده اف 4 و سه مرحله سوختگیری هوایی و انهدام بیش از 50 فروند هواپیمای عراقی روی باند در دورترین نقطه خاک عراق به مرزهای کشورمان، این عملیات را منحصر به فرد کرده است.

واحدی افزود: نیروی هوایی ارتش امروز از هر زمان دیگری آماده‌تر است، ما آمادگی داریم بصورت شبانه‌روزی از این مرز و بوم در برابر تهدیدات دشمنان ایستادگی کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش به عملیات وعده صادق نیز اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری کشورمان در سوریه مرتکب خطای بدی شد و باید جواب دندان شکنی دریافت می‌کرد، وقتی روحیه همکارانم در نیروی هوایی را دیدم، به آینده این نیرو امیدوارتر شدم چون تمام چهره‌ها مصمم و بدون واهمه از دشمن همه پای کار این عملیات بودند.

وی خطاب به کارکنان وظیفه نخبه گفت: شما نخبگان این کشور هستید، ما در نیروی هوایی به تخصص شما نیاز داریم، بدانید که آینده ساز این کشور شما هستید و یک لحظه ایستادن و کند حرکت کردن در مسیر پیشرفت ایران ممکن است سالها باعث عقب افتادگی شود.

واحدی با اشاره به توطئه‌های دشمنان به منظور فرار مغزها و نخبگان از کشور، خاطرنشان کرد: نخبگان عزیز باید بدانید که چرخ اقتصاد، صنعت و فرهنگ این کشور به دستان شما حرکت می‌کند و مواظب تبلیغات دروغین دشمنان باشید و تا می‌توانید در خدمت این کشور و مردم باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشروی دشمن در تصرف سرزمین ذهن ها/ خرمشهر فرهنگی آزاد شود
  • عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم‌صهیونیستی بی‌سابقه بوده است
  • واحدی: همه نیروی هوایی پای کار عملیات وعده صادق بودند
  • کالکالیست: یمنی‌ها باعث گرانی خودرو در اسرائیل شدند
  • قدردانی رئیس ستادکل نیروهای مسلح از مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران
  • عزت جمهوری اسلامی حاصل رشادت سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح است
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور