Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:43:26 GMT

حافظ در توئیتر ترند شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۶۶۹۴۷

حافظ در توئیتر ترند شد

به گزارش گروه داده کاوی ایرنا، ۲۰ مهرماه در تقویم به نام بزرگمرد شعر و ادب پارسی رقم خورده و هر سال در این روز برنامه های مختلفی در آرامگاه وی و شهر شیراز برگزار می شود. دوستداران حافظ نیز در توئیتر هشتگی با عنوان «حافظ» به راه انداخته اند تا در سطحی بین المللی از لسان الغیب یاد شود.

حافظ اوایل قرن هشتم هجری- حدود سال ۷۲۷ قمری- در شیراز دیده به جهان گشود و بیشتر عمر خود را در شیراز گذراند و بر خلاف سعدی به جز یک سفر کوتاه به یزد و یک مسافرت نیمه تمام به بندر هرمز همواره در شیراز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دوران زندگی خود به شهرت عظیمی در سرتاسر ایران رسید و اشعارش به مناطقی دور دست همچون هند نیز راه یافت. دوستاران شعر و ادب پارسی معتقدند که تفکر حافظ عمیق، زنده، پویا، ریشه دار و در خروشی حماسی است و در نهایت اینکه شعر حافظ بیت الغزل معرفت است.

آرامگاه حافظ در شهر شیراز و در منطقه حافظیه در فضایی آکنده از عطر و زیبایی گل های جان پرور، درآمیخته با شور اشعار خواجه، واقع شده است. امروزه این مکان یکی از جاذبه های مهم گردشگری ایران به شمار می رود و بسیاری از مشتاقان شعر و اندیشه حافظ را از اطراف جهان به این مکان می کشاند.

همزمان با روز گرامیداشت وی، توئیتر فارسی پر شده است از غزلیات شاعری که در بیشتر خانه های ایرانیان یک نسخه از کتاب او در کنار قرآن کریم قرار دارد.

تا لحظه انتشار گزارش، هزاران توئیت و ریتوئیت از سوی کاربران مختلف در بزرگداشت این شاعر منتشر شده است و گمان می رود این روند تا ساعات آینده ادامه داشته باشد.

در ادامه برخی از توئیت های پربازدید آمده است: 

برچسب‌ها داده كاوي حافظ شیراز شعر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: داده كاوي حافظ شیراز داده كاوي حافظ شیراز شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۶۶۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرمغان را با صدای علیرضا عصار و با شعر حافظ بشنوید

پیرمغان نام آهنگی است از علیرضا عصار که براساس غزلی از حافظ اجرا شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، علیرضا عصار خواننده موسیقی پاپ، ترانه‌ی «پیر مغان» را با شعری از حافظ و سبزه منصور منتشر کرده است. در واقع این اثر دو بخش دارد که بخش نخست آن با شعری از سبزه منصور اجرا و در بخش دوم آن غزلی از حافظ خوانده می‌شود.

جایزه یک میلیارد تومانی برای بهترین گروه موسیقی / علیرضا عصار در مقام داور

عصار درباره این اثر نوشته است: ترانه «پیر مغان» را با آرزوى روزهاى روشن و به امید شنیدن خبرهاى خوب با عشق به شما عزیزان تقدیم می‌کنم.

در اجرای این اثر بهرام آقاخان گیتار نایلون و دارا دارایی گیتار باس، پویا نیکپور پیانو، همایون نصیری پرکاشن و رضا عسگرزاده دودوک می‌نوازند.

میکس و مسترینگ این اثر را پویا نیکپور انجام داده است.

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجری صداوسیما: اصلاح طلبی نطفه‌اش حرام است و اصولگرایی لقمه‌اش!
  • کری سنگین وینی: 90 دقیقه‌ها در برنابئو طولانی‌ترند!
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند / جایگاه معلم و ارزش علم آموزی از منظر امام رضا(ع)
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند/ جایگاه معلم و تعلیم و تربیت از منظر امام رضا(ع)
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند
  • تفال به حافظ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ آن شب قدری که گویند اهل خلوت امشب است...
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (12 اردیبهشت)
  • پیرمغان را با صدای علیرضا عصار و با شعر حافظ بشنوید
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!